יצרנית המזון הגדולה בישראל, אסם רשמה גידול של 6% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון השלישי של 2002 ב-36 מיליון שקל. החברה מציגה שיפור בשורת הרווח למרות המשך בירידה בהכנסותיה, שנשחקו ברבעון שחלף ב-5% לסכום של 592.6 מיליון שקל. המצב הכלכלי בישראל הביא לשחיקה אינפלציונית עקב המדדים הגבוהים מתחילת השנה, ולמרות זאת, אסם בחרה לחכות להעלות את מחירי מוצריה רק לאחר החגים.
לצד הדוחות הכספיים, מדווח אסם, כי היא עומדת לרכוש את פעילות ייצור המזון לחיות של חברת תמי, הפועלת בשוק זה עם המותגים - דוגלי וקטלי. הסכם הרכישה טרם נתחם.
הרווח התפעולי של אסם צמח ב-7% ברבעון השלישי והסתכם ב-55.5 מיליון שקל. השיפור מיוחס להצלחת תוכנית ההתייעלות בתחום הייצור ופעילות ההפצה שביצעה אסם. בכך כללה החברה את מכירת הקרקע והמבנים של החברות הבנות, עסיס ומילי.
במקביל מדווחת החברה, כי חלק לא מבוטל מהצלחתה לשמור בזמן מיתון על שיפור הרווחים, נבע משיפור בתוצאות העסקיות של חטיבת הגלידות הפועלת תחת השם אסם-נסטלה.
ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2002 השיגה אסם רווח נקי של 93.1 מיליון שקל. זו עלייה של 6% לעומת הרווח הנקי שלה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2001. הכנסות אסם בינואר-ספטמבר 2002 קטנו ב-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב- 1.72 מיליארד שקל. החברה מוסרת עם זאת, כי מיספרית, גדלו המכירות ב-2% - אך המדד ששחק את מחירי המוצרים לאורך רוב התקופה, הביא לרישום ירידה בהכנסות.
אסם רשמה רווח תפעולי של 154.8 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של השנה, מדובר בעלייה של 18% לעומת הרווח התפעולי בתקופה המקבילה. אסם מסבירה, כי בין היתר, נבע השיפור מחסכונות שהושגו בעקבות השינוי בתנאי הסחר מול נסטלה.
בשוק הישראלי רשמה החברה קיטון של 5% במכירות שהסתכמו ב-9 החודשים הראשונים שלח השנה ב-1.5 מיליארד שקל. באסם אומרים, כי לצד השחיקה האינפלציונית של מחירי מוצריה, היא הקטינה את ההכנסות בישראל, בשל מחסור בחומר גלם בתחום החמוצים. המכירות של אסם בחו"ל גדלו בתקופה זו ב-2% ל-224 מיליון שקל. לכך תרמו הפיחות בשער השקל מול רוב המטבעות המרכזיים, מגידול במכירות מוצרי החברה הבת, טיבעול בשל החשש הממושך מפגיעת מגפת הפה והטלפיים, שהקטינה שם את צריכת הבשר.