X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערפאת האשים את ישראל בניצול אירועי ה-11 בספטמבר לקשירת המאבק הפלשתיני בטרור; המטרה הלאומית - שימור ההכרה הבינלאומית בזכות להתנגד לכיבוש הישראלי
▪  ▪  ▪

ישיבת המועצה המחוקקת הפלשתינית ברמאללה נפתחה לפני הצהרים במוקטעה שברמאללה (יום ב', 9.9.02). המועצה התכנסה לדון בקבינט החדש שהקים יאסר ערפאת בחודש יולי, בחוק בחירות חדש ובביצוע רפורמות ברשות. בפתיחת הישיבה התפטר אבו-עלא מתפקידו ונבחר מחדש ברוב קולות לתפקיד יו"ר המועצה עד מועד הבחירות.
יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, פתח את נאומו בברכות ששלח למרוואן ברגותי, העצור בישראל. הוא גינה את החלטתה של ישראל למנוע את כניסתם של 13 חברי המועצה המתגוררים בעזה. ברשימה הכללית (רשימת ה-14) מופיעים גם כמה ממקורביו של ערפאת, בהם: גם השייח' ווג'ה יאהי (שנפטר לפני כשנה). כמו כן מופיעים ברשימה ד"ר ג'וואד טיבי - שהינו בן משפחתו של ח"כ אחמד טיבי, מזכיר המועצה הפלשתינית, ראווחי פתוח, והשר אבו-עלי שהין.
ערפאת הוסיף כי הוא מגנה את כל סוגי פעולות הטרור, והדגיש את מחויבות הרשות לשלום צודק ולהקמת שתי מדינות לשני העמים. הוא טען כי הטרור שהיכה בארה"ב הפך את היוצרות, "במיוחד לאחר שממשלת ישראל הכובשת והתוקפת ניצלה את אירועי ספטמבר כדי לקשור בין מאבקנו לבין הטרור". הוא ציין, כי פעולותיה של ישראל בתוך הקו הירוק נגד חפים מפשע, נותנות לה להמשיך בכיבוש ובמצור על העם הפלשתיני.
ערפאת הוסיף כי "המטרה הלאומית היא לשמר את ההכרה הלאומית בזכות הלגיטימית להתנגד לכיבוש הישראלי והתנחלויות". לדבריו, אם יצחק רבין ז"ל לא היה נרצח, היתה מוקמת מדינה פלשתינית כבר בשנת 1999. הוא טען כי לא ניתן לדבר על "אופק מדיני" בשל פעולותיה של ישראל בשטחים, ובנית גדר ההפרדה בקו התפר.
בנאומו התייחס ערפאת לרפורמות ברשות, וציין כי לא ניתן לבצען בתנאים הקיימים היום. הוא גם הדגיש כי הוא מוכן לוותר על סמכויות הביצוע שלו אם תבקש זאת המעוצה המחוקקת. "אם העם אינו רוצה בי, אני מוכן לעזוב את תפקידי", אמר.
סוכנויות הידיעות אי-פי מדווחת, כי הפלשתינים הודיעו על מפגש מתוכנן בין ראש הממשלה אריאל שרון, לבין אבו מאזן - סגנו של יאסר ערפאת. בלשכת ראש הממשלה סרבו לאשר מידע זה. יחד עם זאת, נמסר כי שרון קיבל פניה דווקא מיו"ר המועצה המחוקקת, אבו-עלא, להיפגש עימו.

תאריך:  09/09/2002   |   עודכן:  09/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המחקר פורסם בכתב העת של ארגון הרפואה האמריקני בראשות ד"ר Mark Pereira; תסמונת העמידות לאינסולין הינה מערך של ארבעה גורמי סיכון למחלות לב וסוכרת
ניצן כהן
בלשכת יועצי המס טוענים שעיצומי עובדי אגף מס הכנסה משתקת את המערכת וגורמת לנזקים כבדים
גלית יצחק
בחירת העיתון מתבססת על-פי ביצועי הבנקים, המוניטין ורמת הניהול; טקס חלוקת הפרסים יערך ב-30 בספטמבר בוושינגטון
ניצן כהן
בעקבות מחלוקת בין העובדים לאוצר על גובה תוספת השכר שיקבלו פתחו בעיצומים. ההערכות: עובדי האגף יצטרפו לשביתה הגדולה שמתכננים בהסתדרות
מירב לוי
התוכנית מיועדת לתלמידי תואר שני; ד"ר זלקין: "התוכנית מתאימה לעובדי הוראה ולסטודנטים הלומדים לימודים בין-תחומיים במדעי היהדות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il