X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליטת המדינה לחצה להגיש ערעור בטענה שפסיקת בית המשפט מתירה למעשה שיבוש הליכי משפט; בימים האחרונים נוהל מו"מ עם קהלני כדי שיסכים לפשרה; קהלני סירב כיוון שההצעה נראתה לו סחטנית
▪  ▪  ▪

להימנע מ'גלגול רביעי'
היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליט שלא להגיש ערעור על פסק הדין שבו זוכה אביגדור קהלני מעבירות לכאורה בפרשת עופר נמרודי.
החלטת רובינשטיין ניתנה, למרות לחצם של פרקליטים בכירים בפרקליטות, ובהם פרקליטת המדינה עדנה ארבל - שלחצה להגיש ערעור על זיכויו של קהלני, בפסק הדין שניתן על-ידי שופט בית משפט השלום בתל אביב, דוד רוזן.
רובינשטיין נימק את החלטתו, בכך שמדובר ב'גלגול רביעי' של משפט זה, ולכן - באיזון שבין אינטרס הציבור לנסיבות המיוחדות הנוגעות לקהלני, הוא החליט לשים קץ להליכים בתיק זה. נימוקיו המפורטים:
- ערעור נוסף יהווה 'גלגול רביעי' של ניהול הליך מטעם המדינה נגד קהלני. כזכור, בראשית הפרשה זיכה בית משפט השלום בתל אביב את קהלני בלא לחייב אותו להשיב על האשמה. בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה והחזיר את התיק לשמיעה בבית המשפט השלום. ואילו זה פסק באחרונה כי יש לזכות את קהלני. באיזון שבין האינטרס הציבורי להעמיד על נכונה, הלכה שאינה עולה בקנה אחד - בכל הכבוד - עם הפסיקה הקיימת, לבין התחשבות בנסיבות המיוחדות הללו, הוחלט שלא להמשיך בתיק ולשים לו סוף פסוק;
- הקביעה של בית משפט השלום, לפיה חשוד רשאי לברר עם נחקרים אחרים בעניינו מה הם מסרו בחקירתם, אינה עולה לדעת היועץ המשפטי בקנה אחד עם הדין הקיים ועם קביעות בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי, שקבעו נורמות התנהגות אחרות לחשודים.
רובינשטיין קובע, כי לגישת התביעה - חשוד אינו רשאי לברר עם נחקרים אחרים מה מסרו בעניינו. זו העמדה, הוא 'מאותת', שלפיה תפעל התביעה הכללית בהעמדה לדין ובהופעותיה בבתי המשפט גם בהמשך.
ארבל לחצה
ארבל התנגדה כאמור נחרצות לקביעה שלא לערער על זיכויו של קהלני. בדיונים פנימיים טענה ארבל, כי פסק הדין המזכה את קהלני מכשיר למעשה שיבוש הליכי חקירה ומשפט. לעמדה זו התנגד רובינשטיין: ראשית - הוא קבע כי בנושא קיימת פסיקה ברורה של בית המשפט העליון ושל בית המשפט המחוזי, ועל-כן אין לראות בפסיק הדין המזכה של קהלני משום הלכה פסוקה; ושנית, קבע - אין זה המקרה שבו צריך לחדש הלכות, מה גם שמדובר בזיכוי שני, וכל הליך נוסף עלול להתקבל אצל הציבור כהתנכלות לקהלני.
נודע לי, כי במסגרת הניסיון להשיג בכל זאת הישג על גבו של קהלני, התנהלו בימים האחרונים התנהלו - ביוזמת הפרקליטות, בין פרקליטות מחוז תל אביב, לבין בא-כוחו של קהלני, עו"ד מיכה פטמן. במגעים הציעה הפרקליטות עסקה:
יוגש ערעור על-ידי הפרקליטות, מכוחו יוסכם מראש (עם קהלני) על פסק דין, שייקבע כי מעשים מעין אלה - בהם הואשם קהלני, אינם עולים בקנה אחד עם החוק, ובעצם הם עולים כדי שיבוש מהלכי חקירה ומשפט. הצעה זו הועלתה כאולטימטום: אם לא תסכים לכך, נגיש ערעור גם על הזיכוי, נאמר/'אויים' קהלני.
נודע לי, כי קהלני דחה בתוקף הצעה זו, שנראתה לו הצעה סחטנית. קהלני טען, כי הוא מוכן לעמוד בפני סיכון של ערעור, ומכל מקום - הוא לא ייתן את ידו לפסק דין מוסכם, העלול לרמז כי מעשיו כגון אלה שיוחסו לו עולים כדי עבירה פלילית.

תאריך:  12/09/2002   |   עודכן:  13/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
69% מאמינים שלעירק יש יכולת לפתח נשק גרעיני; 76% מאמינים שהיא לא תהסס להשתמש בנשק כזה
גיל איל
ראקוב הוא היועץ המשפטי למועצה לביטחון לאומי, אשר פנה לבית הדין האזורי לעבודה בטענה כי פוטר ממניעים שאינם כשרים; ראקוב צפוי להמשיך בעבודה עד שהיועץ המשפטי למשרד ראש הממשלה החדש יוכל להכירו ולחוות דעה בנושא
רנית נחום-הלוי
ביום הציון השנה להתקפה על ארה"ב, ב-11.9, המספרים שעלו באותו ערב הם: 9-1-1
רנית נחום-הלוי
יו"ר המרכז לקידום ההיי-טק בנגב תובע את שרת המסחר והתעשיה, דליה איציק, להתפטר מתפקידה בגלל מחדל החממות הביוטכנולוגיות בנגב
מירב לוי
ארבעה מנוסעי המכונית שנלכדו מתחת לגלגלי המשאית נלכדו במשך שעות; תאונה אחרת בין רכב פרטי למשאית התלקחה אש ושרפה למוות את נהג הרכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il