X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תוצאות חקליות מראות כי עמרם מצנע יעמוד בראש מפלגת העבודה; בן-אליעזר: "על המחנה הזה אני אשמור בכל כוחי"
▪  ▪  ▪

תוצאות חלקיות לבחירות לראשות מפלגת העבודה החלו להתפרסם (ג', 19.11.02) ומסתמן מהן, כי עמרם מצנע הוא זה שיהיה בראש המפלגה. עד כה, נספרו 55 מהקלפיות בבחירות לראשות מפלגת העבודה. עמרם מיצנע זכה ב-56% מהקולות, בן אליעזר - 35% מהקולות וחיים רמון - 8.9%. אחוזי ההצבעה בפריימריס הגיעו לכ-56%.
מצנע הגיע הלילה למטה הבחירות שלו בבית מפלגת העבודה בחיפה והבטיח, כי "נפרד מהפלשתינים, בהסכמה או בהליך חד צדדי, ונפנה את כל תשומת הלב פנימה לבעיות החברתיות". מצנע קרא לחברי המפלגה לאחדות לקראת ההתמודדות מול מפלגת הליכוד על הנהגת המדינה.
לשאלה האם יהיה ראש אופוזיציה או ראש ממשלה, ענה מצנע לכתבת ערוץ 10, כי אין עדיין לדעת, אך "אלחם להעביר את המסר שלנו.. במדינת ישראל ובעולם כולו מחכים שמדינת ישראל סוף סוף תבין שהדרך היא לחימה בטרור ללא פשרות אבל לפתוח גם ערוצי דיבור.."
מצנע הביע תקווה כי יוכל ללכת "שלוב זרוע" עם יריבו, בנימין בן-אליעזר, בדרך לבחירות 2003. "לתומכי בן-אליעזר: כמו שעבדתם כה קשה בנאמנות ומסירות עבור פואד, עכשיו תעבדו עבור מפלגת העבודה. אין כאן מנצח. נבחרתי על-ידי מרבית חברי מפלגת העבודה כדי להנהיג אותה בשעה הקשה הזו", כך אמר מצנע.
בביקורו היום בבה אל-ערביה אמר מצנע, כי אם ייבחר לראשות הממשלה, יעביר כספים מההתנחלויות למגזר הערבי.
פרס: אעזור לו
בראיון לערוץ אמר שמעון פרס עם פרסום התוצאות החלקיות: "אעזור לו (לעמרם מצנע; ה.פ.) ואעזור למפלגה ואלחם למען השלום".
חיים רמון אמר, כי "הניצחון שלו מרשים אבל המאבק האמיתי הוא מול הליכוד.. אני מקווה שעמרם מצנע ינקה את המפלגה..ואני קורא לבנימין בן-אליעזר..לשלב ידיים עם עמרם מצנע.. כל מה שמצנע יחליט, ביחד עם בן-אליעזר, יהיה מקובל עלי". רמון אמר הבוקר, כי ללא קשר לתוצאות ההצבעה, אין בו חרטה על כך שהתמודד: "אני יודע שעשיתי את מה שהייתי צריך לעשות. פעלתי נכון, השפעתי על מה שקרה במדינת ישראל בשנה האחרונה, כתוצאה מההתמודדות השפעתי על מה שעומד לקרות במפלגת העבודה, בסופו של דבר הטבעתי חותם".
אחד מאנשי מטהו הבחירים של בן-אליעזר אמר, כי בן-אליעזר אינו מתכוון לאחדות, וכי הוא מתכוון לעשות למצנע "חיים קשים" ולהקים לעצמו סיעה משלו במפלגת העבודה. בן-אליעזר, כך אמר, לא מוותר על הקריירה הפוליטית שלו.
עם ההודעה על תוצאות האמת, הגיע בן-אליעזר לבית המפלגה בתל-אביב ונשא נאום נרגש - בו הודע לרשימה ארוכה של פעילים ובראשם, השרים לשעבר, סנה ושמחון ולחבר הכנסת, ויצמן שירי.
בן-אליעזר אמר בנאומו, כי "אני רוצה להודות לכולכם. לכל אלה שהלכו איתי דרך ארוכה, כתף אל כתף.. שלוש מערכות בחירות, מן הקשות שידעה המפלגה הזו, כאשר חרשנו את הארץ הזו לאורכה ולרוחבה, בהם פגשתי עשרות אלפי פעילים יקרים, אנשים שהכרתי אותם משך עשרות בשנים, כמעט עשרים שנה..ששמרו אמונים ונשארו אמונים. אני רוצה שתדעו..כאן מהמקום הזה אני מתכוון לשמור על המחנה הגדול הזה, שאף אחד לא ישלה את עצמו שפעילות ופעילים שהלכו איתי דרך ארוכה.. שאני אקום ואזנח אותם..על המחנה הזה אני אשמור בכל כוחי..בקרב האחרון".
בן-אליעזר הבטיח בנאומו להמשיך ולפעול בקו המיליטנטי באגף הימני של העבודה, עם מה שהגדיר "המחנה" שלו. ברמיזה עבה הזהיר פואד את מצנע, לבל יהפוך את העבודה ל"מרץ ב'". בן אליעזר שב והגן על החלטתו לפרק את ממשלת האחדות, והזכיר שוב את הדברים שאמר פעמים רבות מאז - כי הממשלה של שרון בגדה בחלקים החלשים של העם. בסיום דבריו איחל המעל הבמה הצלחה למצנע, וסיפר כי שוחח עימו בטלפון, לפני כניסתו לבית מפלגת העבודה. פואד אמר לתומכיו הלילה, כי יעשה הכל כדי לחזק את המפלגה - אך העביר למצנע מסר תקיף - בו דרש ממנו להמנע מלהצטרף לממשלת אחדות עם הליכוד.
"עמרם מצנע התקשר אלי..ברכתי אותו ואיחלתי לו הצלחה" הוסיף בן-אליעזר.
האם זוהי תחילת דרכם של שני מחנות במפלגת העבודה?

תאריך:  20/11/2002   |   עודכן:  20/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הדר פרבר
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים לרגל יום הילד הבינלאומי; מספר הילדים הממוצע במשפחה: 2.3; שיעור הילדים היחידים במשפחה גבוה במיוחד בקרב עולי ברית המועצות לשעבר
הדר פרבר
לפני כשבוע הודיעו שלטונות מצרים כי חשופו רשת ריגול ישראלית והאשימו את מנכ"ל משרד הנסיעות בהברחת עובדים זרים ובאיסוף מודיעיני למען המוסד
Nfc
גלובס מדווח, כי האוצר דורש הפחתה של 6%-10% מתנאי הפרישה לעומת ההסכם שנחתם בשנת 2000; לפני חודשיים פירסמנו ב-nfc על הכוונה לפטר 1,000 מעובדי תע"ש
ניצן כהן
המפוטרים מחטיבת טכנולוגית המידע: בבנק נערכים לשנה קשה נוספת ומודיעים שצפוי גל נוסף של פיטורים כבר בתחילת השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il