X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגידול ביצוא יקוזז על-ידי הפעילות הדלה בענף התיירות; המצב הביטחוני ימשיך להשפיע על הצריכה ועל ההשקעות; האבטלה בישראל תהיה השנה כ-11.7%
▪  ▪  ▪

דרוג האשראי של ישראל לחודש יולי, של חברת D&B (דן אנד-ברדסטריט העולמית), אינו מראה על שינוי לרעה. עם זאת מעריכים כלכלני חברת המחקר, כי המשך התדרדרות המצב הביטחוני ואופן ניהול המשק, עלולים להרע את דרוג האשראי של ישראל. הדרוג החודשי של D&B עוסק בבחינת סיכוני האשראי שלו למשקיעים וגורמים עסקיים בעולם.
כלכלני החברה צופים, כי בשנת 2002 תרשם צמיחה שלילית של 1% במשק הישראלי. הגורם העיקרי, לדברי מומחי החברה, היא ההאטה המתמשכת והחולשה בביקושים. כתוצאה מהמיתון המתמשך, קטנה הצריכה הפרטית, השכר הריאלי יורד והאבטלה גדלה.
בחברה מעריכים, כי האבטלה בישראל תגיע בסוף השנה כ-11.7%, בהשוואה ל-9.3% בשנת 2001. הגידול בשיעור הבלתי מועסקים, פוגע בעיקר בסקטור הפרטי, כאשר יותר ויותר חברות ועסקים נאלצים לפטר עובדים כצעד התייעלות והתאמה לקיטון בהכנסות.
בניתוח לחודש יולי 2002 שנעשה בימים אלה, אומרים מומחי דן אנד-ברדסטריט, כי כלכלת ישראל נמצאת אמנם בסיכון מתמשך ובשל כך יש אזהרה מסוימת ללקוחות החברה ברחבי העולם - להימנע מחשיפת יתר מול עמיתיהם הישראלים. אולם ככלל, לא מעריכה החברה, כי חל שינוי במעמדה של ישראל, לעומת החודשים הקודמים של 2002.
בניתוח ליולי 2002 אומרים מומחי החברה, כי כלכלת ישראל ממשיכה להימצא תחת לחץ כלפי מטה. כלומר, פרופיל הסיכון הכולל של המדינה נמצא עדיין במגמת הרעה. הפעם מוסבר הדבר גם באי הבהירות הכלכלית, השוררת בישראל.
המומחים קובעים, כי השפעות עולמיות כמו היציאה מהמיתון בארה"ב, לא ישפיעו בשלב זה על שיפור במשק הישראלי. זאת משום שאין צפי לחיסול המשבר הכלכלי בישראל, או להפסקת מצב הלוחמה עם הפלשתינים. הצמיחה הישראלית תוגבל גם מהעובדה שהביקושים הגלובליים ממשיכים להישען על מוצרי הכלכלה המסורתית ופחות על היי-טק, שהוא ענף היצוא המוביל של ישראל.
בשנת 2002 תסתכם לפי דעתם של כלכלני החברה הצמיחה, בגידול שלילי של 1%. החברה מעריכה, כי שיעור אינפלציה שנתי של יעמוג על לפחות 7.3% (לעומת תחזית של 6% בחודש הקודם) ב-2002. זאת לעומת יעד שהציבה ממשלת ישראל העמוד על 3%-2%.
עוד מעריכים בדן אנד-ברדסטריט, כי הגרעון בתקציב השנה יהווה 5.7% מהתמ"ג. תחזית זו מהווה חריגה מהיעד שנקבע ועלולה לגרום לאי יציבות בשווקים הפיננסיים.
הגרעון בחשבון השוטף, כחלק מהתמ"ג, יעמוד השנה, לפי הערכות החברה, על 1.8%, לעומת גירעון של 1.7% בתחזית החודש הקודם.
כזכור, פרסמה דן אנד-ברדסטריט בחודש מאי השנה, ידיעה לפיה החברה הורידה את דרוג האשראי של ישראל מ-DB2d ל-DB3a: ירידה קלה ביותר, אך עקרונית, משום שיתכן שהיא מצביעה על תחילת מגמה. בחברה הסבירו את הורדת דרוג האשראי, במצב הביטחוני הקשה המתמשך, המשפיע על כלכלת ישראל.
מדד הסיכונים הבינלאומי של D&B מחולק לשבע קבוצות: מ-DB1 ועד DB7, כאשר DB1 מציין רמת סיכון שולית ו-DB7 מציין רמת סיכון גבוהה במיוחד. כל קבוצה מחולקת לרבעים מ-a עדd כאשר a מייצג את רמת הסיכון הנמוכה ביותר.
משמעות דירוג הסיכון בו נמצאת ישראל - DB3: היא כי יש סיכון מסויים באשראי הניתן לחברות במדינה וכי על לקוחות הפועלים בה, לגלות זהירות בכל הנוגע לחשיפת האשראי שלהם.

תאריך:  14/08/2002   |   עודכן:  16/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
הדוח מפתיע לטובה, על רקע המיתון שחתך את הכנסותיה ברבעון בכ-2%
Nfc
רשות ניירות הערך לא תחייב לפרסם תשקיף לצורך שינוי תנאי אג"ח; חברה שתבקש להגיע להסדר תדווח במתכונת מיוחדת על פרטי ההסדר המוצע
שי פאוזנר
מעבר למיתון נפגעה גם מהתחזקות היורו; המנכ"ל, שמואל אגסי לא רואה שיפור בקרוב
הדר פרבר
בפראג בוצע פינוי של כ-50 אלף תושבים ותיירים; סכנת הצפה ופריצת הסכרים; שטפונות וסופות גם במרכז אירופה
רנית נחום-הלוי
העיתון האופזיציוני בפרו גילה כי אשת הנשיא מקבלת כספים מהבנק הקשור לפרשת שחיתות קודמת; בנוסף לא דיווחו בני הזוג הנשיאותי על קבלת הכספים למשרד האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il