X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גם בנובמבר תעמוד הריבית במשק על 9.1%; מסר כי נרשמה עלייה בצפיות לאינפלציה לשנה הקרובה, חורגות מהגבול העליון של תחום יעד האינפלציה ארוך הטווח שקבעה הממשלה
▪  ▪  ▪

נגיד בנק ישראל לא מפתיע ושוב - מותיר את הריבית ללא שינוי. הנגיד דוד קליין מסר (יום ב', 28.10.02), כי במסגרת תוכניתו המוניטרית של הבנק לחודש נובמבר 2002, תישאר הריבית ברמה של 9.1%.
מבנק ישראל נמסר, כי בשבועות האחרונים נרשמה עלייה בצפיות לאינפלציה לשנה הקרובה, הנגזרות ממצבו של שוק ההון, וכי הן חורגות מהגבול העליון של תחום יעד האינפלציה ארוך הטווח שקבעה הממשלה.
לעומת זאת, הערכות החזאים הפרטיים, שעלו במעט, נמצאות עדיין בתחום יעד האינפלציה. הערכות האינפלציה המתקבלות ממודלים שפותחו בבנק ישראל אינן חד-משמעיות. בנוסף, אי-הודאות הרבה בשוקי מטבע-חוץ ובשוק איגרות החוב, מצביעים לדבריו של קליין, על הצורך להמשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות, כדי לפעול למניעת סטייה מיציבות המחירים ופגיעה ביציבות הפיננסית.
הנגיד מסר עוד, כי בשבועות האחרונים, על רקע אי-הבהירות לגבי אישור התקציב לשנת 2003, נרשמה עלייה מתמשכת בתשואות הנומינליות והריאליות בשוק אגרות החוב הממשלתיות: תשואות השחר, עלו לכ-11.5% לעומת 9.3% ביולי, והריבית הריאלית הצמודה בשוק עלתה ל-5.8% לעומת 5.4% בחודש יולי. התפתחויות אלו מבטאות לדעתו ספקנות של המשקיעים, לגבי מחוייבות הממשלה לשמור על משמעת פיסקלית.
הבנק גם מדגיש את העובדה, כי הופחת הדירוג של החוב הממשלתי המקומי על-ידי אחת מחברות הדירוג הבינלאומית, אשר אף הוא משקף חששות באשר ליכולתה של הממשלה לשמור על משמעת פיסקלית, וזאת על-רקע מגמת העלייה במשקל החוב הממשלתי בתוצר.
הנגיד קליין אמר, כי משמעת פיסקלית "היא תנאי הכרחי לירידה בריבית לטווח ארוך על איגרות חוב ממשלתיות, שמשפיעה על תקציב הוצאות הריבית של הממשלה, על היקף ההשקעות במשק וכן על הריבית לטווח ארוך, ובכלל זה - על המשכנתאות". בבנק ישראל מציינים, כי ירידת הריבית לטווח ארוך היא תנאי להפחתה בשעורי הריבית לטווח קצר בעתיד, מבלי לפגוע ביציבות, והיא מפתח לצמיחת המשק, וליצירת מקומות עבודה חדשים. מדיניות זו תתרום לחוסנו של המשק, חיונית לחיזוקה של המערכת הפיננסית, והיא תאפשר יצירת בסיס איתן לחידוש הצמיחה במשק, כאשר התנאים החיצוניים יתמכו בכך.
כלכלני הבנק מוסיפים, כי למרות מגמת הייסוף בשער החליפין מאז יוני השנה, קיימת היום אי-ודאות רבה בשוק מטבע-חוץ. הדבר מתבטא ברמה גבוהה יחסית של סטיית התקן, הגלומה באופציות השקל-דולר שמנפיק בנק ישראל, המודד את סיכון שער החליפין בשוק המקומי, ובעלייה מתמשכת בפרמיית הסיכון שמייחסים השווקים הבינלאומיים למשק הישראלי, כפי שהיא מתבטאת במרווח על איגרות-החוב הממשלתיות הנסחרות בחו"ל.
מרווח זה לטווח של 10 השנים, עלה לדברי בנק ישראל והגיע ל-2.2 אחוזים, לעומת כ-1.7 אחוזים בחדש יולי. כידוע, ריבית על אגרות החוב הממשלתיות בחו"ל מהווה סמן לגיוס ההון הפרטי והתייקרותה משפיעה על עלות האשראי בחו"ל העומדת בפני הסקטור הפרטי.
בנק ישראל מסר, כי ימשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות בשווקים, במטרה לחזק את היציבות הפיננסית ולהבטיח החזרת קצב האינפלציה לתחום המוגדר כיציבות מחירים. בכפוף לכך יפעל הבנק כדי לתמוך במדיניות הממשלה לעידוד התעסוקה ולקיצור תקופת ההאטה במשק.

תאריך:  28/10/2002   |   עודכן:  28/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בגלל שקרא לממשלת ישראל "ממשלת דמים" וסירב לרדת מהדוכן; לאחר שנרגע הוחזר להשלמת דבריו על הדוכן, ואמר על שרון כי הוא הוא, "קבלן של מוות. מוות השולט בארץ מאז עלה לשלטון"; תקף גם את שרי העבודה והעריך כי לא יפרשו מהממשלה
עמוס באר
תעניק לירדנים מוצא לנמל מים עמוקים; תחבר בין חיפה לבקעת בית שאן ומשם לממלכת ירדן; סנה: "הפרויקט יצא לדרך ואינו חזון אוטופי"
שי פאוזנר
עמנואל רוזן ישמש ככתב המדיני; המנכ"ל, לנדס מסר, כי יקים חברת חדשות עם כתבים וותיקים ופנים חדשות
ניצן כהן
בבינלאומי מעוניינם להציע בתמורה את מחיקת חובות החברה לבנק שמסתכמים ב-55 מיליון אירו
גלית יצחק
פרטנר תקשורת מציעה משחקי קזינו המאפשרים למשתמש לשחק באמצעות ז'יטונים וירטואליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il