X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קבוצת פישמן (בעלת השליטה ב'מוניטין') הופכת לבעלת השליטה בקווי זהב והיא תרכוש מניות שלהם; המיזוג הותנה בהטלת חובת מכירה של אג"ח ברק שבידי קבוצת פישמן
▪  ▪  ▪

הממונה על ההגבלים העסקיים אישר השבוע מיזוג בין 'מוניטין עיתונות בע"מ ל-012 קווי זהב. המיזוג הותנה בהטלת חובת מכירה של חמישית מאגרות חוב ברק שבידי קבוצת פישמן, תוך כשנה, ואת היתרה בתוך שנה נוספת.
כאמור, קבוצת פישמן (בעלת השליטה במוניטין), הופכת עם אישור המיזוג לבעלת השליטה בקווי זהב. היא תרכוש מניות של קווי זהב.
מוניטין הינה חברת אחזקות פרטית בשליטת אליעזר פישמן. קווי זהב הינה חברה פרטית המוחזקת על-ידי נכסי קבוצת ק.מ. בע"מ, עורק שירותי מידע מקומי בע"מ, גלובסקום תקשורת (1997) בע"מ (אשר נשלטת על-ידי פישמן) ו-Golden Netherlands N.V.
עיקר פעילותה של קווי זהב היא אספקת שירותי תקשורת קולית בינלאומית, הכוללים שירותי טלפון, פקסימיליה וכרטיסי חיוג בינלאומיים, בהם ניתן לעשות שימוש מהארץ ומחו"ל.
כמו כן, מספקת קווי זהב שירותי תקשורת נתונים, דוגמת קווי נל"ן להעברת נתונים; שירותי Frame Relay להעברת תשדורת נתונים, קול ווידיאו על-גבי רשת תקשורת פרטית ועוד. בנוסף, מספקת קווי זהב שירותי אינטרנט ללקוחות עסקיים ושירותי גישה לא מסחריים ללקוחות פרטיים.
בדיקת כלכלני הרשות העלתה, כי למיזוג היבטים אופקיים הנובעים מאחזקותיו של פישמן באגרות חוב של חברת ברק אי.טי.סי. (1995) החברה לשירותי בזק בינלאומיים בע"מ. האחזקה באג"ח מקימה אינטרס לפישמן לשמור על רווחיותה של ברק, כדי שתוכל, בבוא העת, לעמוד בתשלומי הריבית והקרן של אגרות החוב.
לפיכך העלתה האחזקה באג"ח חששות תחרותיים מפני קיומם של השפעות מתואמות בשוק השיחות הבינלאומיות, ביחוד נוכח העובדה כי הפרות תנאי האג"ח על-ידי ברק עשויות לגרור דרישה לפירעון מיידי של הקרן.
על-מנת להפיג חששות אלה החליט הממונה להתנות את אישור המיזוג בתנאים מגבילים שעניינם:
- חובת מכירה: קבוצת פישמן חויבה שלא להחזיק יותר מ-20% מערכן הנקוב של אגרות החוב המונפקות עד לחודש נובמבר 2003, ולמכור את כל אגרות החוב עד סוף חודש נובמבר 2004.
- איסור רכישה או מימון רכישה: קבוצת פישמן לא תרכוש אג"ח ו/או ניירות ערך אחרים של ברק או זכויות בה או כלפיה ולא תשתתף במימון רכישה כאמור על-ידי או עבור אדם אחר.
- אי הפעלת זכויות: קבוצת פישמן לא תפעל בהתאם לזכויות המוקנות לה באג"ח, בטרם ינתן לכך אישור על-ידי הממונה, למעט בכל האמור בזכות לקבלת תשלומי הריבית ובזכות להגיש תובענה כספית במידה ולא נפרעו תשלומי הריבית, בגובה התשלום שלא נפרע.
בתנאי המיזוג הובהר, כי במידה ושוק השיחות הבינלאומיות יפתח לכניסת מפעילים נוספים, בטרם הגיע המועדים שנקבעו בהחלטה, (לשם הפחתת אחזקות קבוצת פישמן באג"ח של ברק), הממונה ישקול שנית את חובת מכירת האג"ח. הממונה ישקול בנוסף את האיסור על רכישת האג"ח או מימון רכישתן על-ידי קבוצת פישמן, וכן המגבלות על הפעלת זכויות הקשורות באג"ח, וזאת ככל שתובא בפניו בקשה בעניין.

תאריך:  18/09/2002   |   עודכן:  18/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי,רנית נחום-הלוי וענבל אביב
המחבל בצומת אום אל-פאחם התכוון לעלות על אחד האוטובוסים לכיוון נחל עירון; הרוג ישראלי ופצוע באורח בינוני במבוא דותן; דוד בוחבוט נרצח ליד מעלה אדומים על-רקע לאומני
ענבל אביב
ההסדר עוסק ברכישה משותפת של הזכייניות את זכויות השידור של המשחק המרכזי במשחקי ליגת העל בכדורגל
רנית נחום-הלוי
מדינאים צופים לו הצלחה; הנשיא חוסני מובארק רואה יתרון בכניסת אנשים צעירים לפוליטיקה, אך אינו מתכוון להיות מנוצח על-ידי בנו
מירב לוי
האימונים יופסקו (19.9.02) בעקבות תחקיר על מותם של חיילים, כתוצאה מטירטורים; עם החיילים שנהרגו נמנים: רב"ט אהוד שניאור ורב"ט רועי דרור
הדר פרבר
משרד האוצר יעביר מקדמת מימון בסך 2 מיליון ש"ח לקידום הפרטת החברה; המקדמה תקוזז מהחברה בתום תקופה בת ארבעה חודשים במידה ולא ימצא משקיע עד למועד זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il