X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בני המשפחה טוענים שהשלושה העלילו על איש העסקים וגזלו את רכושו ובכך גרמו לו לחץ נפשי כבד עד שהתאבד בביתו ברעננה עורכי הדין: הטענות "הזויות ומופרכות", ובכללן הטענה כאילו יש לנו כוחות מאגיים שאפשרו "להרוג" את מי שהתאבד בעצמו
▪  ▪  ▪

בני משפחתו של אלי עזר שהתאבד ב-6 בספטמבר בביתו ברעננה מיריית אקדח, ביקשו (יום א', 4.11.07) מבית משפט השלום בכפר סבא למנות שופט-חוקר גדי לברר את נסיבות המוות. לטענתם, שותפו בעבר של אלי עזר ושני עורכי דינו ישראלים, גרמו למותו - באמצעות הפעלת לחץ פסול עליו.
בני המשפחה דורשים להעמיד לדין את איש העסקים ועורכי דינו לדין בגין הריגה, או לפחות על גרימת מוות ברשלנות, אם יאמת החוקר את חשדותיהם. את בני המשפחה מייצגים עורכי הדין ד"ר יוסי שגב ורנן גרשט. בדיון שהתקיים בבית המשפט התברר כי עזר השאיר אחריו פתק ובו רשם: "אני מבקש שיוסי שגב יפעל לטיהור שמי".
עורכי הדין בהם מדובר פנו לבית המשפט השלום בכפר סבא, ביקשו וקיבלו צו איסור פרסום במעמד צד אחד. ביום חמישי (15.11.07) נענה בית המשפט לבקשת העיתונאי יואב יצחק ולבקשה נפרדת שהגישו קבוצת הארץ ודה-מארקר, והתיר פרסום הפרשה - מבלי להזכיר את שמותיהם של המשיבים ובהם עורכי הדין. במהלך הדיון הכחישו עורכי הדין, מכל וכל, את הטענות נגדם, ואמרו כי בקשתם לאסור פרסום זהותם נובעת מרצונם למנוע נזק אפשרי, מחמת העלילה המופצת נגדם, לטענתם.
עזר, שהיה עד לפני כ-20 שנה עובד בכיר בבנק לאומי, הקים עם שותף חברה ישראלית יזמית. לעזר היו מניות מיעוט בשיעור 17.5%. החברה גלגלה מאות מיליוני דולרים בעסקי נדל"ן בארץ ובחו"ל, ובהם במרינה בהרצליה, ב"לב הפארק" ברעננה, בניין "מגדלות" ברחוב הירקון בתל אביב, פרויקטים מובילים במנהטן, כגון "הארלד טאוורס", קרקעות באזור המפטונס, בניין בשכונת טרייבקה בניו-יורק ומלון הריטאג' מאירנה בסן פרנסיסקו. כמו כן ניהלו השניים פרויקטים במזרח אירופה במיליוני דולרים, ובכלל זה במולדובה, באוקראינה ובלטביה.
חובות או תאוות בצע
בני משפחתו של עזר טוענים בבקשתם, כי שותפו של עזר שקע במשך הזמן בחובות עצומים, ויתכן שמסיבה זו גמר אומר לנשל את עזר מההשקעות המשותפות ולגזול ממנו את רכושו, אם כי יתכן שעשה את מעשיו מתאוות בצע לשמה. למטרת נישולו של עזר שכר את שירותיהם של שני עורכי דין מישראל, ויחד החלו השלושה להעליל על עזר עלילות שווא חמורות.
משפחת עזר טוענת עוד, כי ב-2007 ביקש השותף להוציא מהחברה היזמית את אחד מנכסיה היקרים - מניות בחברת "סיטי סנטר", שהייתה מעורבת בעסקי נדל"ן בארה"ב בהיקפים עצומים. איש העסקים ביקש שההעברה תיעשה, במחיר נמוך ממחיר השוק, אל חברת "מרמלוק" שהייתה בבעלותו בלבד, ולעזר לא היה חלק בה. בבקשה נאמר, כי איש העסקים ידע שהברחת נכסים זו תקפח את זכויותיו של שותפו. הבקשה עוררה את חשדו של עזר. הוא פנה לעורך דין וזה קבע כי ההעברה אינה חוקית. עזר העביר את חוות הדעת לשותף.
ביוני 2007 דרש השותף מעזר למסור לו דוחות שונים, שהיו ממילא בהישג ידו, ועזר החל לחשוד כי הוא מכין את הקרקע לפעול נגדו. בדיעבד התברר לעזר ששותפו "תפר לו תיק" כדי לסלקו מאמצעי השליטה בחברה.
