X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חגי שלום, מבעלי הארגז ומקורבו של ברק: המיכרז נסגר לפני שרכשתי את החברה עם יצחק תשובה
▪  ▪  ▪

חברת הארגז, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה והאלוף (במיל.) שלום חגי - מקורבו של ראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק, קיבלה בחודשים האחרונים הזמנות ממשרד הביטחון, לבניית מבנים יבילים, בסכום כולל של כ-20 מיליון שקל. המבנים מיועדים לביצורים בגבול הצפון. כמחצית מסכום זה הוזמן בחודשיים הקודמים.
חגי שלום כיהן בתקופת הבחירות כראש מטה הארגון בסיעת ישראל אחת, וכיד ימינו של ראש הממשלה אהוד ברק. חודשים מספר לאחר מכן, החל לנהל מו"מ לרכישת חברת הארגז. המו"מ הסתיים בינואר השנה, ובסופו נחתמה עיסקה לפיה רוכשים חגי ותשובה את חברת הארגז, מידי ההסתדרות.
נודע, כי בכוונת משרד הביטחון לבצע הזמנות נוספות מחברת הארגז, בסכומים של עשרות מיליוני שקלים נוספים. ההזמנות יבוצעו במהלך שנה זו, וחלקן בשנת התקציב הבאה, וזאת במקביל להיערכות החדשה של צה"ל בצפון - נוכח הפינוי המתוכנן של דרום לבנון על-ידי צה"ל.
יצויין, כי ההתקשרות הראשונית בין משרד הביטחון לבין חברת הארגז נעשתה כבר במהלך 1999: באוגוסט 1999 זכתה חברת הארגז במיכרז לפיו היא זכתה להיות הספק היחידי של משרד הבטחון לגבי חמישה סוגים של מיבנים יבילים, לתקופה של שנתיים (עד אוגוסט 2001) - וזאת בהתאם למפרט שנקבע (לגבי חמישה סוגים של מבנים).
המדובר במבנים המשמשים למגורי חיילים במחנות ובביצורים, וכן במבנים המיועדים להקמת חדרי אוכל, חדרי קשר וכו'. על פי המכרז, מחוייב משרד הביטחון לרכוש את המיבנים מחברת הארגז בלבד.
שלום חגי אמר בתגובה, כי הוא אינו עוסק בחברת הארגז בטיפול בהזמנות. לדבריו, המיכרז נסגר זמן רב לפני שרכש יחד עם תשובה את החברה (בינואר 2000). הוא ציין, כי מעולם לא שוחח עם איש במשרד הביטחון בנושא זה, והוא אינו מכיר את הנושא.
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה, כי הסכם המחירים עם חברת הארגז לאספקת מבנים יבילים היה בתוקף בעת הזמנת המבנים עבור ההערכות בגבול הצפון. לשאלה מדוע לא בוצע מיכרז נוסף לאספקת מיבנים לצורך ההיערכות החדשה בגבול הצפון, נמסר, כי נוכח תנאי הזיכיון של חברת הארגז לא ניתן להזמין מבנים יבילים לגבול הצפון או לכל מטרה אחרת שלא באמצעות הסכם המחירים של חברת הארגז למשך שנתיים ממועד המיכרז.

תאריך:  04/09/2000   |   עודכן:  22/12/2000
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il