X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מציגה ב-SEMA קונספט רטרו ספורטיבי לטנדר F100, ועורכת ריקול לפוקוס האמריקני (בלבד!)
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  SEMA
  אוטומוטור
  פורד
  דלק מוטורס

באופן יוצא מהכלל, עיקר האקשן בלוס אנג'לס השבוע, לא התרחש באולמות הקזינו. במרכז הקונגרסים הבינלאומי שבעיר, נערך המפגש השנתי של Specialty Equipment Marketers Association, ארגון האבזרים וחלקי החילוף - המתכנס למה שידוע ומפורסם הרבה יותר, כתערוכת המכוניות SEMA.
נשמע כאוטומוטור מוגדש טורבו? חכו. לא פחות מ-25 מיליארד דולר (!) מקדישים האמריקנים מדי שנה לשיפור מכוניותיהם, נתון העולה בהתמדה בכל העשור האחרון. דווקא המשבר הכלכלי ממריץ את הרצון לשפר, לשדרג, במקום להחליף ישן בחדש.
בשנים קודמות הציגו ב-SEMA בעיקר חברות קטנות ואף משפחתיות, והשנה הגיעו סוף סוף השחקנים הכבדים. הקונצרנים הבינלאומיים – ג'נראל מוטורס, קרייזלר ופורד, משקיעים עתה סכומים ניכרים כדי לקרוץ לבעל הטנדר פורד מדגם F 150הטיפוסי, אשר יפנק השנה את מכוניתו בסכום ממוצע של 1,000 דולר.
פורד קוראת בארה"ב חזרה למוסכים (בהליך ה-RECALL האימתני), כחצי מיליון מכוניות מדגם פוקוס, משנות הייצור 2000 ו-2001. ליקוים בטיחותיים התגלו כצמד בעיות: האחת מתמקדת בבורג רופף במתלה הקדמי, הגורם לרעש במקרה הטוב, ולאבדן גלגל חס וחלילה. בעייה שנייה התגלתה בכבלי המצבר, העלולים לגרום לא עלינו לשריפה תחת מכסה המנוע. אמרנו חלקי חילוף? ובכן מחליפים אותם על חשבון היצרן כטיפול מקדים ומונע.
ולנקודה היהודית. העדות הטובה ביותר לכך שלישראלים אין כל סיבה לדאגה, היא שפורד קוראת את לקוחותיה למוסכי פורד או לינקולן - מרקיורי בלבד, כלומר - מדובר במכוניות אמריקניות מובהקות ולא בגירסת הפוקוס האירופית שהיא הנמכרת בישראל.
מותגיה האירופיים של פורד לא גוייסו לסייע בהליך התיקון, שכן הבעייה מתמקדת רק ביבשת החדשה. ולמען הסדר הטוב נזכיר כי פורד השתלטה על מיגוון עצום של מותגים בינלאומיים: וולוו השוודית, אסטון מרטין, יגואר ולנד - רובר הבריטיים ואף מזדה היפנית. הישראלי אשר מכוניתו כבתה בדרך לירושלים בריקול הקודם, שכך אז לספר כי הדבר ארע בגלל חוט חשמל רופף.
וחזרה ל-SEMA. בעוד שמרבית הדגמים שמוצגים בתערוכה הינם פיתוח עתידני לדגמים קיימים, הרי שפורד העדיפה את הגישה ההפוכה: המכונית שבתמונה היא דגם הנסוי, מכונית קונספט המכונה אפ אר 100, שהיא ממשיכת דרכה העתידנית של הטנדר אפ 100 משנת 1953.
החרטום המאוד ארוך עוצב במיוחד כדי לאכלס מנוע וי 8 חדש בנפח 5 ליטר. המנוע פותח על בסיס מנועי פורד קודמים, אשר תחת ניהולה החדש של חברת דלק מוטורס, חוזרים ארצה לאט אמנם, אבל בטוח. הקונספט רב העוצמה ועתיר הביצועים מפתח לא פחות מ-425 כוחות סוס, ויוצע במספר גירסאות לייעודים ספורטיביים מגוונים.
לנו מזכיר הקונספט רטרו שבתמונה את מאות הטנדרים הדומים בצורתם, שהעניקה ממשלת ארה"ב למדינת ישראל של שנות הצנע. הם היו כה אמינים עד שעד היום ניתן לראותם על הכבישים, על אף שנשאו בעול הקמת המדינה.

תאריך:  09/11/2002   |   עודכן:  10/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פרופ' שפרינצק נודע כמומחה עולמי בנושא טרור והימין הרקידלי בישראל; עמד בראש בית הספר לממשל ע"ש לאודר במרכז הבינתחומי בהרצליה
גיל איל
על עירק לפרק את נשקה ולאפשר חזרת הפקחים תוך שבוע; רוסיה וצרפת הצביעו בעד; הנציג האמריקני: בדרך אחת או אחרת, עירק תפורק מנשקה; כל מדינה רשאית לפעול כדי להגן על עצמה מפני האיום העירקי; גם סוריה תמכה
גיל איל
נתניהו אמר: "דעותי ידועות, אך אין בכוונתי לשנות את מדיניות הממשלה בזמן הקצר שאכהן"
עמוס באר
ד"ר משה בקר מציע - משרד התחבורה פוסל על הסף
יואב יצחק
הגשת כתב האישום טעונה שימוע; ד"ר תיאודוסיוס עטאללה-חנא (אזרח ישראל) - איש שכמורה, המציג עצמו כראש הכנסייה היוונית האורתודוכסית בישראל, נחקר בחשד שיצא ללבנון ולסוריה ללא היתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il