X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרי העבודה דורשים לסכל תוספת תקציב של 250 מיליון ש"ח ליש"ע; פרס יעדר מישיבת הממשלה בשבוע הבא; נתן "אור ירוק" לשרי העבודה לטרפד אישור הקיצוצים
▪  ▪  ▪

שרי מפלגת העבודה החליטו השבוע בפגישות ובשיחות שקיימו, להציג "חזית אחת" כנגד קיצוץ בתקציב המדינה, אלא אם יסכימו שרי הליכוד וראש הממשלה אריאל שרון להימנע מהזרמת כספים נוספת להתנחלויות. ישיבת הממשלה קבועה ליום א' (20.5.01).
פגישה בעניין זה קיימו חלק משרי הממשלה ביום ה' (18.5.01), בהשתתפות שר החוץ שמעון פרס. הטיעון שהם מעלים: ההסכם הקואליציוני מחייב קבלת הסכמת שרי העבודה, לכל הזרמת תקציבים חדשים להתנחלויות - מעבר לאלה עליהם הוחלט במסגרת התקציב שאושר בכנסת לשנת 2001.
פרס כבר הודיע כי לא ישתתף בישיבת הממשלה ביום א', עקב יציאתו לחו"ל בשליחות מדינית. עם זאת, הוא נתן לשרי העבודה "אור ירוק" לטרפד את אישור הקיצוץ בתקציב יתר המשרדים - אלא אם תימנע תוספת תקציב להתנחלויות.
סלע המחלוקת נוגע לתוספת תקציב בסכום של 1.5 מיליארד ש"ח, אותו מבקשים שרי הליכוד וראש הממשלה לאשר להתנחלויות, ב"מנות" של 250 מיליון ש"ח לשנה. תקציב זה מיועד בעיקרו למיגון התושבים בהתנחלויות. שרי העבודה מתנגדים לכך בחריפות, בנימוק מקורי למדי: כיוון שאין לכסף זה "צבע" אחר, הרי שגם תקציב זה ישמש בסופו של דבר להגדלת ההתנחלויות. לזאת, הם טוענים, יש להתנגד בתוקף, שכן דבר זה עלול לטרפד חידוש המו"מ עם הפלשתינים.
שר האוצר סילבן שלום עומד להביא לישיבת הממשלה הקבועה ליום א' (20.5.01) תוכנית לקיצוץ בתקציב חלק ממשרדי הממשלה בסכום כולל של 3 מיליארד ש"ח. הדרישה להביא נושא זה להכרעה דחופה של הממשלה הועלתה השבוע, וביתר שאת, על-ידי שר הביטחון בנימין בן-אליעזר והשר לביטחון פנים עוזי לנדאו. השניים דורשים תוספת דחופה לתקציבי משרדיהם, כדי לממן את הוצאות הביטחון העצומות בגין אינתיפאדת אל-אקצא.
על-פי תוכנית האוצר, הכספים שיקוצצו במשרדי הממשלה יועברו כתוספת תקציב לצורכי ביטחון: סכום של 2 מיליארד ש"ח, למשרד הביטחון; וסכום של מיליארד ש"ח, למשרד לביטחון פנים. משמעות הדבר: קיצוץ של כ-%3.5 הדרוש ביתר המשרדים, ולכך כבר מתנגדים מרבית השרים.
הקיצוץ שמבקש עתה סילבן שלום לאשר נוגע לכל המשרדים, ובהם: משרד החינוך (פחות שעות לימודים), משרד העבודה והרווחה (כולל קיצוץ בקצבאות ילדים) ועוד.

תאריך:  18/05/2001   |   עודכן:  18/05/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת מחלקה ראשונה
בתקופה זו הפסידה החברה 32.5 מיליון דולר
מערכת מחלקה ראשונה
ירידה של אחוז; השיפור - בשל גיוס עובדים בתקופת הבחירות
יואב יצחק
על-פי ממצאי החקירה, שילם אפל שוחד לעודד טל (איש מינהל מקרקעי ישראל באותה עת), ובתמורה סידר עודד טל לאפל הטבות בעשרות מיליוני דולרים בפרויקט גבעת שמואל; החשודים מכחישים בתקיפות את החשדות נגדם
יואב יצחק
בחרי, מייסד קבוצת רב בריח, מכר לקבוצת אסא אבליו השוודית את קבוצת רב בריח תמורת 113.5 מיליון דולר, ורכש במקביל שתי חטיבות תמורת 45 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il