X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את המפגשים ינחה השופט שלי טימן, וישתתפו בו ח"כ לשעבר שולמית אלוני, פרופ' עמוס שפירא, השופט אמנון סטרשנוב, עו"ד אביגדור פלדמן, ד"ר משה צוקרמן, פרופ' אבי עוז וניסים דיין
▪  ▪  ▪

קמפוס, המרכז החדש ללימודי חוץ באוניברסיטת תל-אביב יארח סידרה של שמונה מפגשים בהנחיית שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שלי טימן.
בסדרת המפגשים, שתכונה "החוק, הצדק והביקורת", ירצו ח"כ לשעבר שולמית אלוני, פרופ' עמוס שפירא, השופט אמנון סטרשנוב, השופט שלי טימן, עו"ד אביגדור פלדמן, ד"ר משה צוקרמן, פרופ' אבי עוז וניסים דיין.
המרצים בסדרה יציגו היבטים שונים של המשפט והצדק, לאו דווקא בתחום המקצועי. לטעמם של המשתתפים, קיים קשר סימביוטי בין המשפט לבין החברה. אולי משום כך - מרתק אולם המשפטים, מאז ומתמיד, עיתונאים, חוקרים, סקרנים ויוצרים בתחומי האמנות: ספרות, תיאטרון וקולנוע.
אל אולם המשפטים מגיעים היום נושאים, שבעבר לא היו שפיטים או כאלה שמקובל לדון בהם: זכויות האדם, שיוויון בין בני אדם; זכותו של חולה הנוטה למות להתנתק ממכונות ההנשמה; בעיות של מוסר, חוק וטוהר הנשק בעת לוחמה ומלחמה, ועוד.
אחד התחומים הרגישים, המעסיקים היום את בתי המשפט, יותר מאי-פעם, ויוצג במסגרת הסדרה, הוא עבירות המין. מדובר בעבירות חמורות על-פי חוק, המטילות על מבצעיהן סטיגמה נוראית, עד כדי פירוק משפחותיהם, בוז מצד הציבור ואפילו מצד עבריינים אחרים, אם הם נשלחים לרצות מאסר בבית הכלא. מספר האישומים בנושא זה עולה מדי יום, מודעות הציבור והנכונות להתלונן גדלים והולכים, והמחוקק מחמיר בתכיפות - יותר ויותר - עם נאשמים בעבירות אלה, ומנסה להקל מצבם של הקורבנות.
גם השאלות הנוגעות לזכותו של חולה סופני על גופו ונשמתו, חוזרות ומגיעות אל אולם המשפטים. בשל בעיות של חוק (ושינויים בחוק) של מוסר, שבועת הרופאים והצורך להגן על אלה מפני אישום בהריגה, ברצח, או בסיוע להתאבדות; והצורך לברר אם זהו אכן רצונו האמיתי והנחרץ של החולה - נאלץ בית המשפט להתערב ולהכריע.
פרופ' אבי עוז טוען שיש דמיון רב מאד בין אלמנטים בדרמה לבין אלמנטים במשפט. בשתיהן מבוצע בירור, במסגרת המוסכמות של הדרמה ושל המשפט, בירור שמטרתו להגיע לגילוי האמת הנמצאת מחוץ לכותלי בית המשפט.
סדרת "החוק, הצדק והביקורת" כוללת 8 מפגשים, אחת לשבועיים, בימי ראשון, בין השעות 18:30 ל-20:00, החל מה-22 בדצמבר 2002, עלותה 560 ש"ח.
לפרטים נוספים: מזל בן-דוד, 8854042-09, 492581-052

תאריך:  27/10/2002   |   עודכן:  27/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
UMI יוצאת במבצע בדיקת החורף חינם המסורתית ללקוחותיה
עמוס באר
דן גפני – מנהל סוזוקי, מיכה קליין – סמנכ"ל שרות, חיים גולדשטיין – אחראי ייל וקומאצ'ו
רנית נחום-הלוי
תוצרת שטראוס תישא לראשונה תו כשרות של הבד"ץ; השוק החרדי מהווה 8% משוק מוצרי החלב בארץ; תנובה מתכוננת למלחמה, טרה - עשויה להימכר
ענבל אביב
חברת קוקה-קולה מוציאה דגם מיוחד ומעוצב למגזר הערבי לרגל חג הרמדאן; המבצע יקודם בקמפיין פרסום בעלות של 1.2 מיליון ש"ח
רנית נחום-הלוי
באתר צוינו מאמרים המבוססים על הקוראן ולפיהם רווחת הדעה המתירה הרג אסירים אם הדבר תורם לדת האיסלם; השערה: האתר מופעל על-ידי הצ'צ'נים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il