X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פלח הפרימיום בישראל מעורר אופטימיום כלכלית
▪  ▪  ▪

סנונית ראשונה של אאודי מדגם 8A החדשה, נחתה לביקור קצר בארץ.
מכונית הכל אלומיניום הגיעה ארצה פחות משבועיים לאחר שהושקה רשמית, בתערוכת המכוניות הבינלאומית הנערכת עתה בפריז.
בתערוכה מוצגת האאודי הייחודית בגירסה חתוכה לשניים, החושפת את כל קרביה של המכונית - האמורה להיות הספורטיבית ביותר מבין כל מכוניות היוקרה.
הארוע הקצר שנערך בארץ לרגל הנחיתה הקצרה, כובד בראשות ענבר נחשון, מנהלת מותג אאודי בצ'מפיון. את הנהלת הסוכנות המקומית ייצג סמנכ"ל המכירות הארצי, ואת היצרן הגרמני ייצגה המכונית החדשה.
פלח הפרימיום בישראל מעורר כנראה תשומת לב עולמית בקרב ירצני הרכב. הדבר מעלה אופטימיות לגבי עתידה הכלכלי של המדינה. מחירה של האאודי החדשה ינוע אי שם במרכז המחצית השנייה של מיליון השקלים, ובכל זאת צפוי לה ביקוש: דובר החברה, רוני אקרמן, מסר למחלקה ראשונה, כי הסנונית הנודדת הינה הראשונה מבין כעשר מכוניות מדגם אאודי 8A, שסוכנות צ'מפיון מוטורס שואפת למכור בישראל.
מנהלים סולידיים בוחרים באאודי – המתחרה זה מכבר במכוניות היוקרה הגרמניות – ב.מ.וו ומרצדס. הוותיקים זוכרים כי אפילו ראשי חברת העובדים בימיה העליזים העדיפו אאודי, עת נסעו בה מנכ"ל כור, יעקוב בלומנטל, ומנכ"ל סניף מצריים דאז של כור סחר – בני גאון.
ענבר הסבירה למחלקה ראשונה, בהמשך, כי מבנה האלומיניום של האאודי החדשה אינו מרתיע את מוסכי החברה. לדבריה, פחחי הסוכנות צברו ניסיון בתיקון שלדות האלומיניום הקודמות, וישכילו להעניק גם שרות למכוניות הכל אלומיניום.
בכוונת החברה הגרמנית להכפיל את מכירות המכונית החדשה, לעומת דגם ה- 8A המוחלף – אשר 1997 נחשבת לשנתו הטובה ביותר. כ-15 אלף יחידות של ה-8A נימכרו אז, ובאאודי כבר החליטו להוסיף משמרת עבודה שלישית אשר תגדיל את כושר הייצור עד ל-30 אלף יחידות.
יו"ר דירקטוריון אאודי, מרטין וינטר-קורן, שואף לכבוש את השוק האמריקני בסערה. האאודי החדשה תגיע לחופי אמריקה במאי 2003, בגירסתה הארוכה אשר מירווח הגלגלים בה גדול ב-130 מ"מ מהמידות הסטנדרטיות. גירסה זו תושק באירופה בתערוכת ג'נבה שתערך בחודש מרס הבא.
השוק האמריקני של אאודי ניפגע קשות בעבר הרחוק, עת המכוניות החלו לנסוע מבלי שנבקשו לעשות כך על-ידי הנהגים. זכר לטראומה עדיין ניתן לראות בידיות תיבות ההילוכים האוטומטיות, הנדורשות הוראה ברורה וחד-משמעית.
לקוח טיפוסי של האאודי 8A הינו בן 50 שנה, עצמאי ובעל השכלה על-תיכונית. מנהל פרויקט 8A באאודי מסר, כי הוא מתכוון להעניק למנהל הספורטיבי איכויות נהיגה שיהיו הטובות ביותר בפלח העליון של מכוניות היוקרה.
מהנדסי אאודי מעמידים עתה את שילדת המכונית במבחני השוואה מול סידרת 7 של ב.מ.וו, ומול סידרה S של מרצדס.
הקרב נערך גם מבית. באאודי מצביעים על העובדה כי הפולקסווגן החדשה מדגם פייטון כבדה בכ-300 ק"ג. נתוני המשקל העדיפים הינם תוצאה של שימוש באלומיניום, המאפשר גם השגת ביצועים דינמיים טובים יותר תוך צריכת דלק חסכונית יחסית.
