X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר את הדברים בראיון המתפרסם השבוע במגזין טיים, והוסיף: "אנחנו חייבים לצאת למלחמה כדי להרוס את כל המבנה האירגוני ולהרוג את כל מי ששולח טרוריסטים"
▪  ▪  ▪

לראשונה מאז הפיגוע בדולפינריום מתפרסם ראיון עם חבר הקבינט הביטחוני של ישראל. בראיון למגזין "טיים" מגלה שר הבינוי והשיכון נתן שרנסקי, כיצד מתכוונת הממשלה בישראל לפעול במקרה ויפרו הפלשתינים את הפסקת האש שהוכרזה לאחר הפיגוע, וכיצד תכננה ממשלת ישראל להגיב לפיגוע בדולפינריום -תגובה שנמנעה רק בעקבות שיחות שיכנוע מצד האירופים והאמריקנים.
"הפסקת האש לא יכולה לשרוד עוד התקפה טרוריסטית", אמר שרנסקי, "אף מדינה לא יכולה להרשות לעצמה לחיות ככה. שישה מיליון אנשים נסחטים, מפחדים לשלוח את הילדים לבית הספר. זה לא יכול להימשך. אם זה ימשך, לא תוותר לנו ברירה אלא לצאת למלחמה".
שרנסקי, מנהיג מפלגת העולים הגדולה בישראל (ישראל בעליה), הגיע לניו יורק מההלוויות של שניים מהרוגי הפיגוע הקשה, שכל נפגעיו היו עולים מרוסיה. בראיון לטיים הוסיף, כי הקבינט הישראלי היה על סף הכרזת מלחמה על כוחות הביטחון של יאסר עראפת, ורק התערבות חיצונית שיכנעה אותם לדחות זאת.
"ההרגשה בישיבת הקבינט היתה: צריך להכריז על מלחמה, אין טעם לשלוח לערפאת הודעה נוספת על-ידי שליחת מסוק להרוג עוד אחד מהטרוריסטים. יש אימפריה של טירוריסטים המתחרים ביניהם מי יצליח, וערפאת פשוט מתאם הכל, נותן להם את הדלק, נותן להם את האנשים, נותן להם את האמצעים. תזכרו, על כל פעולת טירור שהצליחה היו עשרות, עשרות, שנכשלו או שנמנעו על-ידי אנשינו. אז אין טעם לשלוח עוד הודעה. צריכים להתחיל מלחמה כדי להרוס את כל המבנה הזה ולהרוג את כל מי ששולח טירוריסטים". אמר שרנסקי, "ואז לא עשינו את זה".
התערבות אירופית הכריעה את ערפאת, שחשש לכספים שאמורים לזרום אליו, שנאלץ להכריז על הפסקת אש. שרון השתכנע לתת להפסקת האש זמן לפעול. שרנסקי לא מרוצה מכך, בלשון המעטה, ומאמין שהציבור הישראלי לא יסבול את ההפרדה שעשו אנשים מהצד הפלשתיני - שהודיעו שאינם רואים עצמם מחוייבים להפסקת האש באזורי הגדה המערבית ועזה.
"האם הפסקת האש תחזיק או לא? אני לא יודע. אני כן יודע שישראל לא יכולה לחיות כך. נאלץ להילחם. להילחם לא באמצעות סימנים, להרוג טירוריסט נוסף, אלא על-ידי מלחמה בכל המבנה הפנימי של הטירור", אמר שרנסקי והוסיף: "יש להם 30,000 איש עם נשקים שאנחנו נתנו להם. אם נחליט שהאנשים האלה הם מחוץ לחוק, ושאנחנו צריכים למצוא את כולם, אחרי כל מקום, בכל תחנת משטרה, נוכל לעשות את זה. נוכל לעשות את זה מהר מאוד. אנחנו יודעים שזה לא משהו שאפשר לעשות ואז לחזור לתהליך בסגנון של אוסלו, אבל מצד שני אין לנו שום דרך אחרת להמשיך, כששישה מיליון ישראלים נמצאים תחת סחיטה נמשכת. המלחמה היא האופציה האחרונה, אבל אנחנו הגענו בדיוק לשלב הזה. אנחנו דורשים מהרשות הפלשתינית לעצור את כל האנשים שהם שיחררו, שמארגנים את הדברים נגדנו. שיעצרו את הטירור. אם זה לא יעצור, יהיה לנו מאוד קשה לא לצאת למלחמה.
