X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המועצה תקבל את כל הסמכויות הסטטוטוריות לניהול ענפי החקלאות המופקדות בידי מועצות היצור; תפעיל גם את אגרסקו, חברת קאל וקנט והקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות
▪  ▪  ▪

שר החקלאות לשעבר, ח"כ שלום שמחון, יוזם הקמת מועצה לאומית לחקלאות שתאגד את פעולות מועצות הייצור. שמחון הציג את תוכניתו בפני חברי מזכירות ארגון מגדלי הפרחים.
בפגישה השתתפו מנכ"ל מועצת הפרחים, יעקב סיטון, יו"ר ארגון מגדלי הפרחים, פנחס אילני, מזכיר הארגון, חיים חדד וחברי המזכירות.
על-פי תוכניתו של שמחון, תורכב המועצה משני אגפים מרכזיים: צמחים ובעלי חיים ותחתיהם יפעלו שולחנות לכל אחד מהענפים. הגוף החדש שיוקם יקבל את כל הסמכויות הסטטוטוריות לניהול ענפי החקלאות המופקדות בידי מועצות היצור.
על-פי ההצעה, המועצה הלאומית לחקלאות תפעיל תחתיה שלוש חברות עסקיות שהחקלאים שותפים בבעלות בהן: חברת היצוא אגרקסקו, חברת התעופה קאל וקנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות וכן תוקמנה שתי חברות חדשות להדרכה ואשראי ומימון.
ח"כ שמחון אמר, שהחברות הגדולות בתחום החקלאות יכולות להעמיד תקציבים למטרת אשראי ומימון לחקלאים. כפי שחברות הביטוח הפרטיות מציעות ללקוחות הפרטיים שלהן הלוואות, כך גם קנט יכולה להעמיד סכום מסוים כאשראי לחקלאים. כספי החברה לאשראי ומימון יוכלו להיות תוספת ומנוף כלכלי למענקים שנותנת מינהלת ההשקעות במשרד החקלאות ויאפשרו לחקלאים לבצע השקעות רחבות היקף.
בנוגע לחברת ההדרכה אמר שמחון שהחברה החדשה, בבעלות החקלאים, תתחרה בשרות ההדרכה והמקצוע של משרד החקלאות. תחרות כזו תהיה לברכה מבחינת השרות שינתן לחקלאים.
לדברי שמחון, החקלאים הם מטבעם שמרנים, ולכן הם לא נוטים לבצע ביוזמתם רפורמות במבנה החקלאות. לדבריו, שיציע לראשי התאחדות חקלאי ישראל להקים צוות חשיבה בנושא זה על-מנת שהחקלאים יוכלו להציג בפני הממשלה הבאה תוכנית פעולה מגובשת.
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, אמר שכל רפורמה במגזר החקלאי צריכה להעשות בשיתוף עם החקלאים ובהסכמתם. תוכניות לשינויים בכפיה בחקלאות דינן להכשל.
מנכ"ל מועצת הפרחים, יעקב סיטון, הציג בישיבה את נתוני יצוא הפרחים. לדבריו, בעשרת החודשים הראשונים של השנה חל גידול ממוצע של 6% בפדיון השקלי של המגדלים. הגידול הושג הודות לפיחות החד בשער השקל בתחילת השנה. הפיחות קיזז את הירידה שחלה השנה במחירי הפרחים בשוק העולמי.

תאריך:  26/11/2002   |   עודכן:  26/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
טקס ההכרזה של תוכנית ה-Fast 500 האירופית של דלויט-טוש יתקיים בשבוע הבא בלונדון במסגרת וועידת התקשורת השנתית של ה-Financial Times בהשתתפות כ-150 מראשי תעשיית ההיי-טק, התקשורת והון הסיכון העולמית
מירב לוי
המערכת של מוטורולה תאפשר שליטה ובקרה בזמן אמת אחר עבודת הרכבים בכל מקום בארץ
שי פאוזנר
התקציב השנתי מוערך ביותר ממליון דולר; החברה תפעל השנה לחיזוק המותג דלתא וחיזוק רשת החנויות שלה "דלתא פלוס"
עמוס באר
משווקי ה"ספורט סדאן" בישראל הינם הראשונים לפרסם דירוג הבטיחות החשוב באירופה
מירב לוי
לדבריו ההחלטה להשאיר את שער הריבית כפי שהיא גם בחודש צדמבר משדרת מסר של ייאוש; השכירים הם אלה שמשלמים על אי-הורדת גובה הריבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il