בביקור שערכו בישראל בשבוע שעבר מספר מנהלי ב.מ.וו מגרמניה, נימסר כי מהנדסי פולקסווגן החליטו שלא להגביל אלקטרונית את מהירותה של הפייטוון החדשה. ההגבלה נעשיית על-פי הסכם ג'נטלמני בין יצרניות הרכב הגרמניות, ולדברי נציגי ב.מ.וו הצטרפה פולקסווגן עם המותג החדש, לחברת פורשה אשר אינה מגבילה את מהירות מכוניותיה. לא ניתן אישור לדברים.
שלדת אלומניום חדשה עשוייה בטכנולוגית ASF (אלומיניום ספייס פריים), וסודה מתמקד בתיכנון מערכת המתלים. למתלים מערכת רב חיבורית מלפנים, וחיבור טרפזי מאחור. מערכת שיכוך הזעזועים ניתנת לשליטה על-ידי הנהג, המוזמן לבחור בין נהיגה שאופייה רך (אך לא רכרוכי!) לאופי נהיגה ספורטיבי.
אאודי חושפת עתה גם את כוונתה להכות את ב.מ.וו במערכת הייחודית עד כה עליה גאוותה – המכונה iDrive. במקום מערכת ניהוג סבוכה זו מציעים באינגולדשדט את מערכת ה-MIMI (מימי - מלשון מולטימדיה), האמורה להיות ידידותית יותר למשתמש. במגמה לבחון את יכולות המערכת, תוצא גירסה פשטנית יותר כבר לדגם ה-3A החדשה שתוצג בקיץ 2003.
סידרת ה-8A תושק עם שני מנועי הבנזין המוכרים, הראשון בנפח 3.7 ליטרים המפתח 280 כוחות סוס, והשני בנפח 4.2 ליטרים המפתח 335 כוחות סוס. מנוע דיזל בעל 8 בוכנות יוצג ביולי 2003, ומנוע בנזין בעל תריסר בוכנות המפתח 420 כוחות סוס, יושק חודשיים מאוחר יותר.
עוצמת מנוע המשיגה מהירות וביצועים כה דינאמיים, דורשים ריסון מתאים מטעמן של מערכות הבטיחות האקטיבית: אאודי פיתחה מערכת בלמים חדשה, בה בלם חניה אלקטרו-מכני. מערכת אוטומטית הותקנה לבקרת את לחץ האויר בצמיגים, וזאת לקראת ייצוא המכונית לארה"ב: בשנת 2004 יחוייבו כל המכוניות הנמכרות בארה"ב, בהתקנת מערכות אוטונומיות לניטור לחץ האוויר בצמיגים (ראה ארכיון (NFC).
אאודי השתילה במכונית כמובן את תיבת ההילוכים מסוג טיפטרוניק, המאפשרת בחירה בין החלפת הלוכים אוטומטית, לבין בחירה ידנית מתוך 6 יחסי העברה. הכוח מועבר לגלגלים באמצעות מערכת הנעה 4X4 קבועה, שהוצגה באופן חושפני ומעניין בתערוכת פריז.
בתערוכה הבינלאומית היתה האאודי 8A החדשה אחת מהאטרקציות מעוררות העניין. אם קומץ המכוניות שהוצגו בביתן אאודי ריכזו תשומת לב רבה, הרי שמאלף במיוחד היה הדגם החתוך. "צילמתי אותו מכל כיוון", מספרת מנהלת אאודי בישראל.
ניתן היה להבחין בחיזוקים הרבים ובקורות האלומיניום המוצקות, האוחזות במכונית מכל עבר. הדגם החתוך גם חשף את חומרי הבידוד הרבים שהוזרקו אל תוך מרכב המכונית, במקומות המוצנעים לרוב מעין.

תאריך:  19/10/2002   |   עודכן:  19/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
אתר Nfc מאפשר עתה לגולשים לשגר מכתבים אישיים לעיתונאים, הצעות וגם ביקורת
יואב יצחק
ביקש משרון להביא לרגיעה בשטחים ולהוציא את צה"ל מאזורי חיכוך; התוכנית כוללת הקפאת ההתנחלויות כבר בחודשים הקרובים
Nfc
קישורים לחשיפות, כתבות ומאמרים מאת טובי הכותבים.
גיל איל
אמר את הדברים בראיון לשבועון הירדני א-סביל; טוען שהרשות מדליפה לישראל את מיקומם של מחבלי החמאס
רנית נחום-הלוי
הראיון עם דחלאן פורסם יומיים לאחר הגשת מכתב ההתפטרות מתפקידו כראש המנגנון המסכל; דחלאן מבקר את הרשות הפלשתינית, העם הפלשתיני וארגון החמאס בחריפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il