X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
קבע כי איסור פרסום על חלק מהתחקיר שניתן בביהמ"ש השלום והמחוזי נקבע ללא הצדקה עניינית ותוך פרוש שגוי של החוק; מוזס ישלם הוצאות משפט של 40 אלף ש"ח
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון, בהרכב שלושת השופטים: דליה דורנר, יצחק אנגלרד ואשר גרוניס, קיבל (יום ב', 30.9.02) את בקשת רשות הערעור של העיתונאי יואב יצחק והעיתון מעריב נגד מו"ל העיתון ידיעות אחרונות, ארנון מוזס ומיכל מוזס.
[פסק הדין המלא, ראו קישור (רע"א ‎3007/02)]
בית המשפט העליון פסק, כי יואב יצחק ומעריב יוכלו לפרסם תחקיר שהכין יצחק במלואו. מדובר בתחקיר בעניינם של ארנון ומיכל מוזס שלגבי פרסומו קובע בית המשפט העליון, כי אין בו פגיעה בענייני משפחה ובפגיעה מיוחדת בילדים.
בכך פוסק בית המשפט העליון, כי שתי הערכאות הקודמות של בית משפט השלום בראשון לציון ובית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר הטילו איסור פרסום על חלק מהתחקיר, עשו זאת ללא הצדקה עניינית, ותוך פרוש שגוי של החוק וכוונת המחוקק.
בתחקיר שהכין יצחק הוא חושף פרטים חדשים על דרכי התנהלותו של ארנון מוזס והשימוש בכוחו כמו"ל של ידיעות אחרונות. מדובר בתחקיר רחב היקף שיפורסם בקרוב.
בית המשפט העליון הטיל על מוזס תשלום הוצאות משפט בסך 40 אלף ש"ח.
בית המשפט העליון פסק, בין היתר (ציטוט):
בענייננו, מטרתו של סעיף ‎68(ה) לחוק בתי המשפט היא להגן על הפרטיות בעניינים משפחתיים אינטימיים וכן על ילדים. ברירת המחדל נקבעה בשל עיסוקו של בית-המשפט לענייני משפחה בנושאים אלה. עם זאת, לפחות בדיעבד, כאשר תוכנו של ההליך ידוע, "תיטה הכף אל עבר פומביות הדיון" (השופט חשין בע"א מרום, שם, בע' ‎341), פרסום תוכן ההליך לא ייאסר, וההליך יותַר לפרסום כולו או מקצתו, אם אין בפרסום פגיעה בילדים או בעניינים משפחתיים אינטימיים.
בענייננו, הדברים שביקש המבקש לפרסם קשורים קשר רופף להליכים שהתקיימו בארצות-הברית ובמסגרת הבוררות, ולמצער הם כלליים ביותר ואינם עוסקים בלב-ליבם של הליכים אלו.
בעמוד ‎4 לטיוטת הכתבה מתוארת עזיבתה של המשיבה את הארץ. בקווים כלליים מוזכר כי המשיבה הגישה בארצות-הברית תביעה למזונות כנגד המשיב וזכתה במזונות חודשיים. כן מתואר, כי המשיב לא קיים את צו המזונות ולכן הוצא נגדו צו מעצר בארצות-הברית, וכי המשיב שמר על עובדה זו בסוד. בעמוד ‎5 מתוארת פרשת ויזת השהייה לצורכי תעסוקה בארצות-הברית שקיבלה המשיבה והקשרים שהפעיל לפי הטענה המשיב בפרקליטות המדינה במסגרת פרשה זו. בעמוד ‎6 מתוארת הסכמתם של המשיבים להעביר את הסכסוך הכספי ביניהם לבוררות בפני הנשיא (בדימוס) שמגר, והערכתו של המבקש כי לסכסוך כספי זה עשויה להיות השפעה באשר למבנה הבעלות והשליטה ב"ידיעות אחרונות", תוך שהוא מציין כי המשיבה סירבה למספר הצעות כספיות בתמורה לויתורה על תביעתה למניות בקונצרן "ידיעות אחרונות".
כל העובדות או הסברות האלה אינן פרסום אודות "דיון שהתקיים בבית המשפט בדלתיים סגורות", אלא עניינים חיצוניים לדיונים שהתקיימו בבית-המשפט לענייני משפחה, ואין בפרסומם פגיעה בפרטיות חיי המשפחה של בני-הזוג או פגיעה מיוחדת בילדיהם.

תאריך:  30/09/2002   |   עודכן:  01/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ידיעות אחרונות: שר הדתות אוחנה, אירח במלונות פאר את בני משפחתו על חשבון המשרד; כל זאת בניגוד לנהלי משרד אוצר; חשבת המשרד סירבה לאשר את ההוצאות
שי פאוזנר
התקציב יעמוד על 1.7 מיליון שקל; יעלה בערוץ 2, ברדיו האיזורי, בעיתונות ובשלטי חוצות עם דידי הררי שהתנדב
רנית נחום-הלוי
על-פי העיתון, הפנטגון מתכנן מערכה שנועדה להרתיע מפקדים בצבא העירקי מלהשתמש בנשק כימי וביולוגי
Nfc
הרכישה מבוצעת במסגרת החלטת כלל ביטוח להרחיב את פעילות ניהול ההשקעות שלה; במסגרת זו רכשה החברה לפני 6 חודשים גם את אוורגרין
רנית נחום-הלוי
עו"ד ארנון: דחיית העתירה - הצלחה, אין צורך בחקירה כי בימ"ש מכיר בשקריו של שמולביץ; נקבע כי המשקל של כזביו של שמולביץ וכל הבקשות של דרעי ידונו בפני נשיא בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il