X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סבור, כי למרות הביקורת על המגבלות בתחום האשראי שהטיל הפיקוח, מודים כיום כולם, כי מהלכים אלה היו נכונים וננקטו בעיתם; אמר את הדברים בועדה לביקורת המדינה
▪  ▪  ▪

אפילו על פי הערכות הצמיחה האופטימיות, מצב המשק הוא בעייתי. כך אמר היום (ב', 4.11.02) המשנה למפקח על בנקים, יואב להמן,בועדה לביקורת המדינה. לדבריו, מערכת הבנקאות הינה חלק אינטגרלי של המשק, ועיקר נכסיה הן ההלוואות במשק הישראלי. לכן, כשהמשק בקשיים הבנקאות מתקשה עקב חובות בעייתיים ומסופקים, וזהו המצב כיום, כפי שמשתקף בדוחות הכספיים של הבנקים.
המשנה למפקח מסר, כי בכוונת הפיקוח על הבנקים להחמיר אפילו יותר את המגבלות בתחום האשראי לרכישת חברות.
להמן הדגיש, כי הבנקאות הישראלית מגלה חוסן ויציבות ביכולת הספיגה שלה את הפסדי האשראי הנגרמים, כתוצאה מההאטה הכלכלית בישראל, ואין זה מובן מאליו כלל, כשזוכרים משברים אפילו במדינות עם כלכלות חזקות ומפותחות.
יציבות זו של המערכת נבנתה, בין השאר, הודות למהלכים שנקט הפיקוח על הבנקים, מבעוד מועד, לשיפור ניהול האשראי במערכת הבנקאות, למיתון ריכוזיות תיק האשראי, ולשיפור הלימות ההון של הבנקים.
בין הפעולות שמנה להמן, היו המגבלות שהטיל הפיקוח על ריכוזיות ענפית של האשראי, שהיתה אפקטיבית במיוחד בתחום האשראי לבניה ונדל"ן, וכן מגבלות ודרישת טיפול וניהול מיוחדים לעסקות רכישת חברות באשראי בנקאי - מהלכים אלה של הפיקוח נועדו להגביל את חשיפת הבנקים להפסדים כתוצאה מהתפתחות בועות מחירים בתחום הנדל"ן ומחירי החברות. זאת כפי שהיה, ביפן למשל, בה מדובר בעצם ימים אלה, על סיוע לבנקים במאות מיליארדי דולרים, לצורך ספיגת הפסדי האשראי.
עוד הוא הזכיר את דרישת ההפרשה המיוחדת שדרש המפקח על הבנקים, ד"ר יצחק טל, במחצית השניה של שנת 2001 - כשהבנקים וגורמים אחרים לא אבחנו עדיין את הקשיים המסתמנים במשק, דרישה שהביאה להכפלת ההפרשה לחובות מסופקים שביצעו הבנקים באותה שנה.
מהלך זה של הפיקוח על הבנקים, כמו המגבלות השונות על האשראי, נתקל בשעתו בהתנגדות עזה מצד גורמים שונים - בכנסת, בבנקאות ובציבור בכלל. הפיקוח על הבנקים עמד בנחישות כנגד מסע הלחצים משום שסבר שזו חובתו המקצועית.
כיום מודים הכל לדבריו, כי מהלכים אלה היו נכונים, וננקטו בעיתם. מאז המשיך הפיקוח על הבנקים במאמץ מרוכז של ביקורות בתחום האשראי בבנקים השונים ודחף אותם לבצע הפרשות בהיקף גדול גם בשנת 2002 כמתחייב מהמשך ההאטה הכלכלית במשק, ודוחות הבנקים משקפים גילוי נאות יותר של מצבם הפיננסי.
עם כל זאת הדגיש מר להמן, שהפיקוח על הבנקים, אינו אמור ואינו מתיימר להחליף את הנהלות הבנקים. ניהול הבנקים, לרבות כל החלטות האשראי, נעשים באופן בלבדי בידי ההנהלות והדירקטורים שלהם, ועליהם מוטלת האחריות המלאה לניהול זה ולתוצאותיו. גם האחריות לסיווג החובות ולביצוע הפרשות נאותות מוטלת על הנהלות הבנקים, על הדירקטוריונים ועל רואה החשבון המבקר של כל בנק. הפיקוח על הבנקים קובע הוראות ומגבלות כלליים ואוכף אותם על הבנקים, אך אין בכך כדי להחליף את הניהול שבידיהם או להסיר מהם את האחריות לכך.

תאריך:  04/11/2002   |   עודכן:  04/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
לאחר החשיפה של הסקוטלנד יארד על התכנון לחטוף את רעייתו של בקהאם, הודיע פרגוסון שיתן לבקהאם לנוח השבוע במשחק גביע הליגה נגד לסיסטר סיטי
שי פאוזנר
גירעון של 12.3 מיליארד שקל מתחילת השנה
שי פאוזנר
טכנולוגיית ה-EVDO היא הטכנולוגיה המהפכנית בעולם בתחום הסלולר; הטכנולוגיה מאפשרת העברת שידור טלוויזיה חי, בזמן אמת, למכשיר הפלאפון שלך באיכות ושמע מעולים
ניצן כהן
כלכלני בית ההשקעות לידר ושות': התרופות לפקרינסון הופכות להיות ממשיות; טבע תודיע בשנה הבאה מספר הודעות משמעותיות עוד לפני ההשקה הרשמית של התרופה
רנית נחום-הלוי
פרס עוד אמר כי ארה"ב צריכה לא רק להיאבק בטרור, אלא להקים יסודות לבניית מזרח תיכון חדש; אמר שאינו מצטער על שהיה חבר בממשלה הזו ושימש בה כחומת מגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il