X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקום הרביעי - העיתונאי תום פרידמן;
הרשימה מתפרסמת בירחון היהודי המוביל בארה"ב - "פורוורד"; מדובר באחת הרשימות היוקרתיות ביותר בקרב משפיעים על החברה, הממשל והכלכלה בארה"ב ובעולם היהודי כולו
▪  ▪  ▪

סגן מזכיר המדינה האמריקני, פול וולפוביץ', ואנשי העסקים חיים סבן וסטנלי גולד, נמנים השנה (2002) עם היהודים המשפיעים ביותר בארה"ב. זאת על-פי הירחון המוביל בעולם היהודי-אמריקני "פורוורד" (Forward), שהכין רשימה של 50 היהודים המשפיעים ביותר בארה"ב.
מדובר באחת מהרשימות היוקרתיות של המשפיעים בתחומי החברה, הממשל והכלכלה, וברשימה היוקרתית ביותר בתחום זה, בעולם היהודי בחו"ל.
וולפוביץ', שהינו כיום היהודי הבכיר ביותר בממשל הנשיא ג'ורג' בוש, פותח השנה את הרשימה - כיהודי המשפיע ביותר על אמריקה. במקום השני נמצא ראש הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן, שהינו אחד מוותיקי הרשימה של פורוורד.
במקום השלישי נמצא הרב יחיאל אקשטיין, נשיאה ומייסדה של הקרן לידידות, המגייסת תרומות גדולות לישראל, ושמשרדיה נמצאים בשיקגו ובירושלים. הרב אקשטיין, אגב, עלה לאחרונה לישראל. את המקום הרביעי היוקרתי תופס השנה העיתונאי תומס פרידמן, שנחשב לכתב ענייני החוץ, המוביל בארה"ב, ולאחד העיתונאים החשובים בהיסטוריה של העיתון היוקרתי "ניו יורק טיימס".
עוד בולט ברשימה, איש העסקים חיים סבן, ששווה על-פי הערכות שונות כ-3.3 מיליארד דולר, לאחר שמכר את השליטה ברשת הטלוויזיה "פוקס קידס". על-פי פרסום המגזין היהודי, תרם השנה סבן 7 מיליון דולר למוסדות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב. מדובר על-פי המגזין, באחת מהתרומות הגדולות ביותר שנתנו השנה למפלגה פוליטית כלשהי באמריקה, על-ידי גורם בודד.
סבן (57) הישראלי במקור, התפרסם כאשר יצר את אחת מסדרות הטלוויזיה המצליחות אי-פעם בארה"ב, "פאוור ריינג'רס" בתחילת שנות ה-90', והגיע בשנים האחרונות למעמד של סלבריטי בעולם העסקים האמריקני. זאת ניתן ללמוד בין היתר מהצטרפותו למועצת המנהלים של אוניברסיטת קליפורניה, למרות שאין לו תואר אקדמי.
לאחרונה תמך סבן בהקמת מרכז למחקר תחום המדיניות במזרח התיכון, התומך במוצהר בהגעה להסכם עם הפלשתינים והקמת מדינה פלשתינית, לצד מדינת ישראל. במרכז נחקרים נושאים כמו שיחות קמפ-דייויד ואפשרות לרפורמות ולשינוי המשטר באירן ועירק.
לצד סבן ניתן למצוא ברשימת היהודים המשפיעים ביותר על ארה"ב, גם את אחד המשקיעים הגדולים ביותר בישראל, סטנלי גולד. גם הוא מתכבד בהשפעה גדולה על הקהילה היהודית, בין השאר, כחבר במועצת המנהלים של אוניברסיטת דרום קרוליינה ווספי קולג' (WASPy) - מוסד שנחשב בעבר למעוזם של הלבנים והנוצרים בארה"ב. בשנים האחרונות עבר מוסד זה שינוי משמעותי, והחל לקבל לשירותיו גם יהודים, היספאניים, שחורים ואסיאתיים.
גולד התפרסם לראשונה במסגרת השתלטותו על חברת המדיה והבידור הענקית, "וורלד דיסני" בשנת 84'. כיום הוא עומד בראש חברת ההשקעות הענקית "שמרוק", אחת מקבוצות ההשקעה הגדולות ביותר הפועלות בישראל.
שם בולט נוסף ברשימת המשפיעים היהודים של פורוורד השנה, הוא התסריטאי והמפיק לארי דייויד - האיש שהגה את רוב הדמויות וכתב חלק גדול מהסדרה הטלוויזיונית המצליחה בכל הזמנים - "סיינפלד". דייויד, שהפך את הבדיחות "הכי יהודיות" לטרנד כלל עולמי, ביחד עם שותפו היהודי לא פחות, ג'רי סיינפלד, עשה זאת בכישרון רב, כשביסס על עצמו את דמותו הבלתי נשכחת והמצחיקה עד דמעות - ג'ורג' קוסטנזה.
השנה ממשיך דייויד להכניס את ההומור היהודי-אמריקני הכל-כך ייחודי לבתים בכל רחבי העולם, במסגרת סידרת הטלוויזיה החדשה פרי עטו, המשודרת ברשת הכבלים הפופולרית "HBO", תחת השם "רסן את התלהבותך".

תאריך:  18/11/2002   |   עודכן:  19/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מספר 1 בדרוג ה-ATP שפורסם היום על-ידי סוכנויות הידיעות
גלית יצחק
פרופסור לוננפלד אחראי ללידת מיליוני ילדים; היה הראשון שחקר והעריך שילובן של טסטוסטרון ואסטרוגנים בתסמונת תום הווסת, וזו גם היתה התזה הרפואית שלו ב-1954
הדר פרבר
הדרישה - בעקבות הפיגוע בחברון ביום שישי; הנושא נדון גם בפגישתם של נשיא מצרים ונשיא סוריה
ניצן כהן
החברה, מקבוצת תשובה, מנהלת מו"מ עם בנק זר לצורך קבלת הלוואה בהיקף של 91 מיליון ליש"ט; הכסף מההלוואה ישמש לפירעון הלוואה אחרת ולמימון הפעילות השוטפת של החברה
גלית יצחק
תורכב מ-3 תוכניות מקור שיופקו באמצעות חברת דבש הפקות ותוכנית רכש יוקרתית המותאמת גם לילדים וגם להורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il