X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רימונים הושלכו לעבר בני ערובה שניסו להימלט; צוות המו"מ: אין סיכוי שצבא רוסיה ייסוג מצ'צ'ניה; החטופים מבקשים מהמשטרה להיזהר: "יש להם המון חומרי נפץ"
▪  ▪  ▪

משא-ומתן רשמי החל הלילה (שישי, 25.10.02) בין החוטפים הצ'צ'נים בתיאטרון במוסקבה, לבין גורמים רשמיים ברוסיה. צוות המו"מ הודיע, מראש, כי צבא רוסיה לא ייסוג מצ'צ'ניה.
מחוץ לבניין התיאטרון 'בית התרבות' במוסקבה נשמעו פיצוצים (ה', 23.10.02), כתוצאה מרימונים שהושלכו לעבר שתי נשים, שניסו להימלט מהמקום. כך מסרה סוכנות הידיעות הרוסית. עד כה דווח על הרוגה אחת, שנרצחה בדם קר, ועל פצועה אחת. מידע מוקדם, לפיו היו ארבעה ישראלים בין המוחזקים באולם, התגלה כשגוי. ההערכות כרגע הן כי אין ישראלים בין בני הערובה. הרב הראשי לרוסיה, ברל לזר, מסר כי מאות יהודים נמצאים בין החטופים.
המורדים הצ'צ'נים הוציאו להורג אחת מבנות הערובה, עוד לפני אירוע הרימונים. על-פי סוכנות הידיעות, מדובר בשעות הראשונות של השתלטות המורדים על התיאטרון.
קבוצת הטרוריסטים הצ'צ'נים הודיעה על אולטימטום של שבעה ימים להסגת כוחות הצבא מצ'צ'ניה. הקבוצה מחזיקה, מאז אמש, בכמה מאות בני ערובה בתיאטרון במוסקבה. כמו כן הודיעו המורדים, כי אם המשטרה תנסה להכניס כוחותיה לאזור, הם יפוצצו את התיאטרון על בני הערובה שבו.
על-פי סוכנויות הידיעות, חלק מהחוטפים - בהן נשים, חגורים בחגורות נפץ, ומכנים עצמם שאהידים. בראש הכנופיה שחדרה לתיאטרון עומד מפסר באראייב, אחיינו של המנהיג הצ'צ'ני ארבי באראייב, שאחראי למותם של מאות חיילים רוסים בצ'צ'ניה.
יחידות מיוחדות של משטרת מוסקבה מקיפות את ופועלות בשיתוף עם אירגון האבטחה של רוסיה, (מחליפו של ה-ק.ג.ב.). ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין ובכירי ביטחון רבים עוסקים בטיפול באירוע המוגדר כאירוע טרור בסבירות גבוהה.
עד כה שוחררו רק מספר קטן של ילדים ואזרחים מוסלמים. בתחילה דווח כי הושג הסכם לשיחרור הנתינים הזרים, אולם גורם רשמי ברוסיה מסר כי המורדים ביטלו את ההסכם, וזאת בשל איחור של דיפלומטים שהוזמנו למקום כדי להיות עדים לשחרור. מאוחר יותר דווח, כי שוחררו חמישה חטופים נוספים, אולם לפי שעה לא נמסרו פרטים נוספים אודותם.
השתלטות על התיאטרון
על-פי דיווחים של כמה מבני הערובה ששוחררו, קבוצת טרוריסטים נכנסה לתיאטרון במהלך הצגה, חבריה ירו לעבר התקרה ודרשו מהשחקנים להתיישב עם הקהל. המורדים, כך סופר, צעקו: "שחררו את צ'צ'ניה ושימו קץ למלחמה".
על-פי הדיווחים, החוטפים התירו לחטופים להתקשר בטלפונים הסלולריים לבני משפחותיהם, כדי להודיע להם על האירוע. שיחה של אחת מהחטופות עם בני משפחתה שודרה בטלוויזיה הרוסית. היא התחננה שכוחות הביטחון לא יפרצו לאולם, מפחד שהחוטפים יממשו את איומם ויהרגו 10 בני ערובה על כל פגיעה באחד מהם. "יש להם המון חומרי נפץ... אני מפחדת... "אמרה". לדבריה, "הם בחרו כבר את עשרת האנשים הראשונים שיחסלו". הודעות רבות על גבי צגי מכשירי טלפון סלולריים התקבלו אמש, בהם הודעות כגון: "אנחנו שוכבים על הרצפה. נחטפנו".
יחידות משטרה גדולות הגיעו למקום, ביניהן יחידת 'אלפא', יחידה ללוחמה בטרור. המשטרה הציבה צלפים על הגגות, והתפרסה מסביב לתיאטרון.
דובר שגרירות ישראל במוסקבה, ירון גמבורג, מסר כי במוסקבה מיחסים לארוע משמעות חסרת תקדים ומוסיף כי התיאטראות במוסקבה אינם מאובטחים.
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר לשגריר רוסיה בישראל, גנדי טראסוב, כי ישראל תשמח לסייע בפתרון הארוע במוסקבה אם תתבקש לעשות זאת. גם ארצות הברית הבהירה, כי היא תרתם לעזרה במידה ותתבקש, וכי היא מוכנה להגיש "כל סיוע אפשרי" לרוסיה. דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר כי וושינגטון מזדהה עם העם הרוסי, ומגנה בתקיפות טרור מכל סוג שהוא. "אין שום הצדקה לפגיעה בחפים מפשע", אמר פליישר.
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ביטל את פגישתו עם קנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, שתוכננה להתקיים היום (שישי) בברלין, ואת הביקור שהיה אמור לערוך בפורטוגל. הנשיא כינס הלילה התייעצויות ביטחוניות בניסיון למצוא דרכים לסיום המשבר.
השגת עצמאות
הרפובליקה הצ'צ'נית ברוסיה נלחמת זה מספר שנים על השגת עצמאות. כוחות צבא רוסי פלשו לרוסיה עם בחירתו של הנשיא פוטין לנשיאות ב-2000, ומאז נמשכת הלחימה בצ'צ'ניה, בה ספגו שני הצדדים אבידות רבות.

תאריך:  25/10/2002   |   עודכן:  25/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
צה"ל נכנס לעיר על-מנת לאתר מבוקשים המעורבים בפיגוע בכרכור בו נהרגו 13 איש; פלשתינים דיווחו על קולות ירי אך לא דווח על נפגעים; הרמטכ"ל: הפיגוע - בשל ההקלות בסגר
עמוס באר
הנפיק יחידות הלוואה הנושאות ריבית אפקטיבית של 8% לשנה
ניצן כהן
מספר משקיעים פרטיים המחזיקים במניות הבנק זועמים על ההחלטה לשעבד נכסי הבנק לטובת בנק ישראל
ניצן כהן
ביום ראשון יפוג פסק הזמן שנתנה ההסתדרות לאוצר על-מנת להגיע לסיכומים על פיצוי השכירים; במשך סוף השבוע ימשיכו הפגישות בדרגים נמוכים
ניצן כהן
למרות היציבות בתוצאות הרבעון השלישי נפלו ההכנסות מתחילת השנה ב-55% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; מתחילת השנה זינקו ההפסדים ב-63%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il