X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפקח על הביטוח גילה פוליסות ביטוח חיים קבוצתיות כפולות לעמיתי הקרן אשר נחשדות כמזויפות; שתי החברות שעל שמן רשומות הפוליסות, מכחישות שביטחו את עמיתי הקרן
▪  ▪  ▪

המפקח על הביטוח במשרד האוצר,אייל בן שלוש, גילה בימים אלה פוליסות ביטוח חיים קבוצתיות כפולות לעמיתי הקרן, החשודות כמזויפות. הפוליסות הוצאו על-שם חברות הביטוח - אריה חברה ישראלית לביטוח בע"מ ו-סקוריטס סוכנות לביטוח בע"מ, באמצעות לויידס.
במקביל לחשיפה הפומבית של המעילה על-ידי המפקח, הוכנסה המשטרה לפעולה. המשטרה עצרה את מנכ"ל קרן ההשתלמות לאקדמאים במדעי הרוח והמדינה, ראובן גולדברג, בן 62 מירושלים, ו-5 אנשי ביטוח, החשודים כמעורבים בפרשה. בבוקר (יום ד', 28.8.02) הובאו החשודים לבית המשפט, לשם הארכת מעצרם.
בבירור שנערך במשרד המפקח על הביטוח, טענו שתי החברות כי הפוליסות לא הוצאו על ידן, וכי הן לא ביטחו את עמיתי הקרן בשנת 2001 והן אינן מבטחות את העמיתים בשנת 2002.
אי לכך, לטענתן, כ-35,000 עמיתי הקרן נמצאים ללא כיסוי לביטוח חיים על-סך של 40,000 ש"ח (כל פוליסה), על-אף ששילמו פרמיה שנתית של כ-84 ש"ח בגינו. לפי החשד, הכספים ששילמו משך השנים האחרונות חברי קרן ההשתלמות, בעבור ביטוח חיים, זרמו למעשה ישירות לכיסיהם של החשודים.
בבירור עם קרן ההשתלמות לאקדמאים במדעי החברה והרוח עולה, כי מי שגבה בפועל את הפרמיות, ניהל את התביעות ושילם את תגמולי הביטוח לעמיתים, היתה סוכנות הביטוח - גל את ביילי, אשר תיווכה בעסקת הביטוח, וכי בפועל עד היום שולמו כל התביעות של העמיתים.
סוכנות הביטוח גל את ביילי ציינה, כי היא לא העבירה את הכספים שגבתה מהקרן לחברת הביטוח וזאת בניגוד להוראות סעיף 30 לחוק הפיקוח על עסקי הביטוח, התשמ"א-1981, התחייבה לעשות כן וכי חברת הביטוח בפוליסה הינה סקוריטס באמצעות אריה.
חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה עצרו אתמול עוד חמישה חשודים בפרשה ובהם שני חשודים מרכזיים: רונן גל, בן 46 מגבעתיים וחיים ביילי בן 41 מרמת גן. השניים הם מנהלי ובעלי מניות עיקריים בסוכנות הביטוח "גל את ביילי".
חשוד נוסף בפרשה הוא גבריאל שפירא, בן 56 מרמת גן, הוא מנהל ובעל מניות עיקרי בחברת הביטוח "סקוריטס". רחמים אברהם, בן 52 מרחובות, חשוד שסייע לגל וביילי. עצור נוסף, מיכאל רבינוביץ', בן 33 משוהם, משמש כמנהל סניף ירושלים של חברת "גל את ביילי".
לאור חשיבות הנושא, רואה המפקח על הביטוח בחובת הקרן לדאוג להסדר ביטוח חלופי לעמיתיה בהקדם האפשרי.
המפקח מוסיף, כי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מפעיל כלי בקרה ופיקוח שיטתיים, שהשתכללו בשנים האחרונות, הכוללים ביקורת שטח אצל הגופים המפוקחים ובדיקה פרטנית ושוטפת של כל הדוחות הכספיים של הגופים המפוקחים. רמת הדיווח המפורטת ותדירותה, הינה פועל יוצא של הסדרה רחבה אותה קידם אגף שוק ההון בשנים האחרונות. בזכות זאת, נמסר, התאפשרה חשיפת המקרה.
בשל החשד לביצוע עבירות פליליות, הועבר הטיפול בתיק לחקירת המשטרה.

תאריך:  28/08/2002   |   עודכן:  30/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המחקר התבצע על קבוצה של 474 ילדים בגילאי אפס עד שבע; המחקר מגלה: 15.5% מהילדים אשר לא נחשפו לחיות התגלו כאלרגים לחתולים, לעומת -12% מהנחקרים אשר חיו עם חתול או כלב בקרבתם
ניצן כהן
במחצית הראשונה של השנה זינקו הפרשות הבנק לחובות מסופקים ב-141%; התוצאות הקשות של בנק לאומי מהוות האינדיקטור בולט למצבו של המשק הישראלי
ניצן כהן
מדד האמון העסקי בגרמניה, הכלכלה הגדולה במדינות גוש האירו, נפל לרמה של 88.8 נקודות לעומת התחזיות שציפו לרמה של 89.5 נקודות
גיל איל
המעצמה הגרעינית שרק לפני חודשים ספורים זכתה לביקורים תכופים מצד בכירים אמריקנים שלחצו עליה להמנע מתקיפה בעירק, הפכה לפציפיסטית
מירב לוי
יו"ר ארגון עובדי תע"ש בתגובה: "משרד הביטחון והאוצר מרמים את העובדים במטרה למכור את החברה"; ח"כ פרץ: "לא ייתכן לנהל מו"מ לפני שמגיעים לסיכום עם העובדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il