X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ נעמי חזן, שהגישה את ההצעה: בישראל כחצי מיליון פסולי חיתון. יש צורך לתת אפשרות שווה לכל הזרמים; ח"כ יובל שטינמיץ: החוק מבטל למעשה את מהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. החוק יאפשר לטענתו נישואין בתוך המשפחה וריבוי נשים
▪  ▪  ▪

הצעת חוק שנועדה להפריד בין הדת למדינה נדונה היום (יום ג', 12.6.01) בוועדה החוקה חוק ומשפט של הכנסת. ההצעה מעוררת מחלוקת גדולה בין סיעות הכנסת בכלל, ובין חברי הכנסת החילונים לדתיים בפרט.
הצעת "חוק יסוד: חופש הדת והמצפון" הוגשה על-ידי חברת הכנסת נעמי חזן. החוק, שנועד לדבריה להפריד בין הדת והמדינה, כולל סעיפים רבים בתחומי חופש הקבורה, הנישואין, איסור האפליה על רקע דתי, ושיוויון לזרמים השונים בפני המדינה. זו למעשה הפעם הראשונה שהצעת חוק בנושא זה מגיעה לוועדת החוקה חוק ומשפט (מאז 1991).
לדיון הוזמנו פרופ' קלוד קליין ופרופ' עמנואל גוטמן. הם הציגו בפני חברי הוועדה מודלים של יחסי דת ומדינה ברחבי העולם, ונציגי הרפורמים והקונסרבטיבים אשר הביעו תמיכה בחוק החדש.
מהדיון עלה, כי יחסיה הבינלאומיים של ישראל נפגעים משום שהיא חתומה על אמנות בינלאומיות, ומאידך אינה יכולה לקיים חופש דת ומצפון. האמנות הבינלאומיות משקפות את הלכת המשפט הבינלאומי, והחתימה עליהן מחייבת את ישראל מכוח הסכמתה.
יוזמת החוק ח"כ נעמי חזן אמרה בדיון, כי במדינת ישראל ישנם כחצי מיליון פסולי חיתון, וכי יש מקום לתת אפשרות שווה לכל הזרמים. ח"כ יובל שטינמיץ אמר, כי החוק מבטל למעשה את מהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ולהשקפתו לא ניתן ביהדות להפריד בין הדת ללאום. הוא ציין, כי חופש מוחלט בתחום הנישואין יאפשר אפילו נישואין בתוך המשפחה או ריבוי נשים.
הרב אורי רגב מהמרכז לפלורליזם יהודי, קרא להבטיח חופש דת ומצפון, ואמר כי הנושא נותר כ"אות מתה" מאז הכרזת העצמאות. חבר הכנסות יוסף (טומי) לפיד הביע את תמיכתו בחוק, ואמר כי כל מי שתומך בחרות האדם צריך לתמוך בהצעת החוק.
חבר הכנסת אופיר פינס הבהיר כי ראש הממשלה, אריאל שרון נתן "אור ירוק" לחוקק את חוקי היסוד בהסכמה רחבה, וכי בכוונתו לפעול לשם כך, מבלי לתת לאף סיעה זכות וטו. "אינני מוכן שבישראל יהיו אזרחים סוג ב", אמר פינס: "אני תומך בחקיקת חוקי יסוד ובכוונתי לקדם חקיקה זאת, אך מתוך הסכמה רחבה. כיום נשמר סטטוס קוו בענייני דת ומדינה. אסור לקדש אותו והוא יוצר עיוותים קשים. יש לנסות ולפתור את הנושאים הדורשים תיקון בהסכמה רחבה לשם מתן פתרון אמיתי ועל מנת למנוע מהנושאים להגיע לפיתחו של בית המשפט העליון".
הרבנים הראשיים ושר הדתות אשר הוזמנו לדיון, בחרו שלא להגיע.

תאריך:  12/06/2001   |   עודכן:  12/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פשרה שהציעה ים תטיס קודם לפסיקה, נדחתה; בית המשפט הטיל על המדינה את האחריות להעמיד במועד (2003) קו להולכת גז טבעי
גיל איל
גיל איל
החלופה הראויה לדבריו:
רכבת מהירה בקו תל אביב - נתב"ג - מודיעין - ירושלים
מירב לוי
חורב עומד בראש צוות הקמת הרשות לאיסור הלבנת הון בארץ
מירב לוי
לדברי יו"ר העמותה, אבי נאור, העמותה פועלת בשיתוף פעולה עם המשטרה בכל ימות השנה, אולם יש לתת כתף ביחוד בתקופה בה עומס הפעילות על המשטרה הוא רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il