X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסיבת עיתונאים שהתקיימה לקראת הכינוס השנתי הלאומי של אילא אמר שחק כי מדינת ישראל חייבת להמשיך להשקיע בטכנולוגיית המידע למרות המשבר העולמי והמקומי בתחום זה
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  אמנון ליפקין שחק
  אילא

במסיבת עיתונאים שהתקיימה (יום ג', 29.10.02) בתל-אביב, לקראת הכינוס השנתי הלאומי של אילא - האיגוד הישראלי לטכנולגית המידע, אמר רב-אלוף במיל. אמנון ליפקין-שחק: "מדינת ישראל חייבת להמשיך להשקיע בטכנולוגיית המידע, למרות המשבר העולמי והמקומי בתחום זה".
אמנון ליפקין-שחק, המשמש כיו"ר הכינוס של אילא, אמר, כי הוא סבור שהמשבר בתחום ההי-טק בישראל ובעולם, הוא משבר זמני שיחלוף בסופו של דבר, ואם ישראל תפסיק את ההשקעה בחינוך הטכנולוגי, אנו נמצא בסופו של דבר את עצמנו במצב נחות, לא רק אל מול מדינות המערב, אלא גם מול שכנינו.
"מדינות העולם השלישי ואפילו מדינות כמו ירדן ואירן רואות ביתרון הטכנולוגי יתרון אסטרטגי, ואם אנו נצמצם את ההשקעה בפיתוח דור העתיד של כוח האדם הטכנולוגי שלנו, נמצא את עצמנו, עד מהרה בעמדה נחותה בתחום בו מאז ומתמיד היינו המובילים", אמר שחק.
שחק הוסיף, כי "תעשיית ההי-טק הישראלית הייתה בעשור הקודם ספינת הדגל של התעשייה הישראלית, וכוח האדם הטכנולוגי המעולה שלנו, היה המשאב עליו התבססה כלכלת ישראל. אסור להזניח אותו היום, ויש לפעול במרץ לצמצום הפער הדיגיטלי, בין מרכז הארץ לישובים המרוחקים, דבר שניתן לעשות, כמעט אך ורק באמצעות טכנולוגיה."
"על-מנת למצוא דרכים להתמודד עם השאלות הקשות של שימור המשאב הטכנולוגי האנושי של ישראל, עשתה הנהלת הכינוס מאמץ להידרש לנושא בדרגים הגבוהים ביותר, ולצורך כך אורגן מושב מיוחד, בהשתתפות ראשי ממשלות ישראל לדורותיהם, שידון בדרכים להתמודד עם המצב שנוצר", הוסיף יו"ר הכינוס.
עמירם שור, יו"ר אילא מסר כי בשנתיים האחרונות, שהן מן הקשות שידע שוק ה-IT העולמי, לקח אילא על עצמו את התפקיד של "המוביל הלאומי" בטכנולוגיית המידע. "בשנתיים האחרונות רב הבלבול בתחום, והיה צורך ביד מקצועית מכוונת שתסייע, הן לממשלה, והן לעוסקים בתחום. אילא לקח על עצמו להוות גורם מרכזי מכוון ומסייע שיתווה את הדרך ויוביל את ספינת הדגל הזאת - תעשיית ה-IT הישראלית אל חוף מבטחים", אמר שור.
"שני נושאים קריטיים חרתה אילא על דגלה החברתי והמקצועי: לעשות לסגירת הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית ולעשות את כל הדרוש כדי לשמר את יתרונה המדעי והטכנולוגי של מדינת ישראל," הדגיש עמירם שור.
הכינוס השנתי של אילא המתקיים בצל המשבר בתחום ה-IT, יעסוק במגוון רחב של נושאים שבהם דווקא מסתמנת התפתחות, כדוגמת נושאי אבטחת המידע באינטרנט, הטכנולוגיה לשירות הביטחון הלאומי, השימוש באינטרנט לא רק לצורך איתור אינפורמציה אלא בחיי היומיום בבית ועוד.
בין הדוברים בכנס: השר לשעבר, מיכה חריש; שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר; פרופ' אלוף, יצחק בן-ישראל,לשעבר ראש מפא"ת; פרופ' אבישי ברוורמן, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון; אלוף עמוס ידלין, מפקד המכללות בצה"ל; צ'רלס הופקינס, מנהל שרשרת האספקה בנסטלה; גיורא רום, מנכ"ל הסוכנות היהודית; פרופ' מור-יוסף, מנהל המרכז הרפואי הדסה ועוד רבים אחרים.
מושב הנעילה של הכנס יוקדש לעתיד הטכנולוגי על פי חזונם של הסמנכ"לים לפיתוח של IBM העולמית, אינטל העולמית ו-NCR TERADATA.
במעמד הנעילה של הכנס תוענק תעודת הוקרה מיוחדת ליזם והיו"ר האגדי של חברת אינטל העולמית, אנדי גרוב, על תרומתו לפיתוח המחשוב בעולם בכלל ועל הקמת מפעלי הדגל של אינטל בישראל, בפרט.
אילא, האיגוד הישראלי לטכנולוגיית המידע הינו עמותה רשומה הפועלת מזה 40 שנה ומטרותיה - קידום המחשוב והתקשוב במדינת ישראל, העשרת הידע המקצועי של חבריה וייצוג הענף בפני גופי ממשל, לרבות ייזום חקיקה הקשורה בטכנולוגיית המידע והשימוש בה וסיוע לוועדות הכנסת השונות.

תאריך:  29/10/2002   |   עודכן:  29/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
"מתכת קדמני" וחברת "גל שט" פנו לביהמ"ש המחוזי בחיפה, כדי לקבל צו מניעה נגד חתימתה של חברת טרנספילד האוסטרלית על הסכם לביצוע פרוייקט עם חברה ישראלית אחרת. בית המשפט נעתר לבקשתן
ענבל אביב
תושבי הצפון יכריזו על הקמת מדינה באזור קו התפר כמחאה על התעלמות הממשלה מ-18 יישובי קו העימות בצפון, שבהם 170,000 תושבים
דחה תביעת אלמנתו של הקריקטוריסט יוסף בס ז"ל, נגד הוצאת כתר, הגרפיקאי דוד טרטקובר והסופר אמנון דנקנר, שהכלילו בספר קריקטורות שצייר בס
מירב לוי
התוכניות אושרו: בקיבוץ רביבים,אופקים, יבנה, כרמיאל, אשקלון ותל אביב
מירב לוי
גילרמן קיים שיחות עם בכירי העבודה על-מנת לגבש הסכמה סביב התקציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il