X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בליקס מאיים על עירק: כל עיכוב פעולות הפקחים - צעד חמור מאד; משלחת הפקחים הראשונה תצא ב-27 בנובמבר
▪  ▪  ▪

ראש צוות הפקחים של האו"ם, הנס בליקס, אמר (יום שבת, 16.11.02) כי הוא לא יתיר כניסת מרגלים בצוות הפקחים שיגיע לעירק, אך ציין כי אין הוא יכול להתחייב על-כך. עם זאת הדגיש, כי אם ימצאו אנשים שייחשדו כמרגלים במשלחת, הם יפוטרו.
את הדברים אמר בליקס בשיחה שקיים עם שר החוץ הצרפתי, דומיניק דה-ווילפן, בפאריס-צרפת. בליקס הודה שהמשלחת האחרונה של הפקחים איבדה אמינות, לאחר שנמצא שכללה מספר אנשים בעלי קשרים טובים מדי עם גורמי המודיעין והביון המערביים.
בתום שיחתו עם שר החוץ הצרפתי הזהיר בליקס, כי כל ניסיון של עירק לעכב או לדחות את כניסת הפקחים, יהווה הדבר בעיני האו"ם, צעד חמור מאד. "דחיית כניסת הפקחים לעירק, עיכובה או ניסיון לבטל משהו ולשימו מחוץ לתחום - ייחשב צעד חמור מאד. אם נוכל לפעול בדרך שתמנע מלחמה, נהיה שמחים מאד, אך ידוע שמלחמה או שלום אינם עומדים בידינו".
כשנשאל בליקס, מה יהווה מכשול או הפרעה ענה: "הגישה הפשוטה ביותר... גישה מיידית היא הכרחית משום שהעירקיים יכולים להסתיר מסמכים או דברים קטנים אחרים. זה אמנם לא הכרחי לנשק רב עצמה, אך בכל זאת דברים קטנים הם חשובים לא פחות".
בליקס עוד ציין כי אין הם מתכוונים לנקוט בסנקציות שונות העלולות להביא לתסיסה דתית, לדבריו: "אנו ערים לרגישות הדתית ואיננו מודרכים לבצע פרובוקציות". עם זאת הוסיף כי מטרת בואם של הפקחים זה ליישם את הפרק הראשון בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, וכי הוא מצפה לשיתוף פעולה מלא עם העירקיים.
בליקס הגיע לצרפת ביום שני (11.11.02). משם יעשה דרכו לעירק תוך עצירה בלורנסה, עיר נמל בקפריסין, לפגישה עם צוות פקחים נוסף שיצטרף אליו בדרכו לבגדד. בליקס ציין כי צוות הפקחים הראשון יהיה מצומצם יחסית, אך יגדל בהדרגה ועד סוף חודש דצמבר יגיע לכ-100 פקחים במספר.
בליקס ציין את יום 8 בדצמבר, כיום החשוב ביותר, הן מבחינת עירק, האו"ם וארה"ב. ביום זה עירק מחוייבת למסור דוח ולהצהיר על תוכניות הנשק הסודיות שלה: כמות הנשק הכימי, הביולוגי, הגרעיני ותוכנית הטילים הבליסטיים שהיא מפתחת. ארה"ב ציינה כי גילוי סתירוח בדוח, יכול להוות עילה למלחמה נגד עירק, כדי לפרקה בכוח מנשקה.

תאריך:  17/11/2002   |   עודכן:  17/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
שרים מבקשים כינוס דחוף של הקבינט לקבל החלטות; מאמץ למנוע חיכוך בין תושבי קריית ארבע לתושבי חברון; מאות ערכו עצרת מחאה בסמטה שבה נרצחו 12 ישראלים; מופז עידכן את קולין פאוול: נכנסים לחברון
יואב יצחק
זעזוע מתוצאות הפיגוע בחברון; השר עוזי לנדאו: להנחית מכה קשה, לחזק את הישוב היהודי בחברון; ח"כ ליברמן: לחסל את הרשות הפלשתינית; עו"ד דב ויסגלס: הפלשתינים ניצלו ההקלות שניתנו להם בשל צום הרמדאן
גיל איל
ככל הנראה לא מדובר בבן-לאדן או סגנו, איימאן אל-זווארי; פרסום השם נמנע מאחר ומדובר במבצע מתמשך
יואב יצחק, גלית יצחק
מחבלים ארבו לישראלים ותקפו אותם ב-19:30 בדרכם מהתפילה במערת המכפלה; צה"ל הזרים כוחות גדולים לאזור; כוחות החילוץ הותקפו גם הם; הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות לטבח; התייעצות בין שרון ומופז; ישראל הגישה לאו"ם מחאה רשמית; מזכ"ל האו"ם גינה בחריפות את מבצעי הפיגוע
ניצן כהן
פרגוסון: זו עשויה להיות מכה קשה; פרדיננד רק חזר מפציעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il