X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט האריך בשמונה ימים את מעצרם של העבריין ריקו שירזי ושל בנו שי עשרה חשודים נעצרו, ובראשם אריה שירזי, העומד על-פי החשד בראש ארגון פשע חשודים בעבירות כלכליות ובסחיטה
▪  ▪  ▪
ריקו שירזי

לאחר חקירה סמויה שנמשכה יותר משנה, בליווי צמוד של הפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), נעצרו הבוקר (יום א') עשרה חשודים הנמנים עם ארגון פשיעה. החקירה בוצעה על-ידי היחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית בשיתוף עם רשות המיסים. החשודים הינם תושבי נתניה. בראשם עומד אריה (ריקו) שירזי, העומד על-פי החשד בראש ארגון פשיעה.
אחר-הצהריים (יום א') האריך בית המשפט בשמונה ימים את מעצרם של ריקו שירזי ובנו שי שירזי. מעצרם של איציק בן-זקן, דוד ברבי, דודי דאון ויקי בר-יוסף הוארך בחמישה ימים. כמו-כן הוארך בשמונה ימים מעצרי של עו"ד אלי וייג. כל העצורים חשודים בהשתייכת לארגון פשע.
מעצרם של החשודים בוצע בעזרת כוחות גדולים של משטרה. שם הקוד למבצע: "טווס הכסף". לפנות בוקר הם פשטו על בתיהם של החשודים, ותחת מערך אבטחה גדול הם הוצאו מבתיהם היישר לחדרי החקירות. אחר-הצהריים יובאו החשודים לבית המשפט, לדיון בדבר המשך מעצרם.
המשטרה הודיעה, כי על-פי החשד, ריקו שירזי וחברי הארגון עסקו במגוון רחב של עבירות חמורות הכוללות, בין היתר:
  • עבירות הלבנת הון והשתלטות על עסקים לגיטימיים.
  • ארגון, ניהול ומימון הימורים.
  • השתלטות על נכסי חייבים.
  • סחיטה באיומים וגבייה אלימה.
  • העלמת הכנסות במרמה.
  • שימוש ב"חשבונות קש".
ריקו שירזי, העומד בראש הארגון, פעל לקדם את פעילותו באמצעות ניהול, ארגון, כיוון ופיקוח, במישרין או בעקיפין. בנוסף הוא משמש, על-פי החשד, כבורר ופוסק בעניין חלוקת כספים בארגון ובין עבריינים.
המשטרה מסרה הודעה מפורטת בדבר החשדות נגד הקבוצה. לטענת המשטרה, "הארגון פועל באופן שיטתי ולאורך זמן, כאשר לאור מגוון העבירות, קיימת חלוקת תפקידים מאוד ברורה לקבוצות משנה בכל תחום בנפרד: הלבנת הון, גביה, הימורים, נדל"ן, כריית חול ועוד.
כך לדוגמא, טוענת המשטרה, תפקידו של איש הארגון בתחום ההונאה והמרמה בנדל"ן, הינו לאתר את בעלי החוב הפוטנציאלים, שברשותם נכסי נדל"ן יקרים. החשוד הינו ממקימי עמותת "יד לחייב" – עמותה, שהציגה עצמה כמושיטה יד ועוזרת לחייבים, אך בפועל ניצלה מצוקתם והשתלטה על רכושם, באמצעות מעשי מרמה וזיוף שיטתיים.
בתחום הגבייה ו"השוק האפור" הופעלו מערך רחב של סניפים שבמסגרתם, פעלו גובים רבים, שהטילו אימתם על החייבים ופעילותם לוותה בגבייה אלימה והשתלטות על נכסיהם של חייבים, שלא עמדו בפירעון החוב.
בתחום הלבנת ההון הקפידו, על-פי החשד, חברי הארגון להשתמש בחשבונות בנק של משפחותיהם ושל אחרים לקיום פעילות הארגון. בתוך כך, על-פי החשד, העלימו הכנסות בעשרות מיליוני שקלים מעסקי ההלוואות בריבית, מעסקי ההימורים הבלתי חוקיים ומייתר העסקים. בכספים ה"שחורים" קנו ראשי הארגון, נכסים יקרי ערך רבים, שנרשמו על-שמות אחרים תוך שימוש ברישומים כוזבים.
בין העצורים גם עו"ד אשר, על-פי החשד, עשה שימוש לרעה בסמכותו ומעמדו וסייע לארגון בביצוע עבירות מרמה וזיוף בתחום הנדל"ן ובתחומים נוספים.
ביאחב"ל מעריכים כי המעבר לחקירה גלויה ומעצר המעורבים, יגרום לאנשים נוספים, שנפלו קורבן למעללי ואיומי חברי הארגון, או כאלה שהסתייעו בתמימותם בעמותת "יד לחייב", להגיש תלונה-פעולה שלהערכת המשטרה, חששו לעשות עד כה.

תאריך:  05/08/2007   |   עודכן:  05/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מסיבה משכה אליה בין 375,000 ל-500,000 איש    לראשונה קושטה אחת הסירות בתעלה בסגנון "הטרו"
יהונתן דחוח-הלוי, הדר פרבר
נשיא אירן חוזר על חתירתו להשמדת מדינת ישראל    ערב ביקור באלג'יר קרא אחמדינג'אד לישראלים לעזוב את פלשתין אם ברצונם לחיות    הכריז: "אירן כיום היא מדינה גרעינית"
מחלקה ראשונה
הצלם הישראלי יוסי זמיר מביא תמונות מלב ים מאוניית הנוסעים האוקיאנית "קווין מרי 2"    להפליג על כנפי הדימיון [בתמונה: סעודת המלכים מוגשת]
עידן יוסף
בחתונה גדולה השיאה התנועה האיסלאמית 50 זוגות [צילום: AP]
ניר יהב
נציגי ארגוני ניצולי השואה הודיעו כי יקיימו כמתוכנן את "מצעד החיים" מהכנסת ללשכת אולמרט בירושלים    הרצוג: "המצעד יפגע בזכרון הקולקטיבי של השואה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il