ב-22 ביולי זימן השותף, בטלפון, את עזר לבוא בבהילות למשרדם של עורכי דינו, ואמר לו כי יש טענות חמורות נגדו. עזר ביקש לדחות את הישיבה ואמר שאינו מיוצג, אך השותף עמד על דרישתו ואיים לפנות למשטרה. עוד קודם לכן פשטו חוקרים פרטיים ששלח השותף על משרדי החברה ו"אספו חומר".
בסופו של דבר הגיע עזר בחברת ידיד, יוסף שכי, למשרד עורכי הדין. לדברי משפחת עזר, ועל-פי עדותו של שכי, הטיחו עורכי הדין והשותף, בעזר, כי "עשה בכספי החברה כבתוך שלו". הם לחצו עליו שיחתום על מכתב התפטרות מתפקידו בחברה. הם אמרו כי אם לא יעשה זאת, יפנו למשטרה, ידאגו להכניסו מאחורי סורג ובריח ויביאו לעיקול כל רכושו. עזר, המבוהל, נכנע וחתם על מכתב התפטרות מוכן ועל פרוטוקול מודפס של האסיפה הכללית של החברה ה"מאשר" את הודעת ההתפטרות.
לאחר שהלך לביתו, ביקשו השותף ועורכי הדין לנצל את מצבו הנפשי ושלחו אליו בפקס פרוטוקול של "האסיפה הכללית השנייה" הממנה את ילדיו של השותף לדירקטורים, אך עזר סירב לחתום עליו.
למחרת התקשר השותף לאשתו של עזר, והודיע לה שהוא חושש כי עזר עלול לפגוע בעצמו. השותף גם הפעיל עליה איומים ולחצים. בין היתר, אמר לה, לדבריה: "אם תלכו לעורך דין נוציא את הסיפור הזה לעיתונות ובעלך ילך לבית סוהר"; "אתם תדממו למוות" ו"אתם תאבדו את כל מה שיש לכם".
לאחר שעזר הבין ששותפו פועל לגזול ממנו את כל נכסיו, הוא פנה למשרדו של עו"ד יוסי שגב כדי שייצג אותו. עו"ד שגב פנה מייד לשני עורכי הדין והבהיר להם שהחתמתו של עזר על המסמכים היא מעשה סחיטה וכי המסמכים חסרי תוקף.
תלונת שקר
ב-31 ביולי 2007, כשהגיע עזר למשרדי החברה, ניסו נציגיו של השותף למנוע את כניסתו. לשם כך הם נעזרו בחשב החברה, יעקב בכר, שהיה איש אמונו של השותף. הם אף הזעיקו את המשטרה כדי שתסלקו. לאחר שהתברר למשטרה במה העניין, היא לא התערבה והורתה לאפשר לעזר להישאר בבניין. השותף ובכר הורו בתגובה לכל העובדים לעזוב את הבניין, נטלו ציוד ומסמכים, ולמחרת החליפו את המנעולים. רק התערבות המשטרה איפשרה לו להיכנס.
לדברי בני משפחת עזר, לאחר שהבין השותף שניסיונו הכוחני נכשל, והבנקים סירבו להכיר בשינוי זכויות החתימה בחשבונות החברה, הוא הגיש תלונת שקר נגד עזר ובני משפחתו למשטרה על הוצאת כספים שלא כדין מהחברה. חוקרי מפלג ההונאה בתל אביב פשטו על ביתו, עצרו אותו, את בנו ואת אשתו, והודיעו להם שהוגשה למשטרה תלונה נגדם על מעשי מרמה, גניבה והפרת אמונים.
לדברי בני משפחתו של עזר, יש בידיהם ראיות חד-משמעיות שכל טענותיו של השותף היו שקר, גזל ותלונת כזב. בין היתר, יש בידיהם מסמכים המוכיחים שאת כל הפעולות הפליליות לכאורה שייחס להם, עשה הוא עצמו.
שברון לב
בבקשת המשפחה לבית משפט השלום נאמר, כי מעשיהם החמורים של השותף ועורכי דינו, תלונת השקר למשטרה, מעצרם של עזר ובני משפחתו, חקירתם הממושכת, מעצר הבית שהוטל על עזר והפרסומים עליהם בעיתונות, גרמו לעזר שברון לב. עזר, איש ישר והגון, מצא עצמו בסיטואציה מבהילה, של מסע רדיפה חסר מעצורים נגדו, הכולל איומים, הפחדה, סחיטה, כפייה, הוצאת דבר במירמה וניסיון לגזול את רכושו תוך הגשת תלונת שקר למשטרה שהביאה למעצרו ולמעצר בני משפחתו.
