X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות על הפיגוע באוטובוס ליד צומת כרכור; פרס: על הרשות לעשות מאמץ; הבית הלבן: הפיגוע לא יחבל במאמץ לשלום; שרון ובן-אליעזר מכינים תגובה קשה נגד ארגוני הטרור
▪  ▪  ▪

פיגוע תופת באוטובוס אגד קו 841 סמוך לצומת אלונית-כרכור. הפיגוע התרחש סמוך ל-16:20, ליד מחנה 80 הסמוך לעין שמר. האוטובוס עשה דרכו בכביש 65 מקריית שמונה לתל אביב. הפיצוץ אירע זמן קצר לאחר היציאה מוואדי ערה.
בפיגוע הנורא נרצחו 13 מנוסעי האוטובוס (עד יממה לאחר הפיגוע עדיין דובר על 14 שנרצחו). חלק מהם נלכדו באוטובוס ונשרפו. כמו כן נפצעו כ-50 איש, חלק גדול מהם חיילי צה"ל. עשרות פצועים פונו לבית חולים "הלל יפה" בחדרה. הפצועים סובלים בעיקר מפציעות חודרניות וכוויות.
במכון הפתולוגי מתקשים לזהות חלק מ-13 שנרצחו בפיגוע, בגלל השריפה שפרצה בפגיעו האוטובוס. חלק ניכר מהגופות טרם זוהו עד שעות הבוקר שלמחרת הפיגוע (יום ג'), בגלל הנזק הקשה שנגרם לגופות. מסיבה זו נעשה הזיהו על-פי דגימות דם, וסימני זיהוי שמוסרות חלק מהמשפחות - שידעו על בני משפחה שנסעו באוטובוס זה.
בעקבות הפיגוע הקשה כינסו ראש הממשלה אריאל שרון, ושר הביטחון בנימין בן-אליעזר, את בכירי מערכת הביטחון להתייעצויות. בדיונים הוחלט להכין מכה קשה וממוקדת נגד ארגוני הטרור.
על-פי החשד: מכונית תופת נצמדה לחלקו האחורי של האוטובוס והתפוצצה. המדובר בג'יפ 4X4 מסוג קאיה, אשר נשא כ-100 ק"ג חומרי נפץ, כך על-פי הערכת המשטרה. הג'יפ נצמד לחלקו השמאלי האחורי של האוטובוס - ליד מיכל הדלק, והתפוצץ.
כוחות הביטחון ראו מספר חשודים נמלטים מהאזור ברכב מסוג 'ניסאן מקסימה'. התנהל מרדף, אך החשודים לא נלכדו.
האוטובוס נשרף כליל. כוחות הצלה הגיעו לאזור וחילצו חלק מהנפגעים. על-פי הדיווח, התקשו הכוחות להגיש סיוע, בשל אש שפרצה וחרכה גופות של נפגעים.
אל המקום הגיעו כ-20 רכבי מד"א, 9 ניידות טיפול נמרץ ו-2 ניידות שח"ל של מד"א. הפצועים הוסעו ברכבים לבתי החולים בניגוד לתנועה. לא היו התראות נקודתיות לפיגוע.
בכיר בחמאס, עבד על-עזיז אל רנטיסי, אמר (יום ב') כי הוא מקווה שהאחראי לפיגוע הוא ארגון הפת"ח. פעילים אחרים בחמאס איימו לאחרונה כי פיגועי ההתאבדות ימשכו. הג'יהאד האיסלמי לקח אחריות על הפיגוע.
במשרד הביטחון מתקיימות התייעצויות ביטחוניות. גורמים בכירים מסרו, כי יש לעשות שדרוג באופן קיצוני ביותר במיגון אזור חדרה והסביבה.
