X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל קרא להעביר את תקציבה של הרשות לבטיחות בדרכים למימון הפעלת שוטרים נוספים שיאכפו את חוקי התעבורה
▪  ▪  ▪

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן-הרוש, קרא בישיבת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תאונות הדרכים - בראשותו של יו"ר הוועדה, חבר כנסת נחום לנגנטל, לבטל את הרשות לבטיחות בדרכים שבמשרד התחבורה, ולהעביר את תקציבה בסך 250 מיליון שקלים להפעלת שוטרים נוספים, שיאכפו את חוקי התעבורה.
בן-הרוש הוסיף, כי קריאתו זו באה לאחר תקופה ארוכה שבה מתריעה המועצה על-כך, כי הרשות לבטיחות אינה תורמת דבר לבטיחות בדרכים. בן-הרוש קרא לביטול מוסד קציני הבטיחות. הוא הודיע, כי שירותים של קציני בטיחות יינתנו על-ידי מועצת המובילים והמסיעים, הישר לחבריה. מעתה, לא ישלחו קציני בטיחות לימי עיון על חשבון החברות להובלה ולהסעה.
בימים אלה שלחה קבוצה של בעלי משאיות פטיציה למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, כי הם עדים לתופעה של קציני בטיחות המחזרים אחרי בעלי משאיות - לבצע אצלם בדיקות חודשיות תמורת 300 עד 450 שקלים לכל משאית. לדבריהם, אין קציני הבטיחות כשירים לקבוע את כשירות הרכב יותר מאשר בוחני הרכב במשרד הרישוי או מנהלי מוסכים בעלי הסמכה.
בעלי המשאיות מסרבים להעביר את הרכבים לבדיקה אצל קצין בטיחות משום שקציני הבטיחות אינם מיומנים, ואין בידם הכלים לבדוק את הרכבים. לדעתם, אפשר לבצע בדיקה שגרתית במוסך על-ידי בעל הסמכה במחיר של כ-70-80 שקלים בלבד.
קבוצה זו, החתומה על המכתב למנכ"ל משרד התחבורה, טוענת במפורש, כי אם נחויב להיבדק על-ידי קציני הבטיחות, נהיה עדים בעתיד לשחיתות ולחלוקת אישורים על תקינות הרכב תמורת תשלום וללא בדיקה.
לפני מספר ימים פרסם המקומון "ערי המפרץ" ידיעה, לפיה קיימים חשדות על ליקויי בטיחות בחברת הסעה פרטית מסוימת. קצין הבטיחות שפוטר מחברת ההסעה טען בתלונתו במשטרה, כי אישורי תקינות של חמישה אוטובוסים ניתנו ללא בדיקת הרכב במוסך. המשטרה חושדת שמסמכים המעידים על בדיקת האוטובוסים ואישורי בדיקת הבלמים הם מזויפים, ולכן נעשו בכך עבירות של מרמה ושיבוש הליכי חקיקה.
מועצת המובילים והמסיעים בישראל, הורתה למשרד עו"ד מאיר הפלר, לפנות לנציב שירות המדינה, בבקשה "כי תצאנה ממנו הוראות ברורות למנוע את הנגע שפשה ברשות לבטיחות בדרכים".
עו"ד הפלר ציין במכתבו אל מבקר המדינה, כי קציני בטיחות ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים עוסקים בעבודה פרטית, תוך ניצול מעמדם שלא כדין.
על-פי הידוע, אמר עו"ד הפלר, קציני בטיחות מסוימים פועלים כשותפים סמויים או גלויים במשרדים הנותנים כביכול שירותי בטיחות. כך נפתח משרד כזה בשפרעם ועולה השאלה - אלו שירותים נותן אותו משרד ולמי, שואל עו"ד הפלר.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אמר, כי הפנייה לנציב שירות המדינה באה לאחר שקציני הבטיחות מנצלים שלא כראוי את חוק "שירותי ההובלה", תוך שימוש החוק כמקור לעשיית רווחים על חשבון בעלי הרכבים.

תאריך:  25/11/2002   |   עודכן:  25/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך נחשף בכינוס הבינלאומי ה-14 של האיגוד הישראלי לאיכות שנערך בירושלים; נתון זה מתייחס גם לבדיקות MRI, ממוגרפיה ובדיקות מעבדה
שי פאוזנר
צבי מור צופה, כי החברה תמשיך להציג שיפור ניכר בתוצאות הכלכליות לעומת התוצאות בנפרד של כל חברה, לאור הסינרגיה המושלמת שברכישת מופלפאן האיטלקית, ושורקו האוסטרלית
ענבל אביב
החברה מקימה מערכת פיננסית תקציבית עבור הערוץ שתאפשר בקרת תקציב על-פי פרויקט
שי פאוזנר
הרווח התפעולי של חברת ONE1 עמד על 4 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 1.3 מיליון שקל במקביל
ענבל אביב
הטיפול בחומרים מסוכנים דורש התמקצעות וידע בזיהוי החומרים, הערכת הסיכונים ודרכי הטיפול תוך דגש על חלוקת התפקידים בין הגורמים המקצועיים לרשות המקומית; 20 מתנדבים הוכשרו בתוכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il