X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אם אינך מאזין קבוע לחדשות, המחשבה שהממשלה שולטת במצב קשורה למצב נפשי טוב; למי ששומע הרבה חדשות, מחשבה כזו לא תעזור; כך קובע מחקר חדש אודות שכיחות וגורמי הסיכון של תגובות פוסט-טראומטיות באזרחים בצל הטרור
▪  ▪  ▪

"אם אינך מאזין קבוע למהדורות החדשות, המחשבה שהממשלה שולטת במצב קשורה למצב נפשי טוב; למי ששומע הרבה חדשות, מחשבה כזו לא תעזור!". כך קובע מחקר חדש אודות שכיחות וגורמי הסיכון של תגובות פוסט-טראומטיות באזרחים בצל הטרור. ממצאי המחקר ייחשפו בכינוס הראשון לקידום בריאות נפשית של נשים, שיתקיים באוניברסיטת בן גוריון בנגב ביום רביעי הקרוב, ה-16 באוקטובר.
סמוך ליום העצמאות הקודם, ימים אחדים אחרי גל טרור שהכה את ישראל במשך חודשיים, ערך צוות חוקרים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב מחקר לבדיקת השכיחות של סימפטומים אלה ושל גורמי הסיכון לסימפטומים.
במסגרת המחקר נבדקו 149 ישראלים ברחובות תל אביב, רמת גן, נתניה, באר שבע ואשקלון. הם נשאלו שאלות לגבי חשיפה לטרור, האזנה לחדשות, עד כמה הם שולטים בחייהם (תפיסת שליטה), עד כמה השלטון שולט במצב, והאם הם יכולים לצפות מתי הטרור יסתיים.
כמו-כן, הם נשאלו לגבי שכיחות הסימפטומים הפוסט-טראומטיים (זיכרונות קודמים של טרור, הימנעות מללכת למקומות מסוימים, ותגובות גופניות מוגזמות).
ממצאי המחקר, שבוצע על-ידי צוות חוקרים בראשותו של ד"ר יורי (יורם) גדרון, וכלל את יוסף קפלן, אביטל ולט ורוזי שלם, מהפקולטה למדעי הבריאות והמחלקה למדעי התנהגות באוניברסיטה, הראו ש-10% דיווחו על שכיחות גבוהה של סימפטומים פוסט-טראומטיים. 15% נחשף בעצמו לטרור וכשליש הכיר מכרים/קרובים שנחשפו לטרור.
הגברים, ככל שדיווחו על שליטה גבוהה בחייהם, חוו סימפטומים פוסט-טראומטיים נמוכים יותר. הנשים, ככל שסברו שלממשלה יש שליטה גבוהה על המצב, סבלו מסימפטומים פוסט-טראומטיים נמוכים יותר. היכולת לנקוב בזמן משוער של משך הטרור היה קשור לסימפטומים פוסט-טראומטיים נמוכים יותר רק באזרחים שנחשפו (בעצמם או דרך מכר) לטרור. כמו-כן, מידת האמון בשליטת הממשלה במצב הייתה קשורה לסימפטומים פוסט-טראומטיים נמוכים יותר רק באזרחים שהאזינו מעט לרדיו! באזרחים שהאזינו הרבה לרדיו, אמון בשליטת הממשלה במצב לא השפיעה על מצבם הנפשי.
המחקר מצביע על גורמי-סיכון שונים, הרווחים בין גברים ונשים, לגבי סימפטומים פוסט-טראומטיים. ממצאיו מראים, כי כדאי לנסות לעזור לנפגעי טרור להעריך מתי יסתיים גל הטרור, כי יכולת זו מהווה נקודת אחיזה בעלת ערך נפשי רב.
עורכי מחקר זה, סבורים, כי יחד עם מחקרים של חוקרים אחרים, הם יסייעו לנתב תוכניות טיפוליות למי שצריך אותן, ולטפל בגורמים שנמצאו חשובים לפי ממצאי מחקר, במקום להתבסס על דוגמטיות תיאורטית, כנהוג במקרים רבים.

תאריך:  15/10/2002   |   עודכן:  15/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נאסר אבו חמד סירב להשיב לאישומים נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים; השופטים קבעו כי הוא כופר במיוחס לו; דיון בבקשה להארכת המעצר עד תום ההליכים ייערך בהמשך היום
גלית יצחק והדר פרבר
הערכה כי מדובר בחלק של מכונה לגזימת עצים שהופעלה באזור; ארבעה פצועים קל מרסיסי זכוכית
שי פאוזנר
היום יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר; בשוק מצפים כי הוא ינוע בין 0.2%+ ל-0.2%-
הדר פרבר
שתי סיבות עיקריות: בעלי רכב מעדיפים לדחות טיפולי, בשל המצב הכלכלי; חלה ירידה בהיקף הנסיעות, ולכן הבלאי נמוך
גלית יצחק
שייח עכרימה סאברי נחקר היום במשטרה בחשד להסתה לאלימות או לטרור; השייח הביע תמיכה בפיגועי התאבדות בראיון שלו לעיתון אל איאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il