שר התחבורה, אפרים סנה החליט (יום ד', 16.10.02) להעביר לחברות התעופה ארקיע וישראייר, שישה קווי תעופה סדירים נוספים, ליעדים בחו"ל שחברת אל-על איננה טסה אליהם. מדובר בקווים שחלקם מופעלים על-ידי חברות תעופה זרות, באמצעות הסכמי "קוד שרינג" (קוד משותף).
לפי החלטתו של השר, חברת ארקיע תוכל להפעיל קווים סדירים לטשקנט שבאוזבקיסטן, לטיביליסי שבגרוזיה, לשטוקהולם שבשבדיה וכן לאריתריאה אפריקה. חברת ישראייר תקבל את הקו ללובליאנה שבסלובניה, המופעל כיום על-ידי חברת אדריה, וכן את הקו לליסבון שבפורטוגל.
הקו לטשקנט, מופעל כיום על-ידי חברת תעופה אוזבקית, בתדירות של שלוש טיסות בשבוע, והקו לטיביליסי, מופעל על-ידי חברת התעופה של גרוזיה, ללא הסכם קוד משותף עם אל-על. הקו לאסמרה אינו פועל כיום ובכוונת ארקיע לפתחו כיעד תיירותי.
חברות ישראייר וארקיע, יחויבו לבצע לפחות טיסה אחת שבועית סדירה בכל קו, כתנאי להפעלת הקווים.
השר סנה הדגיש, כי מיצוי זכויות הטיס של מדינת ישראל, צריך להתבצע על-ידי מובילים ישראלים. "אסור לנו לגרום לכך שחברות תעופה זרות יתפסו את מקומן של החברות הישראליות", אמר סנה.
על-פי מדיניותו של שר התחבורה, קווים שחברת אל-על הפסיקה להפעיל, או לחילופין מופעלים רק באמצעות קוד שרינג, יועברו לחברות ישראליות אחרות. בהתאם למדיניות זו, הועברו לאחרונה לחברות ארקיע וישראייר הקווים לקופנהגן ולריגה, לאחר שאל-על הפסיקה לטוס אליהם.
ארקיע הודיעה, כי תפתח קו טיסות לקופנהגן החל מאפריל 2003, לאחר שהתברר, כי הפעלת קו זה הינה כדאית. בשלב הראשון, תפעיל החברה שתי טיסות סדירות שבועיות.