X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טען: הליכה לבחירות מוקדמות היא הדבר הנכון ביותר למען מדינת ישראל; הוסיף: "כעבור שנתיים הבית הזה לא משקף את רצון הציבור"
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  בנימין נתניהו

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הודיע כי הוא מקבל את הצעתו של ראש הממשלה היוצא, אריאל שרון לכהן כשר החוץ. נתניהו אמר את בדברים במהלך מסיבת עיתונאים שכינס במלון ענבל, בעקבות הודעתו של שרון על פירוק ממשלת האחדות.
נתניהו הדגיש כי ההתמודדות בינו לבין שרון תיעשה בצורה הוגנת ונקיה. הוא ציין, כי הסכמתו לקבל את תפקיד שר החוץ, נעשתה בעקבות הבנתו של שרון כי הדבר הנכון למען ישראל, הוא להקדים את הבחירות.
לדבריו, הציב לשרון את הקדמת הבחירות כתנאי, משום שקודם לכן, הדבר כלל לא היה ברור. "חשוב לתת לציבור לומר את דברו", אמר נתניהו. "כעבור שנתיים הבית הזה לא משקף את רצון הציבור, ועל כן הפתרון הנכון הוא ללכת עתה לבחירות", הוסיף נתניהו.
דבריו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו:
כפי שידוע לכם, לפני שנתיים ויתרתי על ראשות הממשלה כי היה לי ברור שהכנסת הנוכחית עם 15 מנדטים של הליכוד, לא יכול להוביל את המדינה. לפני יומיים אמרתי את אותם הדברים לרה"מ. אמרתי לו שצריך לעשות את הדבר הנכון למדינה ולמפלגת הליכוד. על בסיס הכנסת החדשה אפשר יהיה להקים ממשלה חדשה ויציבה. גם להחזיר את הביטחון וגם לשקם את הכלכלה. אמרתי לו כי בהתמודדות בינינו נקפיד על התמודדות הוגנת והנקייה.
לאחר ההכרעה נאחד את הליכוד ונלך יחד, למען הניצחון של ישראל. הבוקר שמחתי לשמוע שרה"מ הגיע להבנה. שמחתי לשמוע שהוא עשה את הדבר הנכון למען המדינה. הדבר הנכון בשביל המדינה הוא ללכת לבחירות בהקדם האפשרי. אנו יודעים, שאנו נמצאים היום, במצב ביטחוני קשה ביותר. אנו יודעים, שזהו ערב מלחמה בעירק. ומאחר שרה"מ עשה את הצעד הנכון, ומאחר ואנו עומדים בפני אותם אתגרים במישור הבינלאומי אמרתי לרה"מ שאני מוכן לקבל את תפקיד שר החוץ, בממשלה היוצאת.
חשוב לעזור למדינה. אמרתי את הדברים לפני יומיים ואני אומר גם עכשיו, אני אעזור למדינה. אני חושב שבתקופה של 90 יום יכולים לקרות הרבה דברים ואני חושב שחובתי לעזור במהלך תקופה זו.
נתניהו נשאל, מדוע הסכים להצטרף לממשלה שלא האמין לה מלכתחילה. נתניהו השיב, כי כעבור שנתיים הבית הזה כבר לא משקף את רצון הציבור. "אך פעם אמרתי שאם הממשלה תעשה את הדבר הנכון אשמח לעזור במה שאוכל. הדבר הנכון לעשות, כדי להוציא את המדינה זה לבחור כנסת חדשה שיהיה בה רוב מחוץ שהליכוד יקים. והדבר הזה יאפשר לנו להוביל את המדינה ב-4 השנים הקרובות לקראת פתרונות", אמר נתניהו.
בתשובה מדוע הציג לפני יומיים את ההליכה לבחירות כתנאי, השיב נתניהו כי "דבר זה לא היה ברור בכלל. ומשום שהדבר הנכון הוא ללכת לבחירות, לא הייתי מפרש כאן אינטרס אישי. מבחינת האינטרס הלאומי אין כאן שאלה - הליכה לבחירות זה הדבר הנכון. צריך לתת לציבור לומר את דברו.
אני מתכוון להקים ממשלה של פתרונות, ולפתור גם את הבעיות הביטחוניות וגם את הבעיות הכלכליות. כל סיעה שתחפוץ להצטרף לפתרונות האלה תתקבל בשמחה. וככל שהממשלה תהיה רחבה יותר מה טוב. אך הבסיס שלה צריך להיות בסיס גדול ורחב. אני מתמודד כי אני מאמין לפתרונות שלי".

תאריך:  05/11/2002   |   עודכן:  05/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לאור הזינוק בביקוש למוצרי החברה חנוך יוביל את פעילותה; וריסיטי מיוצגת כיום על-ידי חברות מובילות ביפן, טאיוון, הודו, קוריאה וסינגפור העוסקות בהפצת מוצרי האימות מתוצרתה בשווקים המקומיים
שי פאוזנר
החלו יחד בפיילוט ראשון בתחום זה בישראל, במסגרת תערוכת טלקום; אפשר לקלוט את השידורים במכשירי ה-GSM של סלקום מסוג סמסונג 824
שי פאוזנר
מציעה הוועדה לבורסה לשקול מתן תמורה כספית למי שיפעל כעושה שוק בנגזרים, כגון במקרה של השקת מכשיר נגזרים חדש
הדר פרבר
דנה גם בנושא מינוי חשב מלווה לביטוח הלאומי: רואה בחומרה את הניסיון לפגוע בעצמאותו של הבט"ל באמצעות מינוי חשב
מירב לוי
קורא להקצאת תקציבי בחירות רזים ומחושבים; דורש מהמועמדים, שלא להיסחף למערכת בחירות של הסתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il