X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לתנועה נודע כי למרות הכללים למינוי דיינים שנקבעו, לא דנה וועדת משנה במועמדים לכהונה בבה"ד הגדול ולא זימנה איש מהם להופיע בפניה
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  בית הדין הגדול
  אשר אוחנה

במכתב דחוף אשר נשלח לשר הדתות, הרב אשר אוחנה, ולחברי הועדה למיני דיינים, מציינת התנועה, כי על-פי המידע המצוי בידי התנועה עולה, כי ביום ראשון הקרוב (1.9.02), עתידה להתכנס הוועדה למינוי דיינים ולמנות מספר דיינים לבתי הדין האזוריים ושני דיינים לבית הדין הגדול.
לתנועה נודע, כי למרות הכללים למינוי דיינים שנקבעו ופורסמו לכאורה, לא דנה וועדת משנה במועמדים לכהונה בבית הדין הגדול ולא זימנה איש מהם להופיע בפניה, קודם לדיון שנקבע.
לא ברור על סמך מה בכוונת וועדת המינויים לדון במועמדותם של אנשים ולקבוע מיהו המתאים ביותר לכהונה ללא עבודה מקדימה של וועדת המשנה. התעלמות מחובת הוועדה לפעול על-פי הליכים תקינים ומסודרים פוגעת לא רק במועמדים ובזכותם להליך בחירה הוגן ושוויוני, אלא גם בציבור המתדיינים לפני בית הדין ובתדמיתו ומעמדו של בית הדין.
התייחסות זחוחה לאחריות שהוטלה עליהם למנוי דיינים כמו ניצולה לקידום אינטרסים וקרובים כקרדום לחפור בו, במידה והדבר נעשה כפי שפורסם, הינו בלתי נסלח.
מבלי לפגוע בכבודם של אנשים או להתייחס לאיש מן המועמדים, ברור כי לא ניתן לדלג על השלב של בחינה מדוקדקת של המועמדים, באמצעות וועדת משנה, בטרם תתכנס הוועדה להכריע בנושא, על-פי אמות המידה שנקבעו בכללים.
כן ברור שנוכח הפרסומים לפיהם נרקמה לכאורה עסקה בין חלק ניכר מחברי הוועדה לקדם מקבץ של מינויים, ונוכח החשיבות שיש ליחס לאמון הציבור בדיינים ובמערכת בתי הדין, יש להפריד בין הדיון במועמדים לבתי הדין האזוריים לבין המועמדים לבית הדין הגדול. וזאת כדי למנוע מלהכשיל את חברי הוועדה בעסקות למיניהם וכדי שהליך הבחירה לא יפגע במעמדו של בית הדין ובאמון הציבור המתדיינים בו.
התנועה גם מקשה על עצם מינוי דיינים לבית הדין הגדול, נוכח הביקורת שנמתחה בדו"ח מבקר המדינה 50 ב', על מינוי הדיינים הנוספים לבית הדין הגדול למול 'עומס' התיקים המנוהלים בו.
כן מבקשת התנועה לוודא, כי חבר וועדה לא ישב בדיונים בקטגוריה לה מועמד אדם שיש לו עניין אישי בהיבחרו כמתבקש מדינים בסיסיים למניעת משוא פנים וניגוד עניינים וכפי שאף הורה היועץ המשפטי לממשלה.
לסיכום, הודיעה התנועה למען איכות השלטון בישראל, כי תשקול נקיטת הליכים משפטיים, באם לא ידחה הדיון בעניין המועמדים לבית הדין הגדול עד לבירור הצורך במינויים אלה ובמידת הצורך עד לבחירה מסודרת של המועמדים באמצעות וועדת משנה.

תאריך:  29/08/2002   |   עודכן:  29/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המפגש יתקיים ב-4.9.02; מנחה הדיון: העיתונאי ישראל הראל; בדיון ישתתפו גם ד"ר עיסא אבו-ריא, ד"ר חילי רינאוי, ד"ר אלי רכס ועוד
גלית יצחק
לבנת: "אנו נמצאים בשלב של תנופת עשייה בפיתוח ותרגום תוכניות לימודים למגזרים אלה"
שי פאוזנר
ברבעון השני - הפסד של 320 מיליון שקל; עלות הפנסיה והפרישה מרצון גרמו למרבית מההפסד; המנכ"ל, יעקב רזון אומר שהעלייה בתעריפים לא נועדה לממן את הפרישה המוקדמת
מירב לוי
טוענת: הפרסומת מיועדת לשכנע קטינים בגיל רך להפציר בהוריהם שירכשו עבורם מכשירי טלפון סלולרי
ניצן כהן
למרות המצב הביטחוני שהביא לירידה בהכנסות החברה, הצליחה לצמצם את ההפסדים התפעוליים ב-58% לרמה של 12 מיליון דולר בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il