X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפעלת ערוץ הספורט בידי חברה חיצונית לחברות הכבלים היא חלק מהסדר איי.סי.פי, הקובע כי בידי הכבלים יישארו רק שני ערוצים, 3 ו-4
▪  ▪  ▪

חברות הכבלים מבקשות לרכוש את השליטה בחברת JCS-ספורט, שמפעילה את שני ערוצי הספורט ערוץ 5 וערוץ 5+. החברות מבקשות לממש את האופציה שבידן להקצאה של 60% ממניות החברה, ולהעבירן לידי יורם טורבוביץ. כך מפרסם העיתון גלובס.
טורבוביץ היה בעבר הממונה על ההגבלים העסקיים. במאי האחרון פרש מתפקידו כנשיא דיסקונט השקעות, בעלת 48% מחברת הכבלים תבל. את המגעים בנושא בנושא בנושא מנהלים המנהל המיועד של חברת הכבלים הממוזגת, רם בלניקוב, ומנכ"ל קבוצת JCS, גבי רוזנברג.
חברת JCS-ספורט נמצאת בשליטת קבוצת JCS של רון לאודר (64%), אביב גלעדי (24%), ומנכ"ל החברה, מיילן טנזר (12%). ככל הידוע, מתנגדת קבוצת JCS לבקשת הכבלים, וטוענת כי אין לכבלים אופציה כזו. גלעדי טוען כי על החברה לקיים את ההסכם עם חברות הכבלים, ככתבו.
יצויין כי כבר בעבר התכוונו חברות הכבלים לממש את האופציה, אולם נתקלו בהתנגדות של יו"ר מועצת הכבלים, דורית ענבר, והממונה על ההגבלים דאז, דוד תדמור. עתה עלה הנושא שוב. בענף מעריכים כי הסיבה היא ירידת שוויים של ערוצי הספורט לאחר שאיבדו נכסי תוכן משמעותיים, כמו משחקי ליגת העל בכדורגל, והצורך של חברות הכבלים לממש נכסים על מנת לשפר את תזרים המזומנים.
כפי שפורסם בעבר ב"גלובס" ניהלו הכבלים מו"מ למכירת ערוץ 3 שלהם לערוץ 10, אולם העיסקה לא נסתייעה לאחר שלכבלים לא הוצע מחיר מתאים.
הפעלת ערוץ הספורט בידי חברה חיצונית לחברות הכבלים היא חלק מהסדר איי.סי.פי של בית הדין להגבלים, שקבע כי בידי חברות הכבלים יישארו רק 2 ערוצים (ערוץ 3 ו-4). יתר הערוצים העצמיים - 5,6 ו-8 הועברו לידי מפעילים חיצוניים - ערוץ 6ו-8 לנגה תקשורת, וערוץ 5, כאמור, ל-JCS-ספורט.
לפי החלטת המועצה לשידורי כבלים ולויין מותר לחברות הכבלים, לפני המיזוג ביניהן, להחזיק 40% מכלל 22 הערוצים הישראליים, ולאחר מיזוג, רק 20% מהערוצים.
הממונה על ההגבלים העיסקיים, דרור שטורם, אסר על חברות הכבלים מלהחזיק יותר משני ערוצים, 3 ו-4, לפני ואחרי המיזוג.
גלעדי אישר בתגובה כי חברות הכבלים קיבלו מהחברה אופציה לרכישת 60%, והחליטו לממש אותה. "אני כבעל מניות ושותף בחברה חושב שאם יש הסכם, כל חברה צריכה לקיים הסכמים. יש לכבלים זכות להמחות את האופציה לצד ג', טורבוביץ הוא איש עסקים פרטי ומה הם מתכוונים לעשות אני לא יודע וזה לא עסקי", אמר.
יו"ר JCS-ספורט, יאיר דר, אמר כי "לטענתו, אין הסכם תקף עם חברות הכבלים. כל הנושא עדיין בסימן שאלה, ולא ברור מה יהיה עליו. "כיוון שאנחנו עובדים עם חברות הכבלים בשיתוף פעולה, והם לקוח גדול וחשוב, חילוקי הדעות, ככל שהם קיימים, ייפתרו. אני מניח שאף אחד לא ייצא עם מלוא תאוותו בידו", אמר.
הממונה על ההגבלים, דרור שטורם, אמר כי לא הגיעה אליו כל פנייה בנושא פורמלית או א-פורמלית. לגופו של עניין אמר שטרום כי אישור העיסקה, לחיוב או לשלילה אינו אוטומטי.
יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולויין, דורית ענבר אמרה כי לא ידוע לה על העיסקה, אם כי אם יוגש הנושא לאישור המועצה תשקול בכובד ראש.

תאריך:  16/10/2002   |   עודכן:  16/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עדויות שונות על מספרי לוחית רישוי שונות נמסרו; המשטרה טרם פרסמה פרטים מזהים
רנית נחום-הלוי והדר פרבר
ערב יום הזכרון במעמד נשיא המדינה, אישי ציבור ותנועות נוער; בירושלים: ערב שירה ויושמעו שירים המייצגים 5 פרקים בתולדות חייו
הדר פרבר
כהונתו הוארכה בשבע שנים; בבחירות הקודמות זכה ב-99.6% מהקולות
שי פאוזנר
רנית נחום-הלוי והדר פרבר
האיש הצטער על הקורבנות אך לא מסר מי הפעיל הפצצה, כך פורסם בעיתון הוושינגטון פוסט; אינדונזיה תחוקק תקנות חירום למלחמה בטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il