X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשת הבטחון כוללת יותר מ-40 שוטרים אוסטרלים שפועלים במשותף עם ה-FBI, בריטניה, גרמניה ויפן
▪  ▪  ▪

רשת בטחון בינלאומית הוקמה אד-הוק לחקר הפיגוע בבאלי-אינדונזיה. המשימה העיקרית: איתור המפגעים האחראים ל"רצח העם" באי באלי. כך מסר (יום ג', 15.10.02) שר החוץ האוסטרלי, אלכסנדר דאונר, שהגיע לביקור באזור.
רשת הבטחון שהוקמה לצורך המשימה כוללת יותר מ-40 שוטרים אוסטרלים אשר פועלים במשותף עם מומחים פדראלים של ה-FBI, מטה המשטרה בסקוטלנד-בריטניה, ויחידות בטחון מגרמניה ויפן.
"מה שראיתי היום מספיק כדי לשבור את ליבו של כל בר אנוש. אתר התיירות הפופולארי ביותר פשוט מזעזע, מחריד בתכלית, דבר שיכול לעורר בעטה. כל אחד יכול להבחין בציר הרשע - זהו רצח עם לשמו". כך התבטא לעיתונאים שר החוץ האוסטרלי, זמן קצר לאחר ביקורו באתר הפיגוע.
דאונר חזר על דבריו כי החשדות מופנות לארגון הקשור לאל-קאעידה, "ג'מאח איסלמיה", אך ביקש להבהיר כי הפיגוע לא כוון דווקא לאזרחים אוסטרלים. "הפיגוע הוא הוכחה נוספת של פעולה מתוכננת, חסרת רחמים ולא אנושית של טרוריסטים. לא קיימות עדויות המוכיחות כי הפיגוע כוון נגד אזרחים אוסטרלים דווקא. אנו משערים כי הוא כוון לתיירים זרים באשר הם", אמר.
בביקור באינדונזיה התלווה לדאונר שר המשפטים האוסטרלי, כריס אליסון, אשר הבטיח לרשויות אינדוזניה כי משטרת אוסטרליה, בשיתוף גורמי הביטחון הבינלאומיים, יעניקו לרשויות את כל הסיוע הדרוש. בתוך כך נפגשו שני השרים עם ראש ממשלת אינדונזיה ובכיר במשטרה ודנו עימם בעניין סיפוק הצרכים החיוניים - כאמצעי רפואה וסיוע משפטי.
עם זאת נמנעו שני השרים האוסטרלים להגיב על הביקורת החריפה שנשמעה השבוע מצד גורמי ממשל במדינתם. גורמים רשמיים בממשל האוסטרלי הלינו נגד רשויות אינדונזיה כי אלו לא עשו די למניעת הטרור, זאת לאחר שהועלו חשדות בדבר ארגוני טרור מוסלמים מועדים.
בתוך כך, במעמד מול התקשורת, ציינו השניים את שיתוף הפעולה שהם נוקטים מול רשויות ג'קרטה. "בחקירת האירוע משתתפים מיטב המומחים כדי לאתר את זהות המפגע בבאלי. רשויות ג'קרטה פועלות במשותף עם המשטרה הבינלאומית שהוקמה לצורך הענין - הפועלת במאמץ משותף לאתר את האחראי להתקפה השערוריתית הזו", אמר אליסון.
קודם לכן הניחו דאונר ואליסון זר בבית הקברות הסמוך לאתר הפיגוע. מספר האוסטרלים שנהרגו בפיגוע טרם נקבע סופית. דאונר ציין כי מרבית הגופות שהוצבו בחדר המתים בבאלי הינן חרוכות והדבר מקשה על פעולת הזיהוי. "נמסר לנו מהאינדונזים כי עד עכשיו הם זיהו כ-40 גופות מתוך 182 הקורבנות. אך ייתכן שקיימים הרוגים נוספים, שלא נלקחו בחשבון, זאת משום שחלק מהגופות פשוט התפוצצו לחתיכות", אמר דאונר.
כאמור, סדרת פיצוצים תקפו (יום שבת) את אזור התיירות באי האינדונזי - באלי, הנחשב לאחד מאתרי התיירות הנפוצים והאהודים ביותר בעולם. הפיצוץ הביא למותם של כ-182 הרוגים. גורמים רפואיים מסרו כי 75% מההרוגים הינם אזרחי מדינות המערב. כ-300 בני אדם נחשבים נעדרים. אף ארגון לא נטל אחריות למעשה.
תאריך:  15/10/2002   |   עודכן:  15/10/2002
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
בשוק מעריכים כי בסופו של דבר היא לא תטרפד את סדרת העסקות המתוכננת בין בני המשפחה וכי המהלך נועד לחזק עמדתה לקראת הארגון מחדש
ענבל אביב
הצעת איחוד ארבע המועצות הוצעה על-ידי משרד האוצר; במקביל, מעודד הארגון את תוכניתו של שר החקלאות לאיחוד מועצות היצור בענפי הפירות וההדרים בלבד
גיל איל
שני החוטפים מוחזקים במעצר בסודן; אין נפגעים
יואב יצחק
עו"ד ישראל כלוף פנה אל יו"ר ועד מחוז תל אביב בבקשה להעמיד את עו"ד מרוז לדין משמעתי
שי פאוזנר
ייפטר מאחזקתו המפסידה שאותה הוא מנסה למכור ללא הצלחה כבר זמן רב; כור שתרם לבנק רווחים נאים לאורך שנים רבות, הפך לאחזקה מסוכנת ומפסידה לאור הידרדרות ענף ההיי-טק בתחילת העשור; שווי השוק של המניות שיחולקו מסתכם ב-250 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il