X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ג'נראל מוטורס: בדרום קוריאה מקשים הנושים, ובישראל הוגשה עתירה על-ידי הייבואן הנוכחי – רמי אונגר; ב- UMI לא פוסלים על הסף שיתוף פעולה עתידי
▪  ▪  ▪

קשיים של הרגע האחרון עלולים לעכב את השקת החברה החדשה, המשותפת לשרידי דייהו הקוראנית, ולג'נראל מוטורס הכלל עולמית.
החברה כבר החלה בפעילותה העיסקית, ועל-פי מידע שהגיע למחלקה ראשונה, אף שלחה ארצה מכתבים המודפסים על גבי נייר מכתבים רשמי חדש. אך על-פי שמועות המופצות במערב בהתבססן על תרגומים בלתי רשמיים של העיתונות הדרום קוראנית, הרי שנושיה של חברת הרכב הדרום קוראנית פושטת הרגל, מערימים קשיים על רקע חשדם, כי חובותיהם לא יפרעו על-ידי בעליה החדשים של דייהו.
עיסקת השתלטותה של GM על דייהו מציינת בפרוט את ההתחייבויות העתידיות שמוכנים האמריקנים ליטול על עצמם במסגרת הצלת שרידי דייהו. האמריקנים הבטיחו לעובדי דייהו כי ישתדלו לשמור על חלק מקורות פרנסתם, אך הגבילו מאוד את האחריות הפיננסית שהסכימו לקבל לגבי חובות העתק של החברה פושטת הרגל.
עתה, עם כניסת הסכם ההצלה להילוך גבוה, פוחדים הנושים כי יאבדו את קלף המיקוח שבידם, וידחקו לצד תוך שאף ממשלת דרום קוריאה לא תעמוד לצידם במאבקם כנגד מה שהגדירו כ"אילי ההון המערביים".
ובישראל מסר מנכ"ל סוכנות הייבוא ומבעלי נציגות ג'נראל מוטורס בישראל, דוד עיני, כי אינו רואה עצמו צד לתביעה שהגיש נגד חברתו ייבואן דייהו הנוכחי, רמי אונגר. בנסיון נואש לעכב את הפקעת זכיון ייבוא דייהו לישראל, כפי שניצפה כאן עוד לפני מספר חודשים, הגיש אונגר עתירות כנגד מספר גורמים המעורבים בעיסקה.
לשאלת מחלקה ראשונה ענה עיני, כי אם וכאשר יקבל רשמית את זיכיון דייהו הוא ישלים את הערכות חברתו לעיסוק בדגמים קטנים וחסכוניים, אשר ישלימו את קו המוצרים הרחב – אך היקר יותר, המאפיין כיום את מוצרי UMI. "כניסה לקו מוצרים שמחירם 70 – 80 אלף שקלים הינו נסיון חדש עבורינו," אמר עיני, אף שבמאמר מוסגר הזכיר כי בגילגול הקודם של עסקיו, עת ייצג גם את חברת אוסטין הבריטית, מכר בהצלחה דגם משפחתי זול בשם מונטגו.
עיני סגר את השמועות הסותרות בדבר השם המסחרי שיוענק לדיגמי דייהו החדשים שימכרו בעולם: יהיה זה שם המותג שברולט, סופית, ולא אופל שחשבו אולי קודם לכן. שני המותגים נתונים ב-UMI תחת שליטת מנהל מותג פרטיות - יוחאי שנער, אשר ינהל את מערך ההחדרה החדש. שנער בקי ומכיר היטב את השוק, ונהנה מתמיכה רחבה של כל כלי התקשורת במדינה.
במסגרת מאבקו שכר אונגר את שרותיו של משרד יחסי הציבור שבבעלות רני רהב. רהב הוציא הודעה ה"מיידעת" את המדיה כי "המשרד מטפל בכל הקשור - בתיקשור ההליכים המשפטיים של חברת טלקאר (רמי אונגר, ע.ב.) כנגד GM ,DAEWOO ו-UMI." הודעה זו גרמה לאנשי הענף לצפות כי צליליו הצורמים של המאבק יקבלו סיקור נירחב בתקשורת, אף שעד כה נערך בשקט יחסי.
עיני הדגיש לשאלת מחלקה ראשונה, כי אינו רואה כל סיבה מדוע לא ישתף פעולה עם אונגר בהמשך הדרך. עיני הדגיש כי פנייה לשיתוף פעולה לא הועברה אליו רשמית, והדגיש כי "השיקולים לגבי כל מהלך יהיו עיסקיים לחלוטין."
שיתופי פעולה עיסקיים רבים כבר נערכו בישראל על רקע שינויים בקרב יצרני הרכב בחו"ל. אם יושג הסכם שכזה יחסכו ללא ספק ההוצאות המשפטיות כבדות, ויושגו יתרונות נוספים לנוכח נסיונו הרב של אונגר בעיסקי הרכב בפרט, ובעסקים בינלאומיים בכלל. לאונגר, בין היתר, עיסקי ספנות חובקי עולם שחלקם אף מתמקד בנימלי דרום קוריאה.

תאריך:  18/08/2002   |   עודכן:  18/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
התמהמהות בהגשת הצעת חוק הנהיגה הספורטיבית לכנסת
עמוס באר
הסכנה בשביתת מסופי פי גלילות – בטיחותית בעיקרה
הדר פרבר
על החינוך החילוני: מי ששולח לחינוך חילוני... צריך לזרוק אותו מכל המדרגות
הדר פרבר
המשטרה ערכה 34 מעצרים, רובם על אחזקת נשק וסמים
שי פאוזנר
החברה שנסחרה לפי שווי של מיליארד דולר הצליחה להפסיד בשנתיים רצופות יותר מ-130 מיליון דולר ולפטר כמעט את כל 500 העובדים שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il