X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרווח הנקי עמד ברבעון על 14.8 מיליון שקל; המיתון שחק את הרווח התפעולי ב-7%, למרות עליה של כ-1% בהכנסות שהסתכמו ב-44 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  ארקיע
  כנפיים
  איזי בורוביץ'

בימי מיתון, חופשה בחו"ל או בארץ נחשבת עדיין למותרות שאי אפשר לעמוד בהן. כך אפשר ללמוד מדוחותיה הכספיים של כנפיים, חברת האם של חברת הטיסה ותיירות, ארקיע.
ימים אחדים בלבד, לאחר התזכורת שקבלנו בעניין הסכנה הביטחונית שבטיסות, מציגה (יום ה', 21.11.02) ארקיע צניחה של 24.1% ברווח הנקי שלה לרבעון השלישי, שהסתכם ב-14.8 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד, כשעוד היה לרבים מאתנו עתודות להוצאה על חופשות בארץ ובחו"ל והמצב הביטחוני נראה כמשהו שעוד עשוי להשתנות לטובה בקרוב, רשמה כנפיים, שבשליטת ישראל בורוביץ', רווח נקי של 19.5 מיליון שקל.
הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקר מירידה חדה בתרומתן של החברות הכלולות. שהסתכמה ברבעון החולף ב-1.1 מיליון שקל, לעומת 6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
התוצאה הרעה מתפרסמת, למרות עליה של 1% בהכנסות החברה שהסתכמו ברבעון ב-324 מיליון שקל. החברה מוסרת, כי הכנסותיה מתעופה ותיירות פנים ארצית בישראל, קטנו ב-10.3% ברבעון ובמקביל,היא מדווחת על כך שהרווח התפעולי של כנפיים הסתכם ב-43.6 מיליון שקל ברבעון - ירידה של 7% מהרבעון המקביל.
ב-9 החודשים הראשונים של השנה, רשמה החברה ירידה בהכנסות של כ-2% ל-728 מיליון שקל. בתקופה זו רשמה החברה ירידה של 5.6% ברווח הנקי לרמה של כ-20.9 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה בסוף ספטמבר 2002, הסתכם ב-504.2 מיליון שקל - כ-24% מהמאזן.
ההכנסות מתעופה ותיירות פנים ארצית ירדו בשיעור של 12.3% ו- 10.3% בהתאמה לרבעון ו-9 החודשים הראשונים של השנה, וזאת כתוצאה מירידה במספר הנוסעים, עקב המצב הביטחוני והכלכלי וכן משחיקת תעריפי הטיסה ושירותי המלונאות במונחים דולרים.
במטרה להרחיב את פעילות הקבוצה במגזר החכרת המטוסים, שבבעלות והמוחכרים לאחרים - אשר נראה כיום כהבטחה הטובה ביותר שלה לצמיחה של ממש, בתקופה הקרובה לפחות, ביצעה ארקיע בתחילת החודש (נובמבר 2002), עסקה של רכישה והחכרה בחזרה של מטוס 767-300 ER ושל 5 מטוסי MD-82 עם ענקית התעופה אמריקן ארליינס.
המטוסים נרכשו על-ידי ארקיע תמורת 445 מיליון שקל, והוחכרו בחזרה לחברה האמריקנית, בחכירה תפעולית, לתקופה של 13-12 שנה, תמורת דמי חכירה חודשיים המסתכמים בכ-673 מיליון שקל.
הכנסות הקבוצה במגזר החכרת המטוסים בבעלות, הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים וברבעון השלישי (טרם ביצוע העסקה האחרונה), ב-128 מיליון שקל ו-38 מיליון שקל - ירידה בשיעור 7.8% ו-19.2% בהתאמה, לתקופות המקבילות אשתקד. ההכנסות מדמי חכירה ירדו בעיקר כתוצאה מהארכת הסכמים עם החוכרים בתמורה לדמי חכירה נמוכים יותר.

תאריך:  21/11/2002   |   עודכן:  21/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
עלולים להביא לפגיעה קשה בבעלי המניות המושקעים בחברה; אמר כי אם תתקבל הצעת החוק של הח"כ הירשזון יהפכו הדירקטוריונים לזרוע ארוכה של עסקני מפלגות
גלית יצחק ורנית נחום-הלוי
מבצע הפיגוע: צעיר (23) מבית לחם; הפיגוע בוצע סמוך ל-07:10 בקו אוטובוס מס' 20; 8 פצועים קשה; בפתח מצביעים על החמאס; בין הרוגי הפיגוע - אם ובנה סבתא ונכדה
רנית נחום-הלוי
מצנע שוקל הצעת הפשרה של פינס בעניין הפריימריס, לפיו 13 המועמדים הראשונים ייבחרו בפריימריס והיתר ע"י מוסדות המפלגה; חברי העבודה צופים כי עד מחר תמצא פשרה
ניצן כהן
ניבחרת ישראל ללא שורה של כוכבים הובילה 0:2 במחצית הראשונה; יוסי בניון החמיץ פנדל
רנית נחום-הלוי
על הבקשה שוקדת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה; בטורקיה לא שוללים שפוקרא ירצה את עונשו בכלא בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il