X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוכניות - בעקבות הסקרים האחרונים והמדאיגים, המעידים על סכנת איבוד השלטון לידי הליכוד; בין האישים המעורבים בתוכניות: חברי הכנסת אברהם בורג, חיים רמון ושמעון פרס (העבודה), ודליה רבין-פילוסוף ואורי סביר (מרכז)
▪  ▪  ▪

חברי כנסת מובילים ממפלגת העבודה, וגורמים נוספים שחברו אליהם, "מבשלים" הדחת אהוד ברק מראשות מפלגת העבודה - מיד לאחר הבחירות, אם יפסיד את הבחירות ליו"ר הליכוד אריאל שרון, כפי שהדבר נראה עתה.
הפעילות בכיוון זה החלה כבר לפני מס' שבועות. ואולם, הן הואצו באחרונה, במיוחד בעקבות הסקרים האחרונים המצביעים על הפסד של ברק, בפער גדול מאוד, לראש האופוזיציה ח"כ אריאל שרון.
על-פי הסקרים האחרונים שפורסמו כאן לראשונה (28.12.00) - לפי סקר גאלופ עבור מעריב, יקבל ברק רק %24 מקולות המצביעים, לעומת %45 שיקבל שרון (כל היתר, קולות צפים); ולפי סקר מינה צמח עבור ידיעות אחרונות, יקבל ברק %40 מהקולות, ואילו שרון יקבל %60 מהקולות (החישוב של מינה צמח מפלח את הקולות הצפים).
נודע, כי במהלך השבוע התקיימו כמה שיחות בנושא. בין האישים שהשתתפו: יו"ר הכנסת אברהם בורג, השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ שמעון פרס, ח"כ אורי סביר, שר הפנים חיים רמון, וח"כ דליה רבין-פילוסוף (מרכז). שיחה אחת לפחות התקיימה גם עם שר המשפטים יוסי ביילין, אך זה האחרון הודיע כי לא יפעל בכיוון זה, עד שיתבררו תוצאות הבחירות לראשות הממשלה.
בשלב זה אין בין האישים הנ"ל הבנה או הסכמה במי ייבחרו להוביל את מפלגת העבודה לאחר הבחירות - אם כאמור ייכשל ברק, אלא הבנה כללית, לפיה מיד לאחר הבחירות יתלכדו לביצוע בחירות פנימיות במהירות המירבית, ויתמכו בבעל הסיכויים הגבוהים ביותר ללכד את המפלגה ולהובילה במאבק מול הליכוד.
עוד נודע, כי המידע בנושא שלעיל הובא לידיעת ראש הממשלה אהוד ברק. ברק מתייחס לזאת בחומרה. ואולם, כדי ללכד את השורות ולהגדיל את סיכוייו לזכות בבחירות לראשות הממשלה, נוקט ברק בימים אלה בטקטיקה חדשה וכפולה:
בשונה מהבחירות הקודמות שאז נמנע ברק מהבטחת תיקים - עתה מפזר ברק הבטחות לתפקידים בכירים בממשלה הבאה (ובכלל זאת איתות להכנסת אישים חדשים שאינם נמנים עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה), אם יקימה. במקביל הוא שומר על מרחב פעולה להתחשבן עם יריביו במפלגת העבודה מיד לאחר הבחירות.
הצהרות ברק בחדשות ערוץ 2 (בהגשת דן שילון), לפיהן ימנה לאחר הבחירות את שר המדע והתרבות מתן וילנאי או את שר התיירות אמנון ליפקין-שחק לתפקיד שר הביטחון (שניהם אינם נחשבים לוותיקי מפלגת העבודה), וכן הצהרותיו לצרף להובלת המדינה אישים כמו ראש השב"כ לשעבר עמי איילון ומפקד מחוז ירושלים לשעבר יאיר יצחקי, מהווים, למעשה, איום על מעמדם הבכיר של ותיקי מפלגת העבודה, ובהם האישים שלעיל - המבשלים, כאמור, בימים אלה, את הדחת ברק מיד לאחר הבחירות - אם ייכשל בבחירות לראשות הממשלה.

תאריך:  30/12/2000   |   עודכן:  30/12/2000
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במדור זה אנו מצביעים על האישים שבכותרות; אלה המשפיעים על סדר היום שלנו, וגם אלה בהם קיים עתה עניין מיוחד.
יואב יצחק
במשטרה בודקים האם קיים בסיס ראייתי לפתיחת חקירה פלילית כנגד רוטר.נט ומנהליו; הבדיקה נפתחה בעקבות חשיפת החשד כאן ופנייתי אל המשטרה, בשאלה האם תפתח המשטרה בחקירה כנגד רוטר.נט, בגין הפרת צו איסור פרסום לכאורה בפרשת נמרודי
הדרישה מאת יואב יצחק הופנתה אל ראש הממשלה אהוד ברק - באמצעות היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ומזכיר הממשלה יצחק הרצוג
יואב יצחק
הסקרים מפורסמים ביום ו' בעיתונים ידיעות אחרונות ומעריב; מבוכה קשה במשרד ראש הממשלה - ברק מאבד גובה, נותר זמן קצר לצמצם הפער; שרון מצליח למשוך קולות צפים
יואב יצחק
בבית קרדן בתל אביב שוכנים משרדי חברת הפרסום אדלר חומסקי ושות', המנהלים את מטה ההסברה עבור אריאל שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il