חברת איילון המכריחה אותנו לתת לה הנחות רטרואקטיביות - כדי להישאר ברשימת מוסכי ההסדר. כך טוענים ראשי איגוד המוסכים בישראל, שפנו בעניין זה לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום.
האיגוד מבקש משטרום לחקור את פעולתה של חברת הביטוח איילון, בהתקשרות עם מוסכי רכב המוגדרים כמוסכי ההסדר שלה.
בפניה לממונה על ההגבלים העיסקיים טוען איגוד המוסכים, כי לאחרונה קיימה איילון כינוס של בעלי מוסכים השייכים להסדר המוסכים שלה. בכינוס חוייבו בעלי המוסכים לחתום על התחייבות לתת לאיילון הנחה בשיעור 12.5% מעלות התיקון (לפני מע"מ), החל מה-11 בנובמבר השנה.
לדברי אנשי האיגוד: החמור מכל הוא, שהמוסכים נדרשו לתת לחברת הביטוח איילון הנחה רטרואקטיבית בשיעור 3.5% על כל התקבולים שהתקבלו מאיילון מתקופה ינואר-אוקטובר 2002.
במכתב לשטרום נאמר, כי בעלי המוסכים נדרשו לחתום על ההתחייבות למתן ההנחות רטרואקטיביות, וכי הובהר להם באופן חד-משמעי כי מוסך שלא יחתום על ההתחייבות יוצא מההסדר.
מנכ"ל איגוד המוסכים, חיים מלאך, טוען כי הכפייה על המוסכים לחתום על ההסכם החדש הכולל הנחות רטרואקטיביות, "הינה חסרת סבירות כלכלית, נעדרת תום לב והיא ניצול ציני וכוחני של מצוקת המוסכים באופן הגובל בסחטנות ובעושק."
איגוד המוסכים טוען, כי דרישותיה של איילון הן בבחינת הסדר כובל הפוגע במוסכים ובציבור הנזקק לשירותיהם. האיגוד מבקש מהממונה שיורה לאיילון להימנע לאלתר מגביית תשלומים רטרואקטיביים מהמוסכים, זאת עוד לפני חקירתו את הנושא.
בתגובה לדברים מסרה חברת איילון, כי היא מפעילה מערך של מוסכי "שרות 2000" ברחבי הארץ לשביעות רצונם הגבוהה של מאות אלפי לקוחותיה. החברה טוענת, כי בניגוד לחברות גדולות אחרות בענף, היא אינה מחייבת את מבוטחיה לתקן במוסך זה או אחר.
איילון מסרה עוד, כי אינה מספקת את החלפים למוסך ומכתיבה למוסך עם איזה ספק לעבוד. כי היא מעניקה למבוטחיה הטבות במידה ובחרו לתקן ברשת המוסכים. החברה בנתה לטענתה מערך שרות ופיקוח שמאים עצמאיים, כך שרוב הרכבים המטופלים במוסך רשת, התיקון ותביעות המבוטחים בגינם יסתיימו תוך 48 שעות בלבד.
באיילון אומרים, כי החברה מעבירה את ההטבות וההנחות מצד המוסך ללקוחותיה בדרך הוזלת הפרמיות ומתן רכב חלופי מיידי בשיטת "מפתח תמורת מפתח". סיכום תנאי ההתקשרות נעשה, לדברי החברה, בין כל בעל מוסך בנפרד ובאופן אישי וישיר ולנציגיה. החברה אינה מנהלת התדיינויות עיסקיות עם ספקיה באמצעות המדיה.
לדברי חברת הביטוח - התאגדות המוסכים לפעולה אחידה נגד חברה כלכלית זו או אחרת, היא כשלעצמה מהווה "הגבל עיסקי".