מינהל הרכב הממשלתי הכריע סופית בנושא רכישת כלי הרכב רבי המינוע (4X4), אשר ישרתו את צי הרכב הלאומי - במהלך כל השנתיים הקרובות.
למחלקה ראשונה נודעו מיכלול תוצאות המכרז האחרון לשנת 2002, באופן המארגן במרוכז את מיכלול הדגמים השונים אשר מפורסמים בכלי התקשורת.
רשימת כלי הרכב אינה כוללת את מכוניות צה"ל – ה"חומות"' כמו גם ה"לבנות", שכן צה"ל עדיין אוטונומי למדי בנושא בחירת המכוניות שבשרותו.
היחידות הממשלתיות השונות לשרותן מספק מינהל הרכב את המכוניות, יכולות לבחור בין מיגוון הדגמים הרחב המועמד עתה לרשותן.
בקטגוריית הגי'פים בעלי מנוע בנזין נבחר גי'פ האיסוזו היפני מדגם טרופר, אשר ירכש מסוכנות UMI - משווקת דגמי ג'נראל מוטורס בישראל. במקביל ניבחר גם הגי'פ הדרום קוראני של חברת סאנגיונג - מדגם רקסטון. משטרת ישראל, אשר להבדיל מהצבא רוכשת את מכוניותיה באמצעות מינהל הרכב הממשלתי, בחרה בגי'פ הרקסטון בלבד, ולא תצטייד בטרופר.
בקטגוריית הגי'פים בעלי מנוע הדיזל, זכו במשותף מיצובישי פאג'רו ("קינג") וניסן טראנו. מדובר במכרז לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות, בהיקף של כ-100 כלי רכב לשנה.
אודות הפאג'רו של מיצובישי כתבנו בהרחבה במחלקה ראשונה. מחברת פסיפיק יבואנית מכוניות ניסן שמקבוצת קרסו נודע, כי הגירסאות הזוכות, כולן בתצורת 5 דלתות ובגירסת גימור SR, הן: טראנו 2.7 ליטר טורבו דיזל (125 כוחות סוס), ידני, טראנו 3.0 ל' טורבו דיזל (154 כ"ס ), ידני וכן טראנו 3.0 ליטר טורבו דיזל ( 154 כ"ס), אוטומטי.
משטרת ישראל בחרה גם בגרסת הדיזל של גי'פ הסאנגיונג מדגם רקסטון.
מינהל הרכב הממשלתי מבחין בין הקרוי "רכב מיבצעי" לבין "רכב צמוד", כאשר לגבי בעלי תפקידים מסויימים בשרות המדינה, קיימת זהות בין שתי ההגדרות.
מינהל הרכב הממשלתי בראשותו של הכלכלן אבי דור, משרת את כל גופי המימשל, ובהם רלוונטיים במקרה זה משמר הגבול, המשטרה ושרות הבטחון הכללי.
בהקשר זה ניתן להזכיר גם את הרכב רב המינוע בו הצטייד בנק ישראל, שכן ראשיו עלולים היות מנותקים ממקום עבודתם בימי השלג בירושלים.
לזכייה במכרזי הרכב הממשלתי לא מוקנית חשיבות עסקית ישירה, שכן על אף גודלו שאינו בטל בשישים, מעניקים בו היבואנים (בסיוע היצרנים הזרים) תנאי הנחות מפליגים לרוכש, המקטינים מאוד את שולי הרווח שבעסקה. אך למכרזים אלה חשיבות עסקית עקיפה עצומה, מההיבט של הגושפנקא הרשמית המוענקת לרכב הניבחר.