X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף התביעה עמד על כ-130 מיליון דולר;
הבורר פסק: ז'ק נאסר לא היה איש קש של אדמונד ספרא
▪  ▪  ▪

תביעה שהגיש ז'ק נאסר (שנוהלה מאוחר יותר על-ידי יורשיו) כנגד האחים ספרא, לפיה היה ז'ק נאסר (ז"ל) "איש קש" של אדמונד ספרא (ז"ל), וכי עבורו - עבור אדמונד ספרא, הוא רכש והחזיק את השליטה בבנק הבינלאומי הראשון (בדרך של רכישת מניות פי.בי), נדחתה בהליך בוררות שקיימו הצדדים בג'נבה.
ההליכים בין הצדדים החלו בדצמבר 1995. נאסר, באמצעות עו"ד יוסי שגב, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד אדמונד ספרא ואחיו יוסף ומואיז ספרא. הוא טען כי הוא היה איש קש של אדמונד ספרא, וכי למעשה הוא רכש בשנות ה-80 עבור אדמונד ספרא את השליטה בבנק הבינלאומי הראשון.
יוסף ומואיז ספרא (שיוצגו על-ידי עו"ד דן אבי-יצחק), טען נאסר, ולא אדמונד ספרא (שיוצג על-ידי משרד ש. הורביץ ושות'), הוצגו כבעלי השליטה בבנק - הן בתשקיפים והן בדיווחים לרשות ניירות ערך ולבורסה, וזאת עקב הימנעותו של אדמונד ספרא מחשיפת שליטתו בבנק, וזאת בשל עסקיו בכמה ממדינות ערב.
יוסף ומואיז ספרא הכחישו את דבריו של נאסר. הם טענו, כי הדיווחים שמסרו היו אמת, וכי אין להם מה להסתיר וגם רשות ניירות ערך (שהחלה להתעניין בנושא) מוזמנת לבדוק את המידע שנמסר.
בינתיים נפטרו נאסר ואדמונד ספרא, ולכן המאבק המשפטי נמשך בין היורשים. הדיונים בתביעה החלו בפני השופט גבריאל קלינג. ואולם, עקב התנגדותם של הנתבעים לדון בה לגופה בבית משפט בישראל - הם נימקו זאת בעצם היותם תושבי שווייץ - ולאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורם של יורשי נאסר לדון בתביעה בישראל, נפסקו הדיונים בתביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
זמן קצר לאחר מכן הושגה בין הצדדים הסכמה, לפיה יועבר הסיכסוך לבוררות. בכתב התביעה שהוגש בפני בורר מוסכם, דרשו יורשיו של נאסר סכום של כ-130 מיליון דולר הן מעזבונו של אדמונד ספרא והן מהאחים יוסף ומואיז ספרא. יורשי נאסר, באמצעות עו"ד שגב, דרשו חלק מהדיבידנדים ומדמי הניהול שמשכו האחים ספרא, ואת זאת נימקו בחלק שהובטח לו כביכול בפירות הבנק.
התביעה התבררה בפני פרופ' וולפגנג ויגנד ( Wolfgang Wiegang) בשווייץ. פסק הבורר ניתן במרס השנה. עו"ד יגאל ארנון היה אחד העדים המרכזיים, מתוקף תפקידו כמייצגם של האחים ספרא בישראל. ואולם, עד כה טרם ניתן פומבי לפסק הבוררות, נוכח רצונם של הצדדים לשמור בסוד את תוצאותיו.
בפסק הבורר נקבע, כי לא הוכח שנאסר פעל כאיש קש שלא אדמונד ספרא, וכי לא מגיעים כספים כל שהם לעזבונו של נאסר. בחודשים הקרובים יכריע הבורר, כמה ישלם עזבונו של נאסר הוצאות לנתבעים, וכמה ישלמו הצדדים לבורר כשכר טירחה.

תאריך:  05/06/2001   |   עודכן:  05/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הענפים העיקריים הם: ענף הבניה, החקלאות ושירותי האירוח.
יואב יצחק
העתירה לבית המשפט העליון הוגשה כנגד שר המשפטים מאיר שטרית ויו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט ח"כ אופיר פינס; ח"כ ביבי טוען: הנשיא אהרן ברק נכח בהצבעה, תוך "חציה של גבול המותר בדבר מידת ההתערבות הראויה של הרשות השופטת במהלך ענייניה של הרשות המחוקקת"
יואב יצחק
הודיעו: האינתיפאדה והמאבק המזויין יימשכו עד שתיסוג ישראל מהשטחים; ערפאת מקורקע ברמאללה - שרון אוסר המראת מסוקו
מירב לוי
מירב לוי
ועדת האו"ם מפקחת על יישום האמנה האוניברסלית
לזכויות הילד עליה חתומות 191 מדינות ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il