X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר שערכה החברה מצביע על כך שבשוק הישראלי 40% משתמשים פיראטיים בתוכנות McAfee ו-Sniffer
▪  ▪  ▪

יצרנית האנטי וירוס Network Associates או בשמה המקוצר - NAI הודיעה, כי היא מתכוונת להלחם בתופעת השימוש בתוכנות פיראטיות בישראל, אשר גדלה לאחרונה באופן משמעותי. מסקר שערכה החברה עולה, כי 40% ממשתמשי תוכנות McAfee ו-Sniffer הם משתמשים פיראטיים. לצורך כך, תשתף NAI פעולה עם ארגון חברות התוכנה לשמירה על זכויות יוצרים - BSA ועם המשטרה.
NAI הינו בית התוכנה השמיני בגודלו בעולם, ואחד המובילים בתחומי האנטי-וירוס, אבטחת מידע ובקרת תעבורה ברשתות. NAI מפוצלת לשלש חטיבות נפרדות: McAfee - המתמחה בפיתוח תוכנות אנטי-וירוס ואבטחת מידע; Magic Solutions - העוסקת בפיתוח תוכנות Help Desk וחטיבת Sniffer - המפתחת כלים לניהול ובקרת תעבורה ברשתות תקשורת מקומיות ומרחביות.
בחברה אומרים, כי שיעור תופעת הפיראטיות בישראל, גבוה לעומת ארצות אחרות וכי בנוסף לכך, עד היום, המעורבות הממשלתית במאבק בתופעה הייתה נמוכה ביותר. לדברי דוברת החברה, קיימת הפרה מתמשכת של החוק וזכויות הקניין הרוחני של חברות ויוצרים. אולם בשנים האחרונות, חלה עלייה ברמת המעורבות של רשויות השלטון השונות והוקמה יחידה משטרתית מיוחדת, למלחמה בתופעות פיראטיות בתחום הקניין הרוחני וכן התקבלו החלטות המסייעות גם לתעשיית התוכנה להלחם בתופעה זו.
עו"ד ירון שביט, שותף בכיר במשרד עו"ד שנהב-אלרום-קונפורטי- שביט מסר: "מדינת ישראל מתחילה 'להפנים' את המסר המשודר לה באמצעות הכנסת בעניין "הרשימות השחורות" והטלת סנקציות. ההבנה הזו, באה לידי ביטוי בשינויים בחקיקה כגון החמרת העונשים המוטלים על מפירי זכויות יוצרים וכפועל יוצא, גם בתי המשפט מעלים את רמת הענישה. לצערנו, החברה הישראלית בכללותה, עדיין לא הפנימה את השינוי ואני נתקל לא פעם בפליאה של אנשים שהפרו זכויות שאינם מבינים מדוע מתעקש בעל הזכויות לקבל פיצוי כספי משמעותי. כולנו כישראלים חייבים להבין שהסתיימו הימים של 'לסחוב מהלול' ו'להעתיק תוכנה' (או בשמה המקובל 'גונבה'".
חברת NAI הניה חברה בארגון BSA בארה"ב. בארגון חברות כל כמה מיצרניות התוכנה הגדולות בעולם, בהן מיקרוסופט, אורקל, סאן ואחרות. זהו ארגון בינלאומי אשר הוקם בשנת 1988 על-ידי חברות התוכנה המובילות בעולם, בכדי להיאבק בתופעת העתקות התוכנה, המוכרת בשם "פיראטיות". הארגון נוקט בפעולות הסברה וייעוץ מחד ובפעילות אכיפה משפטית כנגד ארגונים אשר עושים שימוש לא חוקי בתוכנות, מאידך.
דורון דרייר, מנכ"ל NAI ישראל, מסר: "תופעה של שימוש פיראטי בתוכנות ממשיכה להוות בעיה כלל עולמית והינה תופעה רחבת היקף, הנפוצה ברחבי העולם. הנזק שנגרם לתעשיית התוכנה בעולם, כתוצאה מהתקנת תוכנות לא חוקיות, שעבורן לא נרכשו רישיונות שימוש, נאמד על מיליוני דולרים בשנה. לצערנו, תופעת השימוש הלא חוקי בתוכנות מחשב בעסקים בישראל נפוצה ביותר. נדהמנו מתוצאות הסקר שערכנו, אשר מצביעות של שימוש רחב היקף בתוכנות פיראטיות ולכן החלטנו לצאת ולהיאבק בתופעה".

תאריך:  17/11/2002   |   עודכן:  17/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
יותר מ-50 שרים מכל העולם וראשי ענף היהלומים בעולם סיימו דיונים בנושא בשוויץ ואישרו פה אחד את ההחלטה
מירב לוי
בעקבות הפיגוע בעיר, הוחלט במשרד התיירות להאיץ את הקמת הטיילת מקריית ארבע למערת המכפלה
הדר פרבר
המערכת מגנה על אתרי האינטרנט של הבורסה המאפשרים קבלת מידע פיננסי והודעות החברות הנסחרות בבורסה
הדר פרבר
למעלה מ-2000 סוכני הקבוצה יקבלו את תקליטור המחולל, המאפשר לסוכן להציע למבוטח את כל אופציות ביטוח הבריאות הקיימות היום בחברה
שי פאוזנר
מזהירה: הגברת השימוש במסרים מיידיים בארגונים תגרום דליפת מידע רגיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il