X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשויות הנוגעות בדבר חוששות שבכך יושם קץ לתוכניותיהן להפוך את המתחם לקרקע מניבת רווחים נדל"ניים
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  גז
  אדם טבע ודין

"ככל הידוע לנו לא נעשתה עד היום כל עבודה מקיפה לבדיקת השלכות הטמנת קבע של מכלי הגז בפי-גלילות לעומת פינויים, כאשר הסיבה הנראית לעין לכך, הינה החשש של הרשויות השונות שבכך יבוא הקץ לתוכניותיהן להפוך את כל המתחם לקרקע מניבת רווחים נדל"ניים".
כך כותבת נציגת אדם טבע ודין אדריכלית הנוף ומתכננת הערים יעל דורי, בהתנגדות שהגישה השבוע בשם העמותה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל-אביב, לתוכניתה של עיריית רמת השרון להקים באזור פי-גלילות לאחר פינוי חוות מכילי הגז והדלק, שכונה בת כ-9,000 ייחידות דיור ואזורי תעסוקה ומסחר גדולים.
לטענת אדם טבע ודין, "במצב הדברים הקיים בו אין בנמצא אתר חלופי לפי-גלילות ולא מסתמנת כל התחלה של אישור של אתר או אתרים אלו, טוב היו עושות הרשויות האחראיות, אם במקום לקדם תוכניות בנייה תיאורטיות, היו מגלות אחריות ופועלות באופן מיידי על מנת להטמין ולמגן את מכלי הגז, בד בבד עם הפחתת הכמויות המאוכסנות בהם." דורי ציינה כי ההטמנה איננה חייבת להתבצע דווקא בפי-גלילות וכתבה כי בעולם מתבצעת הטמנת גז כבר עשרות שנים, אם במנהרות חצובות ואם במכלים.
דורי הוסיפה כי קיימות סתירות בין התוכנית המוצעת, לבין תוכנית המתאר המחוזית מספר 5 (תמ"מ 5) שעתידה להיות מופקדת בקרוב לצורך הגשת התנגדויות. התוכנית המוצעת, שהינה כללית ומעורפלת, מאפשרת סטייה ניכרת מהעקרונות הקבועים בתמ"מ 5 שלוקחת בחשבון את כל ההיבטים העלולים להשפיע על האזור. הסתירה החמורה ביותר בין התוכניות היא בהגדרתו, בגודלו ובמיקומו של השטח הפתוח בתוכנית. בשעה שבתמ"מ 5 מתוכנן פארק מטרופוליני שישתרע על כ-50% מכלל שטח התוכנית, הרי שבתכנית המוצעת נראה כי השטחים הירוקים שמיקומם וצורתם אינם מוגדרים באופן מדוייק, מהווים סך של כ-30% בלבד מכלל השטח.
בנוסף מציינת אדם טבע ודין את התנגדותה לסעיף 16א בתוכנית, לפיו ניתן להוציא היתרי בנייה לכל הקשור בתנועה ההיקפית באזור המתחם דוגמת צמתים, מחלפים, דרכים, פארקים ותחנת הרכבת לפני שיעשה תסקיר השפעה על הסביבה עבור כל שטח התוכנית.
לטענת אדם טבע ודין, הוצאת ההיתרים הינה צעד של חוסר אחריות סביבתית, עקב העובדה כי המתחם עלול להיות מזוהם באופן מסוכן לציבור. "אין להעלות על הדעת כי תוקם תחנת רכבת על קרקע מזוהמת, תחנה אותה יפקוד הציבור באופן יומיומי", כותבת דורי ומוסיפה, כי סכנה זהה קיימת גם בהקמת פארק אותו יפקדו ילדים, מבלי לבחון תחילה את הקרקע שלנוכח מיקומה, גדולים הסיכויים שהיא מזוהמת.
יצויין כי טענות דומות הועלו על-ידי מחלקה ראשונה בעיצומם של הדיונים המשפטים אשר נערכו בעניין ביטול צו המניעה הראשון שהוציא ראש מועצת רמת השרון כנגד חוות מכלי האנרגיה בפי-גלילות, לאחר נסיון הפיגוע שנעשה במכלית הסולר שפרקה מטענה במסוף הדלק. (ראה ארכיון מחלקה ראשונה - שיקולי נדל"ן בפי-גלילות).

תאריך:  30/09/2002   |   עודכן:  30/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
עימות בין שלושת מועמדי מפלגת העבודה; תגרת ידיים פרצה בין מתפקד לאחד הסדרנים; בן-אליעזר השמיט מנאומו פיסקה הקוראת לקבלת הכרעות קשות בירושלים, לדבריו: עדיפה ירושלים גדולה פחות, אך יותר יהודית
ניצן כהן
בפני אורנג' הצרפתית עומדות כעת האפשרויות לאבד הזיכיון השבדי או לדבוק בתנאי הרישיון שיגרמו לחברה להחמיץ תחזיות הרווח לשנתיים הקרובות
עמוס באר
מנכ"ל משרד התחבורה מחפש חלופות להגברת האבטחה בתחבורה הציבורית
ניצן כהן
נתוני המאקרו הקשים והורדת תחזיות הרווח של החברות האמריקניות מושכים את וול-סטריט לירידות; הנאסד"ק יורד ב-2.9% לרמה של 1,165 נקודות
ענבל אביב
מטרת חברת הבת היא להעמיק את חדירתה של סימטרון לשוק הבריטי; כמו-כן לחזק את הנוכחות הבינלאומית בכלל ובסין בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il