X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תביא לאופטימיזציית ניצול פוטנציאל תשתיות הכבישים
▪  ▪  ▪

משרד התחבורה יקים בקרוב מערך של מרכזים לניהול ובקרת תנועה, שיאפשרו לווסת בצורה יעילה יותר את תנועת כלי הרכב במטרופולינים הגדולים בישראל וברשת הדרכים הבינעירונית המקשרת ביניהן, כך מסר היום מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון.
על-פי תוכנית אב ארצית לניהול ובקרת תנועה, שגובשה על-ידי מנהל אגף התכנון במשרד התחבורה, אינג' ישעיהו רונן, יוקמו ארבעה מרכזי ניהול ובקרת תנועה מטרופוליניים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע ומרכז בקרה תנועה ארצי נוסף לניהול ושליטה על רשת הדרכים הבינערונית המקשרת בין האזורים המטרופליניים.
בכל מטרופולין יוקם מרכז בקרת תנועה אחד שישלב בתוכו את כל מערכות הבקרה השולטות על רשתות הדרכים המהירות, הפרבריות והעירוניות של המטרופולין. מרכזים אלה יפעלו בתאום מלא עם מרכז הבקרה וניהול התנועה הארצי.
בכל מרכז בקרת תנועה ישולבו כל הרשויות המקומיות הכלולות באותו מטרופולין. באיזור הבקרה של מטרופולין תל אביב תכללנה הרשויות הבאות: תל אביב, רמת גן, בני ברק, גבעתיים, חולון, בת ים, ראשל"צ, לוד, רמלה, אור יהודה, קרית אונו, פתח תקוה, יהוד, גני תקוה וגבעת שמואל.
המרכז במטרופולין תל אביב יבנה על שטח של כ-1000 מ"ר, במתחם תחנת הרכבת בארלוזורוב ויכלול בעתיד גם את הרכבת הקלה (הקו האדום והקו הירוק) ומרכז הבקרה של נתיבי איילון.
מרכז הבקרה בחיפה יכלול את הרשויות המקומיות של חיפה, קריית אתא, קרית ביאליק, קרית מוצקין, קרית ים, נשר וטירת הכרמל. המרכז ימוקם באזור צומת הקריות (הצ'ק פוסט) בשטח של כ-1000 מ"ר, במבנה שיוקם במסגרת "מנהרות הכרמל".
בבירה יכלול מרכז הבקרה את ירושלים, מבשרת ציון, בית שמש, אבו גוש, קרית יערים וגבעת זאב. המרכז ימוקם במיקומו הנוכחי כיום בכביש בגין (כביש מס' 4).
מרכז הבקרה בבאר שבע יכלול את העיר באר שבע, עומר, להבים ורהט והוא ימוקם בעיר באר שבע.
מרכז הבקרה הארצי ישלוט על התנועה בכל הדרכים הארציות, למעט אלה המגודרות בתחומים של ארבעת המרכזים המטרופולינים. המרכז הארצי יקושר לכל אחד מארבעת המטרופולינים ויחלוק מידע על תנועת כלי הרכב עם כל אחד מהמרכזים המטרופלינים.
בכל אחד מהמרכזים יהיו מספר עמדות תפעול ובהם: עמדה של רשת הכבישים הפרברית המהירה, בקרת רמזורים עירונית, עמדת תפעול של הרכבת הקלה, ניהול ארועים של משטרת התנועה, מוקד התנועה של קול ישראל, עמדות תקשורת (טלוויזיה, רדיו ועיתונות) וחדר ניהול לשעת חרום.
משרד התחבורה פרסם לאחרונה את המכרזים הראשונים לתכנון מרכז הבקרה. לצורך קידום הפרוייקט הוקמה מינהלת בינמשרדית להקמת המרכזים לניהול ובקרת התנועה ושותפים בה בין השאר: המשנה למנכ"ל מע"צ, יוסי קופ, ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב יעקב רז, מנכ"ל נתיבי איילון, יהודה בר און ונציגים של כל הרשויות שבתחומם יוקם הפרויקט.
מנכ"ל משרד התחבורה ציין, כי פיתוח רשת הכבישים בתחומי המטרופולינים הגדולים מגיע כיום כמעט לידי מיצוי מלוא הפוטנציאל של זכויות הדרך. לדבריו, ניתן לנצל טוב יותר את תשתיות הכבישים הקיימות באמצעות טכנולוגיות חדשות של ניהול ובקרת תנועה.

תאריך:  24/11/2002   |   עודכן:  24/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
העותרים המיוצגים על-ידי עורכי הדין יהושע חורש, אמיר כספרי ורונן ברומר, טוענים כי קיימות דרכים חילופיות שהן יעילות וזולות יותר מאשר הפעלתה של משמרת שניה
מירב לוי
בענף התעשיה נרשמה ירידה של 4.3%; ענף החקלאות הצטמצם בכ-3%
גלית יצחק
אושרו תוכניות בתחום התוכנה, התקשורת, האלקטרוניקה, האופטיקה והציוד רפואי
מירב לוי
בפסק הדין קובע השופט כי זכויות היוצרים אינם שייכים לצלם האירוע, כי אם למזמין השירותים; באשר "לעניין הציבורי" קבע השופט כי העיתון היה צריך לרכוש את הזכויות ישירות מהזוג
גלית יצחק
כך מסר איגוד לשכות המסחר; החובות לספקים נאמדים בכ-200 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il