X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הורשע על-פי הודאתו בגרימת מותם של יבגניה וארתור וקסלר בחודש אפריל בתאונה בתל אביב "חיי רצופים סבל מאז התאונה" אמר בעדותו
▪  ▪  ▪

עורך הדין דורי קלגסבלד, הנאשם בגרימת מותם ברשלנות של יבגניה וארתור וקסלר ז"ל, בחודש אפריל, במהלך תאונה בתל אביב, הודה הבוקר (יום ה', 28.9.06) באשמה המיוחסת לו. בעקבות הודאתו הרשיע אותו בית המשפט בעבירות המיוחסות לו.
בתום ההודאה החל שלב הטיעונים לעונש. הפרקליטות תבקש בתום שמיעת עדי האופי ועדי תביעה להטיל עליו עונש מאסר, כשהחוק מאפשר עונש של עד שלוש שנות מאסר בפועל, ובנוסף פיצוים למשפחת הקורבנות ושלילת רישיון הנהיגה. קלגסבלד יבקש עונש של עבודות שירות לתועלת הציבור. קלגסבלד ביקש מבימ"ש לשמוע עדי אופי המעידים לזכותו. המדובר בין היתר בראש המוסד לשעבר צבי זמיר, בחבר הכנסת לשעבר אמנון רובינשטיין ובפרופסור אוריאל רייכמן.
לפני הדיון הפגינו בכניסה לביהמ"ש כ-30 בני-אדם, מרביתם הורים לצעירים שנהרגו בתאונות. הם נשאו שלטים ובהם נכתב בין היתר: "דין שווה לכל אזרח", "כולם שווים בפני החוק", "הכביש הוא לא זירת קרב". לטענת המפגינים יש לצאת נגד התנהלות הפרקליטות בפרשה לאחר שנשקלה אפשרות לעיסקת טיעון שתמנע גזר דין של מאסר בפועל.
כפי שדיווחנו כאן לפני שלושה שבועות, בעקבות פגישה בין פרקליטיו של קלגסבלד לבין אנשי הפרקליטות במחוז תל אביב הוחלט כי הנאשם יודה ולא יתקיים דיון הוכחות. לאחר מכן יעסוק בית המשפט בשאלת העונש.
פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) טענה שלא נרקמה עיסקת טיעון ושהיא תדרוש מבית המשפט לגזור על קלגסבלד מאסר בפועל שיעמוד על כשנתיים עד שלוש שנות מאסר - העונש הקבוע בחוק לעבירת גרימת מוות ברשלנות.
מנגד, באי כוחו של קלגסבלד, עו"ד שמעון מזרחי, אילן סופר ודן שיינמן, הודיעו כי יבקשו מבית המשפט להסתפק בעונש של עד חצי שנת מאסר שירוצה בעבודות שירות.
ידוע כי בין הצדדים הושגה הסכמה לפיה לא ינוהל שלב הוכחות אך לא נסגרה עיסקת טיעון ובימ"ש יקבע את העונש. עם זאת הפרקליטות תתקן את כתב האישום ותשנה את סעיף אשמה כך שייכתב "נהיגה ברשלנות" במקום "נהיגה ברשלנות פושעת".
הפרקליטות אף דחתה בקשה של משפחת הקורבנות להוסיף סעיף נוסף של גרימת מוות ברשלנות.
קלגסבלד: "חיי רצופים סבל מאז התאונה"
בטרם יגזור בימ"ש את עונשו של קלגסבלד איפשר לו לעלות לדוכן למסור הודאה קצרה.
מעל דוכן העדים אמר בין היתר דורי קלגסבלד שי חייו הפכו קשים מאז התאונה. "ניסיתי לחיות חיים הגונים ומועילים, אבל הכל ירד לטמיון בגלל חוסר ריכוז. זו לא קלישאה שחיי השתנו לגמרי מאז התאונה. חיי רצופים סבל וייסורים. אבל, אני יודע שהסבל שאני חווה הוא כאין וכאפס לעומת זה של משפחת וקסלר. חשוב לי לא רק לקבל את האחריות המשפטית, אלא את האחריות המוסרית. המשמעות היא שאני מכיר בכך שיש לי חובה לנסות ולכפר על הנעשה. אני מתכוון לפנות למשפחה ולנסות להקל על אסונם, ולפעול בנושא תאונות הדרכים".
