X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופז במליאת הכנסת: בחודש שעבר פונו עוד 23 מאחזים ועד חודש זה פונו עוד 60 באופן עצמאי; שלום עכשיו: שקר גס; היועמ"ש התיר למופז להתמודד בבחירות לכנסת ה-16
▪  ▪  ▪

שר הביטחון החדש, שאול מופז, אמר (יום ד', 13.11.02) במליאת הכנסת, כי בחודש שעבר פונו 23 מאחזים ועד חודש זה פונו באופן עצמאי כ-60 מאחזים.
בתשובה לשאילתא שהגיש ח"כ צלי רשף הסביר שר הביטחון, כי המערכת בודקת כעת את מעמדם של 35 מאחזים ואת חוקיותם של 102 מאחזים ביש”ע. לדבריו, מערכת הביטחון תנהג בהם על-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה. עם זאת הדגיש, כי אין קשר בין הבחירות הפנימיות בליכוד לנושא המאחזים.
תנועת "שלום עכשיו" מכנה את פרסומי משרד הביטחון בדבר פירוק עשרות מאחזים "שקר גס". מנתוני התנועה עולה, כי קיימים 97 מאחזים. ואילו עד היום פירק צה"ל 9 בלבד. הליך פינוי של עוד תשעה מאחזים נמשך ועומד לדיון בבג"צ.
ח"כ צלי רשף שהעלה את הנושא לדיון אמר: "המערכת מתכוונת להמשיך להכשיר את השרץ, ולא לפעול נגד מיעוט פורעי החוק מחוות מעון שחזרו להתיישב במאחז". בטון אחר הצטרף אל רשף גם ח"כ יוסי שריד. זה טען, כי שר הביטחון חותר תחת שלטון החוק, ומסכן את ביטחון המדינה, באי פינוי יתרת המאחזים.
מופז, בישיבתו הראשונה הראשונה במליאת הכנסת, לא נרתע מהתקפות מפלגות השמאל. הוא נזף בכמה חברי הכנסת, ואמר: אף אחד לא ילמד אותי מהו שלטון החוק. ראשית אני ממליץ מאד שבכנסת ישראל לא ידברו בשפת רחוב, המילים לא אמורות להיאמר בכנסת ישראל".
"הדבר החשוב מכל, מערכת הביטחון תמשיך לפעול לפי החוק. אני ממליץ מאד שלא צלי רשף ולא אחרים ילמדו אותי מהו שלטון החוק בישראל. חלק מהדברים שנאמרו כאן לגבי הסוגיה הנוגעת לרצון שלי להיבחר והרצון שלי למלא אחר החוק בישראל, אומר בלשון זהירה שהן לא ראויות", הטיף מופז.
מופז הבטיח הקלות לאוכלוסיה הפלשתינית
בביקור שערך אחר הצהריים שר הביטחון באזור התעשיה ארז ובמעבר קרני בצפון רצועת עזה, הוא נפגש עם עובדים פלשתינים והדגיש את החשיבות בהקלות לאוכלוסיה שאינה מעורבת בטרור. מופז ציין כי ינתנו הקלות, אך ורק באזורים שאינם נגועים בפעולות טרור.
היועמ"ש: מופז יוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-16
היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הודיע (יום ג', 13.11.02) כי שר הביטחון, שאול מופז, יוכל לרוץ ברשימת הליכוד לכנסת ה-16.
על-פי החוק שנחקק ביוזמת שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה ארנס, מעת השחרור ופשיטת המדים הצה"ליים, חלה על המשוחרר תקופת צינון בת 6 חודשים, המונעת, במקרה זה - טרם חלפו שישה חודשים על-פי התאריך הנוצרי - מהרמטכ"ל היוצא, להתמודד לרשימה לכנסת.
היועץ המשפטי הסביר את החלטתו, משום שתקופת הצינון של הרמטכ"ל היוצא, שאול מופז, תמה על-פי התאריך העברי. בעקבות כך אמר, כי אם עומדת סתירה בין התאריך העברי של תקופת הצינון לתאריך הלועזי - יש ללכת בדרך המקלה. עם זאת הוסיף, כי ההכרעה עומדת בידי ועדת הבחירות המרכזית, אך אם ידרש יגן על עמדתו זו.
מופז הודיע (12.8.02) לשר הביטחון לשעבר, בנימין בן-אליעזר, כי בכוונתו לפרוש מיידית מצה"ל, תוך ויתור על חופשת פרישה של כשנה, המגיעה לו על-פי חוק. כאמור, מכהן היום מופז כשר ביטחון בממשלת אריאל שרון.

תאריך:  13/11/2002   |   עודכן:  13/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
המבצע "גלגלי תנופה" פותח במתקפה רחבה על מוקדי טרור; בביר זית נעצרו עד כה כ-30 פלשתינים, מרביתם אנשי חמאס; בעזה פוצצו בתי מלאכה לייצור נשק
רנית נחום-הלוי
רשת אל ג'זירה שידרה קלטת ובה נשמע קול אדם שהזדהה כבן-לאדן; הקלטת שפונה לאזרחי המערב, מזהירה מפני חידוש המתקפות נגד ארה"ב ובנות בריתה
גלית יצחק
על-פי החשד הוא אחראי לשיגור מחבל מתאבד לצומת הגבעה הצרפתית ולרצח הסנאטור רוברט קנדי; פלשתינים: למשגרו היו קשרים הדוקים עם שליחי האיחוד האירופי
ניצן כהן
פיטורי העובדים יחסכו לחברה 200 מיליון דולר
גלית יצחק
על רשימת הנציגויות דיווח שר החוץ במכתב לשופט בית המשפט העליון מישאל חשין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il