סגן שר הביטחון, ויצמן שירי, אמר כי למרות שאנו מכירים את סגנונות פיגועי ההתאבדות, הפיגוע הזה קשה במיוחד. סגן השר שירי הביע צער על שכוחות הביטחון לא הצליחו לסכל פיגוע זה, כמו מספר הפיגועים שסוכלו בשבוע שעבר.
תגובות על הפיגוע - דאגה לתהליך השלום
ממשל ארה"ב גינה את הפיגוע, אך אמר בנשימה אחת, כי לא זה מה שיחבל במאמץ לשלום. "הנשיא מגנה את ההתקפה על ישראל. זוהי תזכורת נוספת עד כמה חשוב להמשיך לדחוף את תהליך השלום, כדי שהטרור יפסק". אמר דובר הבית הלבן, ארי פליישר.
סאיב עריקאת, חבר בהנהגה הפלשתינית, גינה את הפיגוע בשם הרשות הפלשתינית. "הרשות הפלשתינית מגנה את הפיגוע כפי שאנו מגנים הרג אזרחים, אם אלו פלשתינים או ישראלים. אנחנו חוזרים ואומרים כי הדרך היחידה לשבור את המעגל האכזרי של האלימות, הוא על-ידי חידוש תהליך שלום, בעל משמעות". יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת הסכים עם דבריו.
שר החוץ שמעון פרס אמר, בוועידת לוקסנבורג שבה השתתף:
"אנחנו יודעים שאין באפשרותנו למנוע את כל פעולות הטרור, אך לפחות על הרשות הפשלתינית להראות כי היא עושה מאמץ כדי לעצור זאת, גם אם לא באופן שיטתי. איננו מרגישים כי הפלשתינים... משתמשים בכוח הרצוי, של לפחות 30,000 או 40,000 אנשי משטרה, כדי לפחות לנסות למנוע את זה... לא רק אנשים נהרגים, אלא גם תהליך השלום עומד בסכנה".
שליח האיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, האחראי על יחסי החוץ והביטחון, גינה גם-כן בחריפות את הפיגוע. בשיחה עם שר החוץ פרס הביע תנחומיו למשפחות קורבנות הפיגוע ואמר: "דווקא בזמנים קשים כאלה, מה הישראלים והפלשתינים צריכים יותר מתמיד, זה פחות דם ויותר מחויבות לביסוס מחדש של שיתוף פעולה פורה שיוביל לשלום".
מוקדי מידע לציבור:
טל: לבית החולים 'הלל יפה': 1255166
טל: לבית חולים 'העמק': 1255165
פקס לחרשים: 04-6304730

תאריך:  21/10/2002   |   עודכן:  22/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
אמר כי היא מעיבה על יכולת המשק לחזור לצמיחה בת-קיימא בידי הסקטור העסקי; ציין כי הגידול הריאלי הממוצע בהוצאה הציבורית עלה בישראל - הפוך מבמדינות המפותחות
גלית יצחק
שלושה ארגונים יהודיים יגיעו במהלך החודש הקרוב במסגרת מבצע שיווקי רחב היקף - שנת האור שעורך משרד התיירות בצרפת; המבצע מתנהל כתחרות בין הקהילות השונות
הדר פרבר
עשרות תיקי חקירה נפתחו; העסקים שנבדקים כוללים חברות בניה, מסעדות, חברות כח אדם ועוד; מתחילת ספטמבר: נפתחו 711 תיקי חקירה כנגד מעסיקים, נחקרו 3507 מעסיקים שונים, 1140 עובדים הועברו לכלא מעשיהו והורחקו 1165 מהם מישראל
גלית יצחק
בשעות הבוקר התפוצץ רימון בידי תלמיד בתוך כיתה בבית ספר בבירה אדיס-אבבה שבאתיופיה; שלושה תלמידים נפצעו קשה
הדר פרבר וגלית יצחק
הנציגים טרם הצליחו להביא את השביתה לסיומה; עובדי המכס מחמירים צעדיהם; פקחי חנייה בתל אביב החלו ברשימת דוחות חנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il