X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשמה תשואה שלילית של 8.3%; הקרן המוצלחת של החודש - אפיקים חו"ל שרשמה תשואה חיובית של 11.3%
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מיטב

מסיכום שערכה חברת הייעוץ מיטב לגבי הישגי קרנות הנאמנות בחודש אוגוסט מתברר, כי רוב הקרנות: 363 מתוך 549 קרנות שפעלו באופן מלא במהלך כל החודש, השיגו תשואה ריאלית חיובית, דהיינו תשואה העולה על -0.3%, שהיא תחזית המדד (הזמנית) לחודש אוגוסט.
הקרן הטובה ביותר הייתה "אפיקים חו"ל", קרן המתמחה במניות בחו"ל, עם 11.3%. הקרן הגרועה ביותר הייתה "ספנות גמישה" עם תשואה שלילית של 8.3%.
חודש שקט מאוד אפיין את התנהגות שוק ההון לאפיקיו השונים באוגוסט. ממיטב מדווחים, כי הסיכום החודשי מצביע על שינויים קלים מאוד במדדים המובילים. גם פרסום מדד יולי (0.6%), שהיה גבוה מן הצפוי, לא הצליח לזעזע את שוק ההון. הרגיעה במאזן הכוחות שקל-דולר, והחלטת נגיד בנק ישראל שלא לשנות את הריבית קיבעו את הסטאטיות בשוק ההון.
בדיקה מפורטת יותר של הישגי הקרנות על-פי קבוצות התמחותן מראה, כי קרנות המתמחות במניות השיגו תשואה שלילית משוקללת של 0.2%. זאת, לעומת עליית מדד המניות הכללי ב-0.1%. מדד זה מייצג את ירידת מדד ת"א 25 (המעו"ף) ב-0.2%, עליית מדד ת"א 100 ב- 0.5%, ירידת מדד התל-טק ב-0.9%, ואת ירידת מדד מניות היתר ב-1.6%.
בקבוצה גדולה זו - 7 תת קטגוריות שלכל אחת מאפיינים משלה. בתת הקבוצה הראשונה של קרנות המתמחות במניות (בכל שוק המניות), מובילה "אפיקים מניות": 6.1%. את התשואה הגרועה ביותר בקבוצה זו, השיגה: בלוך רוטשטיין 30 (7.6%-). תת הקבוצה השנייה, היא זו של קרנות המתמחות במניות, שהמאפיין שלהן הוא השקעה במניות על-פי מדדים. מבין הקרנות המתמחות במניות ת"א 25 (המעו"ף), מניות שירדו בממוצע בשיעור של 0.2%, מובילה: "פסגות מעו"ף פרמיה" - 1.5%. קרן שפיגרה היתה "אילנות מעו"ף בריבוע" (2.8%-). שתי הקרנות משקפות, הראשונה - גישה דפנסיבית, השנייה - אופנסיבית. תשואת תת קבוצה זו הייתה 0.3%-. כלומר, נחותה במעט לעומת מדד ת"א 25.
הקרנות המתמחות במניות במדד ת"א 100 עלו באוגוסט בשיעור ממוצע של 0.4%, תשואה נחותה במעט ממדד ת"א 100 שעלה ב- 0.5%. המובילה בתחום זה: "מיטב ת"א 100": 1.5%. המפגרת: "קונטיננטל ת"א 100" (1.2%-).
בקרב הקרנות המתמחות במניות מדד ת"א 75 הטובה ביותר הייתה "אינווסטק ת"א 75" - 2.9%. הגרועה ביותר הייתה "ירושלים 75", של בנק ירושלים עם תשואה של 0.6%. מדד ת"א 75 עלה ב- 2.1%. מדד הקבוצה עלה ב-1.7%.
מבין הקרנות המתמחות במניות היתר, הקרן הטובה ביותר הייתה באוגוסט - אומגה (של מוריץ טוכלר), אשר רשמה צמיחה של 1.9%. המפגרת היתה "פיא-זינוק מניות יתר", שרשמה תשואה שלילית של 4.7%. הפרשי תשואות בולטים אלה בין המובילה לבין המפגרת, מצביעים על השונות הרבה שבהתנהגות מניות היתר, שירדו בשיעור של 1.6%. מדד הקרנות המתמחות במניות היתר השיג תשואה שלילית של 1.1%, טובה במעט מן המדד הרלוונטי.