קלגסבלד שב וטען כי אינו זוכר מה קרה לפני התאונה ובמהלכה. "אני אפילו לא יודע על מה לייסר את עצמי, איזו טעות עשיתי" אמר לשופט.
עד האופי הראשון שדיבר לזכות הנאשם היה הפרופסור אוריאל רייכמן שאמר: "אני מכיר את דורי 30 שנה, מהיום שהוא היה סטודנט מצטיין. התרומה שלו לפעילות ציבורית, בהתנדבות, היא גדולה. כסף שהרויח על הרצאות נתן שנים לסטודנטים נזקקים. הוא נתן ייעוץ שוטף ללא תמורה. מי שמכיר אותו כמוני יכול לומר שהפרשה הזו הכתה בו. זה אדם שהיה מועמד לבית המשפט העליון. הוא שילם ומשלם מחיר יקר, והצער והכאב הזקינו אותו ב-20 שנה. זה שבנאדם הוא מוצלח והגיע להישגים בעמל רב, לא צריך לעמוד כנגדו".
לפני הדיון התעמת רייכמן עם המפגינים מחוץ לאולם ואמר להם: "מערכת הצדק היא לא משאל פופוליסטי. יש מערכת של נורמות וכללים וכך צריך לשפוט את הענין. אסור שהרחוב יכתיב את פסק הדין. התקשורת עשתה בו לינץ".
גם הפרופסור אמנון רובינשטיין העיד לזכותו. "נפגש עימו לאחר התאונה וראיתי אדם זקן ותשוש. אמרתי לו שהזמן ירפא, והוא אמר לי שהזמן לא ירפא את הפצע הזה. ראיתי נגד עיני אדם שונה לחלוטין. זקן, מותש, תשוש, גמור לחלוטין".
מנגד העידה, מטעם התביעה, ויקטוריה וקסלר, סבתו של ארתור. היא הראתה לשופטים תמונה של הילד ההרוג, סיפרה על "החלל שנפער מאז מותם של יקיריה" וכיצד גידלה את הילד כשאימו היתה עסוקה בפרנסה.
התובע, עו"ד אלי שוורץ, אמר בשלב הטיעונים לעונש כי מדובר ב"רשלנות פושעת ברמה הגבוהה ביותר שתוצאות נוראיות". הוא ביקש להעניש את קלגסבלד בעונש מרתיע, ולגזור עליו מאסר בפועל. לשאלה מדוע לא הוגש כתב אישום על הריגה השיב כי "קלגסבלד טען כל העת שאינו זוכר דבר מהאירוע ולכן היה קושי רב לגבש את האישום בסעיף ההריגה".
פרקליטו שך קלגסבלד, עו"ד דן שיינמן, ביקש מהשופט לקיים "דין צדק" ולשפוט את מרשו כ"אחד האדם ולא כאדם מיוחס". לגבי התאונה טען כי לא ברור את אשר ארע וכנראה מדובר במצב של "חוסר אוריינטציה רגעית, דבר שיכול לקרות לכל אחד, ולכן מדובר ברשלנות מהדרגה הנמוכה".

תאריך:  28/09/2006   |   עודכן:  11/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
התערוכה מוצגת באוניברסיטת בר-אילן    בין המיצגים ניתן למצוא ספרים שהודפסו במאות ה- 16 וה- 17 וצונזרו על-ידי הנוצרים
הדר פרבר
על-פי החשד מסתתר מנהיג אל-קאעידה באזור הגבול שבין פקיסטן ואפגניסטן, אך שני מנהיגי המדינות הללו טוענים כל אחד - כי הטרוריסט נמצא בשטחו של האחר
יפעת גדות
ניתן למצוא סיבים בצמחים ובמזונות המבוססים על הצומח שלא זוקקו, וכן במוצרים עם תוספת סיבים    קטניות, ירקות ודגנים מלאים גם הם עשירים בסיבים ובעלי איכות גבוהה של פחמימות
מירב לוי
המסלול החדש, לאורך תוואי כביש 6, יגיע לאורך של כ- 120 ק"מ    אורך הקטע הראשון שיותר לרכיבה - 34 ק"מ    השביל החדש יכלול נקודות כינוס וחנייה וישמש כציר מרכזי שיתחבר לשבילי אופניים רוחביים
הדר פרבר
כך אומר אחד הנוסעים שהגיע לחנוך את שדה התעופה הבינלאומי החדש בבנגקוק    השדה החדש מסוגל לטפל ב- 76 טיסות בשעה וב- 45 נוסעים בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il