X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרס החליט להתמודד; יישום החלטתו מותנה בהשגת חתימות של 10 חברי כנסת; המו"מ עם סיעות אחרות מתנהל לאחר שפרס נואש מהשגת תמיכתה של מרצ; פרס אמור להודיע רשמית את החלטתו עד יום ה' (21.12.00)
▪  ▪  ▪

השר שמעון פרס החליט להתמודד בבחירות לראשות הממשלה. פרס קיבל את ההחלטה היום. יישום החלטתו מותנה עתה ביכולתו להשיג חתימה של עשרה חברי כנסת. בשלב זה לא ברור - נוכח מגבלות החוק כפי שיפורט להלן - האם ישיג פרס את תמיכתם של 10 חברי כנסת "כשרים". הבחירות לראשות הממשלה נקבעו ליום 6.2.01.
על-פי החלופה הראשונה הקבועה בחוק, זכאי מועמד להציג את מועמדותו בתנאי שיציג תמיכה של 10 חברי כנסת מסיעה אחת; על-פי החלופה השניה הקבועה בחוק, זכאי מועמד להציג מועמדות באמצעות: "מפלגות אחדות המיוצגות על-ידי סיעה או סיעות של הכנסת, ושהמספר הכולל של חבריהן אינו פחות מ-10".
נודע, כי בימים האחרונים נערכה בדיקה משפטית עבור השר פרס, בשאלה האם יכול הוא להסתמך על תמיכתם של חברי כנסת מכמה סיעות - ולאוו-דווקא מסיעה אחת, היא מרצ (שבה דובר) שלה 10 מנדטים. במסגרת זו מנהלים בימים אלה אנשיו של פרס מו"מ עם כמה ראשי סיעות, במטרה לגייסם, או לפחות לגייס את מרבית חברי הכנסת באותן סיעות, לטובת מועמדות פרס. המדובר במיוחד בסיעת שינוי (6 מנדטים), סיעם המרכז (6 מנדטים) ועם אחד (2 מנדטים).
בבדיקה שנערכה הוברר, כי פרס יכול מבחינה משפטית להציג ולהסתמך על תמיכתם של רוב חברי כנסת מכל אחת מהסיעות הנ"ל, ואזי יחשב הדבר לתמיכת הסיעה. השאלה הקונקרטית יותר שעמדה על הפרק: האם יכול פרס להסתמך על חתימתם של מרבית חברי הכנסת מסיעת המרכז (בראשה עומד כיום השר אמנון ליפקין-שחק), לדוגמא, כאשר ברור שאחד או שניים מהם - רוני מילוא ו/או יצחק מרדכי - עלולים להימנע מלתמוך בשמעון פרס. בחוות הדעת שקיבל פרס הוברר, כי לפי החוק הקיים ניתן יהא לראות בתמיכת רוב חברי כנסת של סיעה אחת, כאילו ניתנת תמיכת הסיעה כולה (אומנם ללא קולותיהם של אותו מיעוט חברי הכנסת המתנגדים, ומבלי שאלה יובאו במניין ה-10).
פרס נמנע עד עתה מלהכריז על החלטתו. ואולם כאמור, פרס כבר קיבל את החלטתו ועתה מותנה יישומה בחתימות שישיג. עוד נודע לי, כי פרס כבר אינו סומך את מועמדותו על תמיכתם של חברי הכנסת מסיעת מרצ, במיוחד נוכח תוצאות "השוחד הפוליטי" שמרעיף לפתע ראש הממשלה אהוד ברק על ראש סיעת מרצ יוסי שריד - בצורת שליחתו למפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק.

תאריך:  19/12/2000   |   עודכן:  22/12/2000
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הצו אוסר "פרסום כל פרט, תוכן, זהות ומהות בתיק 273/00 בעניין שיבוש מהלכי משפט, הדחה והטרדת עדים הקשורים לפרשת נמרודי. הצו ל-8 ימים".
יואב יצחק
דו"ח המוסד לביטוח לאומי פורסם על-ידי שר העבודה והרווחה ח"כ רענן כהן; ירושלים - העיר הענייה בישראל; השר כהן מאשים: הדו"ח הינו תולדה של מדיניות הממשלה הקודמת בראשות נתניהו
יואב יצחק
אהרונישקי החליט לנסות ולסכל את המינוי בתשובותיו לבית המשפט העליון - אם יוגשו עתירות על-ידי חברי הכנסת הנדל וליברמן
יואב יצחק
חומר החקירה כולל ראיות לכאורה לעבירות מצד עו"ד הרצוג; במשטרה מדגישים: לא ניתן לסכם את תיקי החקירה בטרם יערך "חיקור דין" בחו"ל ובטרם יחקרו כל המעורבים בפרשה

יואב יצחק
הנסיון נעשה תוך הבטחה לכמה חברי ועדת המיכרזים לדון בחיוב בבקשות שיעלו בעתיד; משרד החינוך: ד"ר איציק תומר המליץ לכמה מחברי הוועדה על מועמד שנראה בעינו עדיף; אין לו בוועדה מעמד וסמכות; ד"ר תומר: לא הבטחתי מאומה. "לא היה ולא נברא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il