בתת הקבוצה השלישית של הקרנות המתמחות באופציות, מובילה, "רעם 90" (ביצועים): עם תשואה של 1.8%. ומפגרת "בלוך רוטשטיין אופציות", עם תשואה שלילית של 7.3%. בתת הקבוצה הרביעית, של קרנות המתמחות בענף מסויים בשוק המניות בת"א, מובילה: "פסגות פוקוס" עם 2.3%. מפגרת בתת קבוצה זו "אחריות נפט ומחצבים" (7.5%-) קרן זו סבלה מירידת מדד מניות הנפט (10.7%-).
בתת הקבוצה החמישית של קרנות המתמחות במניות ישראליות בחו"ל, הטובה ביותר: "פיא עולמית", עם תשואה של 1.5%. האחרונה היתה: "דיקלה מונדיאל" עם תשואה שלילית של 4.5%. בקרב המתמחות במניות היי-טק, מובילה "ישראטק 50" (נשואה זנקס) - עם תשואה של 3.7%. מפגרת: אוורגרין הייטק, בתשואה שלילית של 6.1%.
בתת הקבוצה השביעית של קרנות תל-טק הטובה ביותר הייתה "הראל תל-טק 15": 0.5%. הגרועה ביותר הייתה "קונטיננטל טכנולוגיות" עם -3.4%. מדד התל-טק ירד באוגוסט ב-0.9%.
קבוצת הקרנות המתמחות במט"ח בישראל, או במט"ח ובמניות בחו"ל, מורכבת מ-6 תת קבוצות. בולטות בהן קרנות מט"ח מקומיות, עם תשואה משוקללת שלילית של 0.2%, מובילה "להק מט"ח דפנסיבית" (0.4%), שלה חשיפה נמוכה לדולר. מפגרת: קרן "דולר בריבוע גמול סהר" עם תשואה שלילית של 2.1%.
הקבוצה המתמחה באג"ח מדינה השיגה תשואה משוקללת של 0.0%, תשואה הטובה במעט מתשואת המדד הכללי של איגרות החוב הממשלתיות. אחד המדדים המרכזיים הרלוונטיים לגביהן, שירד ב- 0.1%. צמודי המדד ירדו גם הם ב- 0.1%, ונותרו ללא שינוי. קרנות האג"ח הממשלתיות השקליות ירדו ב- 0.1%. לקרנות אלה רכיב שקלי גבוה ורכיב צמודי מדד גבוה. מובילה בקבוצה זו: "פק"ן כפיר": 1.0%. (הכפירים עלו ב- 0.7%) מפגרות: "ספנות אג"ח מדינה" (1.4%-) ו"סולומון אג"ח מדינה" (1.2%-).
הקרנות המתמחות באג"ח השיגו תשואה משוקללת של 0.1%. זוהי קבוצה גדולה מאוד, המושפעת ממדדים שונים. קבוצת קרנות הכספים והשקליות המשיכה בהתאוששות גם באוגוסט, והשיגה תשואה חיובית של 0.3%.

תאריך:  02/09/2002   |   עודכן:  02/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
החברות מציעות פתרון המקשר את עובדי הארגון למערכות ארגוניות באמצעות ציודי הקצה בתקשורת סלולרית: מחשב כף יד, מסופון ועוד
מירב לוי
בין העצורים: מוחמד ג'ראר, פעיל בכיר בחמאס
מירב לוי
המאבטחת, עולה מחבר העמים סיימה את הקורס לפני מספר שבועות; גורם ביטחוני: "מדובר בשינוי תפיסתי של ממש"
שי פאוזנר
הקמפיין כולל מודעות המציגות את ה"גרסה האמיתית" לאגדות כמו כיפה-אדומה; בתמ"ס פסלו שימוש במין כדי למכור לבני נוער
יואב יצחק
המידע התגלה במסמכים שנתפסו במתקני הביטחון המסכל בראשו עמד ג'יבריל רג'וב; בצה"ל מגדירים זאת "פרשה חמורה"; פלשתינים ניסו לאתר בעיקר צעירות שצורכות סמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il