X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתצהיר שהגיש חבר מועצת העיר באילת, אולג צ'רנומוריץ, עולה עוד: המשטרה עקבה גם אחרי פגישות פוליטיות שקיים ליברמן, ובהן עם נשיא מולדובה;
המשטרה בתגובה: לא נעשה ניסיון לגייס את צ'רנומוריץ; למכתבו של ליברמן נשיב בדרך המקובלת לכשנידרש
▪  ▪  ▪

שר התשתיות ח"כ אביגדור ליברמן, פנה לראש הממשלה אריאל שרון, בדרישה שיורה על בירור דחוף וממצה בעניין ניסיונה של המשטרה להפעיל נגדו סוכן סמוי - את אולג צ'רנומוריץ. ההפעלה נעשתה, על-פי החשד, בלא שהמשטרה קיבלה היתר לכך.
לטענת ליברמן, ביום 21.5.01 עצרה המשטרה באילת את צ'רנומוריץ, שהינו חבר מועצת העיר באילת המזוהה עם מפלגתו של ליברמן. המשטרה מייחסת לו עבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים וסחיטה באיומים.
חשדות אלו אינם נוגעים לליברמן ו/או למפלגתו. למרות זאת, מתברר כי המשטרה ניסתה לגייס את צ'רנומוריץ כדי לעקוב אחרי ליברמן. הדבר עולה מתצהיר שהגיש צ'רנומוריץ, ממנו עולה כי במהלך חקירתו בפרשת צ'רנוי-זאבי, הוא נשאל שאלות גם בנוגע לפוליטיקאים בישראל, ובהם אביגדור ליברמן. תוכן תצהירו של צ'רנומוריץ נחשב (יום ב', 5.6.01) על-ידי העיתונאי אורי כהן-אהרונוב בערוץ 1. המשטרה מסרה בתגובה לתצהירו של צ'רנומוריץ, כי האשמותיו - כאילו היה ניסיון לגייסו כנגד ליברמן, לא היו ולא נברא.
"מתברר", כותב ליברמן בפנייתו לשרון, "כי בחקירתו נשאל צ'רנומוריץ אם ידוע לו על קיום קשר בין אותו צ'רנוי לבין הח"מ באופן ספציפי ומפורש. ממכלות הדברים עולה, כי המשטרה עקבה אחריי ותיעדה את תנועותיי, בזמן היותי חבר כנסת ושותף במערכת הבחירות (ואולי אף לאחר שמינית אותי כשר בממשלתך - זאת לא אדע)".
לטענת ליברמן, המשטרה - באמצעות יאחב"ל, הרחיקה לכת כאשר עקבה אחרי פגישות פוליטיות שקיבל: "בנוסף לכך עולה מתצהיר שהגיש צ'רנומוריץ שמשטרת ישראל עקבה אחרי פגישות שקיימתי עם נשיא מולדובה ואף טרחה לתעד אותם. בנקודה זו חשוב לציין שהינני יליד מולדובה ועומד בראש אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל - מולדובה. דבר מעקב משטרתי אחרי חבר כנסת בנוגע לפגישותיו הפוליטיות, ובמיוחד כשמדובר בפגישה עם ראש מדינה ידידותית, היא פגיעה חמורה ביסודות המשטר הדמוקרטי".
ליברמן מוסיף עוד:
"אולם כל זאת לא מהווה אלא את הרקע לחמור מכל. מתברר, כי אגף החקירות פנה לצ'רנומוריץ לגייס אותו כסוכן נגדי, בכך שיקשור ביני (בין צ'רני ושידווח לגורמי החקירה על פעולותייה ותנועותיי". ליברמת טוען, כי מטרתם של גורמי החקירה ברורה: "לייצור סביבי אווירה עבריינית ולהשחיר את פני ברבים, במסגרת קרב ארוך ונחוש שמנהל אגף החקירות נגדי ונגד דעותיי. הנה כי כן, מרגע שאנשי אגף החקירות סימנו להם מטרה, כל האמצעים הופכים כשרים לה".
ליברמן מבקש מראש הממשלה לפעול במהירות ובניחישות: "אין לי ספק כי, כמוני, אתה תראה את החומרה שבדבר. אני מקווה כי הפעם יינקטו סוף-סוף ולאלתר הצעדים המתבקשים כדי להפסיק את התופעה המבישה, המזכירה משטרים אפלים ונראה כי נועדה להטיל מורא על ציבור ו/או אנשים מסויימים בו".
מהמשטרה נמסר בתגובה:
"אין לנו שום כוונה להשיב למכתב שהופנה לראש הממשלה מעל דפי העיתון. לכשנידרש לכך נשיב בדרך המקובלת".

תאריך:  05/06/2001   |   עודכן:  05/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
היקף התביעה עמד על כ-130 מיליון דולר;
הבורר פסק: ז'ק נאסר לא היה איש קש של אדמונד ספרא
מירב לוי
הענפים העיקריים הם: ענף הבניה, החקלאות ושירותי האירוח.
יואב יצחק
העתירה לבית המשפט העליון הוגשה כנגד שר המשפטים מאיר שטרית ויו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט ח"כ אופיר פינס; ח"כ ביבי טוען: הנשיא אהרן ברק נכח בהצבעה, תוך "חציה של גבול המותר בדבר מידת ההתערבות הראויה של הרשות השופטת במהלך ענייניה של הרשות המחוקקת"
יואב יצחק
הודיעו: האינתיפאדה והמאבק המזויין יימשכו עד שתיסוג ישראל מהשטחים; ערפאת מקורקע ברמאללה - שרון אוסר המראת מסוקו
מירב לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il