X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזהיר ראש אמ"ן, אלוף אהרון-זאבי פרקש; הארגון רואה עצמו כנציגם הלוחם של 1.2 מיליארד מוסלמים ברחבי העולם; הארגון הוקם ביום 7.1.01, בהסכם חשאי אשר נחתם בין ארגון אל-קאעידה בהנהגת בן-לאדן, לבין ארגון הג'יהאד המצרי בהנהגת ד"ר אימאן אלט'ואהירי
▪  ▪  ▪

"יכולתם של אמצעי הביון המתוחכמים, המודרניים והסודיים ביותר העומדים כיום לרשות קהילת המודיעין הבינלאומית, אינה מספקת כדי להעריך את סיכויי עתידו הפיזי הפוליטי של יאסר ערפאת". ברוח זו הסתיים בערב (יום ד', 11.9.02) הכנס בדבר ההשלכות האסטרטגיות של ארועי ה-9 בספטמבר בארה"ב.
הכנס שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה, הוגדר כ"שנה אחרי – הטרור לאחר פיגועי ספטמבר 2001", וכוון להיות כנס הזדהות עם ארה"ב. אך הידיעה בדבר התפטרות הקבינט הפלשתיני הפרה את האיזון העדין שבין הדיון האקדמי - לשינויים המעשיים המתרחשים ללא הרף באזור המזרח התיכון.
שר הביטחון בנימין בן-אליעזר אמר בהרצאתו בפני באי הכנס, כי זו חובתה של הממשלה לפתח יוזמות מדיניות ליציאה מהמשבר עם הפלשתינים. "אסור לנו לנוח על זרי הדפנה של ההצלחות הצבאיות" אמר בן-אליעזר.
בהתייחסו להתפטרות הקבינט הפלשתיני אמר שר הביטחון, כי מדובר במכה קשה לערפאת. גם ראש אמ"ן, האלוף אהרון-זאבי פרקש אמר בהרצאתו, כי תוצאות ההצבעה במועצה המחוקקת הפלשתינית מצביעות על ערעור במעמדו של ערפאת.
בתשובה לשאלת כתב זר מסר אלוף פרקש, בהרצאה שנתן כאמור במכון האקדמי הבכיר למדיניות נגד טרור, כי "כדי לנבא את מהלכיו של ערפאת לא מספיק תואר ראשון מהאוניברסיטה...".
האלוף פרקש (ראה הרצאתו במדור המאמרים של מחלקה ראשונה), המשיך בהומור ואמר, כי "לעולם לא משעמם בקהילת המודיעין," ומיד, באופן הרציני ביותר, קבע נחרצות כי ארגון 'קאעדת אלג'האד' הינו כיום הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולם:
האירגון עליו ידובר בוודאי רבות בעתיד, הוקם תשעה חודשים טרם הפיגוע במגדלי התאומים, ב-7 בינואר 2001. ההקמה היתה תוצאה של הסכם חשאי אשר נחתם בין ארגון אל-קאעידה בהנהגת בן-לאדן, לבין ארגון הג'יהאד המצרי בהנהגת ד"ר אימאן אלט'ואהירי.
"כך הוקם לו בתחילת 2001 ארגון 'קאעידת אל-ג'האד' - איחוד כוחות שבא למקד את המאמצים, כשלב מכין חשוב לפיגועי ה-11 בספטמבר ולמלחמה העולמית שהארגון הכריז על העולם החופשי," מסר ראש אמ"ן.
חברי האירגון רואים עצמם כנציגיו הלוחמים של עולם בן 1.2 מיליארד מוסלמים, מהם הנשחטים לראייתו מדי בפלשתין, בעירק, בסומאליה, בדרום סודן, בקשמיר, בפילפינים בבוסניה ובצ'צ'ניה.
"מדובר בטרור איסלמי-ערבי," אמר האלוף פרקש, "שהוא המהווה איום מיידי על שלום העולם. קיימים עדיין בעולם לוחמי חופש במדינות כאירלנד, אך עיקר האיום נובע כיום ממקורות שבעולם הערבי.
ראש אמ"ן קרא לחזק את הקולות המתונים בעולם הערבי, שכן בהם גלומה לדבריו התקווה לשלום. כדוגמא ציין את נשיא מצרים, חוסני מובארק, אשר מבין את הסכנה שגלומה במתאבדים המוסלמים לעולם כולו ובכלל זה לעולם המוסלמי.
אין להרפות לרגע מהמלחמה במתאבדים, אמר ראש אמ"ן. הוא ציין, כי במלחמת העולם השנייה התאבדו כ-500 טייסי קמיקזה, לעומת כ- 100 מתאבדי אינתיפאדה – אשר גרמו לכ-50% מכלל ההרוגים הישראליים.

תאריך:  11/09/2002   |   עודכן:  12/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
נשיא הקבוצה יעקב שחר הודיע אתמול על מענק אחיד בגובה של 205 אלף שקל ברוטו לכל שחקן, אולם השחקנים הביעו התמרמרות ודורשים פגישה
ניצן כהן
הפתעה נרשמה בענף המוליכים למחצה שהתאושש בתקופה האחרונה והצג עלייה במכירות. התאוששות נרשמה גם בשוק הנדל"ן המקומי
גיל איל וניצן כהן
כוחות הביטחון גילו את המטען ופוצצו אותו- שני רימונים ניזרקו על מוצב צה"ל בגוש קטיף: אין נפגעים לכוחותינו
גיל איל
התגורר איתם באותו מבנה המגורים; כבר בינואר 2000 סומנו השניים על-ידי ה-CIA, אולם אזהרה ל-FBI הועברה רק באוגוסט 2001
ניצן כהן
החברה אמורה לפרוע התחייבות של 4.7 מיליארד אירו וביקשה מחברת האם פראנס טלקום להזרים מזומנים; הקבינט הצרפתי כונס לדון בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il