לדברי בני המשפחה, הלחץ הנפשי הכבד שהופעל הביאו את עזר להתאבד בירייה. בני המשפחה מציינים כי השלושה ידעו היטב כי עזר ישלח יד בנפשו. לטענת המשפחה, קיימת לכך ראייה ברורה בהודעת דואר אלקטרוני ששלח עזר לאשתו ובה הודיע לה כי עקב הבושה שגרמו לה מעשיהם של השלושה, "אין לי מקום בעולם הזה". השותף ועורכי דינו הוציאו את ההודעה ממחשבו של עזר והגישו אותה למשטרה כ"הוכחה" כביכול למעשיו.
איש העסקים ועורכי הדין ציינו כי מנוסח ההודעה עולה שעזר ואשתו מעלו בכספי החברה.בהודעה נאמר, בין היתר:"..אז אם יבדקו עד ההתחלה ולדעתי יבדקו, יעלו על זה. ואז שנינו נעוף משם כמו טיל, ונשמח שלא תהיה תביעה משפטית, כי הם יאלצו אותנו להחזיר הכל, הגרוש האחרון, נקווה בלי ריבית... זה כאילו הכנסנו את היד לכיס של (איש העסקים) והוצאנו משם עשרים מיליון שקל ברוטו".
משפחת עזר אומרת עוד כי מייד לאחר מותו הטרגי של עזר, לא היסס השותף להמשיך במעשיו הפסולים, ועוד ביום האסון ניסה לשנות את זכויות החתימה בחברה היזמית. לצורך זה פרסם מודעה בעיתון על כינוס אסיפה כללית שלא מן המניין, מתוך כוונה שבני משפחת עזר שהיו עדיין שרויים באבל לא ישימו לב לכך והיעדרם מהאסיפה יאפשר לו להשתלט על מניותיהם.
ב-20 בספטמבר ביקשה משפחת עזר מבית המשפט למשפחה בכפר סבא לתת צו מניעה במעמד צד אחד נגד כינוס האסיפה, וכן הוגשה בקשה למנות מנהל לעיזבון. בתגובה הגיש השותף תביעה אזרחית נגדה. בית המשפט נעתר במעמד צד אחד, ולאחר דיון במעמד הצדדים ביטל את הצווים ופסל את מינויו של עו"ד רנן גרשט למנהל עזבון זמני, ולא נעתר לבקשתו להורות על הגשת תלונה למשטרה.
טעהות הזויות ומופרכות
עורכי דינו של איש העסקים אומרים בתגובה שהגישו לבית משפט השלום בכפר סבא, כי הטענות נגדם "הזויות ומופרכות", ובכללן הטענה כאילו יש להם כוחות מאגיים שאפשרו להם "להרוג" את מי שהתאבד בעצמו, חודשיים לאחר שפגש אותם ובזמן שכבר היה מיוצג בידי עו"ד שגב.
הם מציינים כי אי-אפשר להגיש הליך כזה אישית נגדם. רק המדינה יכולה לעשות זאת, ואין כל סיבה שתעשה זאת. כל מטרת ההליך היא להכפיש אותם, לפגוע בשמם ולהלך עליהם אימים כדי לרפות את ידיהם בהליכים האזרחיים המתנהלים נגד משפחת עזר על החזרת כספי המעילה בסך כ-40 מיליון שקל. לדברי עורכי דינו של (איש העסקים), אם יש למשפחת עזר ולעו"ד שגב טענה בדבר "הריגה", עליהם לפנות למשטרה ולהגיש תלונה.

תאריך:  18/11/2007   |   עודכן:  19/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
במטע זיתים סמוך לבשמת טבעון שבצפון הארץ נמצאה גופת קשיש בן 89 סמוך לטרקטור    חוקרי המשטרה סבורים כי לקה בלבו בעת שעבד על הטרקטור ומת במקום
דרור מרום
משרד האוצר יעביר לרשות השידור 50 מיליון שקל - בהתאם להתקדמות המו"מ מול עובדי רשות השידור    הנהלת הרשות התחייבה כי עד 31 בדצמבר השנה היא תעביר למשרד האוצר, לאחר סיכום עם ועדי העובדים, מסמך אשר יכלול את עקרונות תוכנית הפרישה של העובדים
איציק וולף
שר הביטחון תוקף את יוזמת שר המשפטים פרידמן לצמצום סמכויות בית המשפט העליון    "בית המשפט ושופטיו הפכו יעד למתקפות לא ראויות"
הילה רפופורט
ממשלת בנגלדש דיווחה על 2,127 הרוגים בסופת הציקלון "סידר", אולם בצלב האדום מעריכים כי המספר הסופי של הנספים צפוי להגיע ל-10,000
אלעזר לוין
דירקט קפיטל נכנסה לשותפות עם יזם מקומי ותהיה בעלת 74% במיזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il