יבואנית מרצדס-בנץ לישראל, תחל בימים הקרובים בשיווקו של דגם הסמארט המהפכני. מדובר באחת ההצלחות המרשימות בתעשיית הרכב העולמית, שכן הסמארט הינו רכב דו-מושבי, ונמצא כי זו תצורה אידאלית למרבית התנועה העירונית.
באולמות התצוגה החדשים של מרצדס בתל אביב ובחיפה יוצג מעתה הסמארט, שהינו מהצעירים ממותגי עולם הרכב. מאידך, נישען על 110 שנות הידע והניסיון שצברה חברת מרצדס.
אורכו של הסמארט הוא 2.5 מטר בלבד. ממדיו הקומפקטיים מאפשרים חנייה עירונית נוחה, אף שבאירופה קיים איסור חוקי על החנייתו בניצב למדרכה – דבר האפשרי מבחינה טכנית.
הנהיגה בסמארט מהנה במיוחד, הודות לכושר התימרון ולזריזות הרכב הקטן, שרדיוס הסיבוב בו הוא 8.7 מטרים בלבד.
הסמארט בטוח, נוח ומוגן כמו מכונית גדולה. ואילו הוצאות האחזקה וצריכת הדלק שלו נמוכות במיוחד. כל סנטימטר בסמארט מכיל רעיון מוטורי חדש.
הסמארט מיובא לישראל בשתי רמות גימור: PURE ו-PULSE, וכמו כן בשני דגמי קופה: החל מ-79,900 שקלים, וקבריולט - החל מ-99,900 שקלים, דהיינו - המכונית בעלת הגג הנפתח הזולה בישראל.
בשתי הגירסאות מנוע זעיר מתוצרת מרצדס בנפח 599 סמ"ק, המפתח 61 כוחות סוס.
ישראל מצטרפת ל-5 מדינות חדשות בשנת 2002, בהם החל שיווק סמארט: שוודיה, דרום אפריקה, יפן ואוסטרליה.
שיווק הסמארט בישראל נימנע עד כה מסיבות שונות. בין היתר מצוייד הרכב במערכת תיקון תקרים עצמאית, במקום בגלגל רזרבי ניפרד - כפי שמחייבות דרישות התקינה הישראלית.
לשאלת מחלקה ראשונה ענה מנהל מותג מרצדס בכלמוביל, כי לא זו הסיבה לעיכוב בייבוא המכונית לישראל.
סוגיית יבוא הסמארט אף הגיעה לבית המשפט, שכן מספר יחידות שעלו על כבישי ישראל בייבוא אישי, עוררו את קינאתם של לקוחות אחרים מהם נימנע היבוא.
עיצובו המיוחד והחדשני של הסמארט, זכה לתגובות נלהבות באירופה. ציי רכב גדולים רוכשים בגרמניה כמויות ניכרות של הרכב הדו- מושבי, כתחליף בטוח ומוגן לכלי רכב דו-גלגליים.
את צבעי הסמארט ניתן להחליף תוך 90 דקות, מתוך מבחר של 8 צבעים מיוחדים - שחור, כחול, צהוב, ירוק ועוד.
בניגוד לכלי רכב חדשניים אחרים הנחשבים לאפיזודה חולפת בכבישי העולם, הרי שהסמארט מבסס עצמו כרעיון מהפכני ומציאותי. רשויות תחבורה עולמיות מגלות עניין בסמארט, שכן הוא עשוי לתת פיתרון לבעיות הצפיפות העירונית.
מרצדס אימצה את רעיון עיצוב שיועד במקורו למפתחי שעוני היד של סוו'ץ, כאשר במשך שנים הידפק היזם על דלתות כל יצרני הרכב בעולם. לאחר שנידחה על-ידי כולם ואומץ על-ידי מרצדס, מכים עתה הכל על חטא, ומנסים לייצר דגמים מתחרים.