שרנסקי תקף את העמדה לפיה ערפאת הוא באמת האופציה הטובה ביותר לישראלים. "זו אגדה שערפאת הדיקטטור הוא התקווה הכי גבוהה שלנו. אנחנו יכולים להאשים את עצמנו ביצירת האשליה הזו, ועל כך שעזרנו לו להיכנס לתפקיד. %25 מהסכומים שישראל מעבירה לפלשתינים מועברים לחשבון בשליטתו המלאה של ערפאת. אני חושב שהשגיאה העיקרית שלנו היתה ב-1993, כשהיתה האשליה שאם ערפאת יקבל מספיק נכסים הוא יתחיל להשתמש בהם לטובת אנשיו, ושכך הוא יעשה השותף שלנו. הוא יכול לשנוא אותנו, אנחנו נוכל לשנוא אותו, אבל אנחנו יכולים לעבוד ביחד. ככל שהוא יהיה יותר חזק כך יהיה לנו יותר טוב".
המפתח לדעת שרנסקי הוא ביצירת שילטון דמוקרטי ברשות הפלשתינית. "רבין אמר את האמרה המפורסמת שזה טוב לנו שלערפאת אין בית משפט עליון, חופש, איגוני זכויות אדם ועיתונות חופשית, כי זה מקל עליו להתמודד עם טרוריסטים מהחמאס. אני שומע אנשים אומרים שלפלשתינים יש מנטליות שונה, שלא מתאימה לדמוקרטיה. אבל את זה אמרו גם על הרוסים. אנשים לא אוהבים לחיות תחת דיקטטורות. כשיתנו להם אפשרויות שונות והזדמנויות להיות מעורבים בפעילויות כלכליות מוצלחות ועראפת יהיה זה שיעמוד בדרכם, המצב ישתנה מהר מאוד. לפלשתינים מגיעה דמוקרטיה לא פחות מהרוסים, האמריקנים או היהודים".
"גם אם עראפת יעצור מחבלים ויפסיק את ההתקפות נגדנו ותהיה חזרה למשא-ומתן, אני חושב שרוב הישראלים איבדו את האשליות שהיו להם. אנחנו יודעים היום ששלום יציב ניתן להשגה רק אחרי שינויים במבנה של החברה הפלשתינית", סיכם שרנסקי.

תאריך:  13/06/2001   |   עודכן:  14/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
נגד בעלי המועדונים ננקטים הליכים משפטיים, אך עד לסיומם ממשיכים המועדונים לפעול מבלי שהציבור יהיה מודע לסכנה הטמונה
גיל איל
המדד מתייחס לחודש מאי 2001; הירידה מבטאת בעיקר צמצום חריף בביקושים בשוק המקומי ובייצוא; הירידה צפויה להמשך
יואב יצחק
העיכוב - נוכח הבנה בין שרון לרובינשטיין, כדי לייתר הוצאת צו ביניים נגד ראש הממשלה; חברי הכנסת יוסי שריד ומוסי רז הסתמכו על "איתותיו" של רובינשטיין בעתירתם לבית המשפט העליון
גיל איל
התוספת - בדרך של הארכת תקופת שהותם של העובדים הזרים שאשרת השהיה שלהם פגה בסוף אוגוסט; שר החקלאות וראשי התאחדות חקלאי ישראל צפויים דורשים תוספת קבועה של 5000 עובדים זרים כדי למנוע תלות של החקלאים בעובדים פלשתינאים
גיל איל
הדרישה הועלתה על-ידי השרים דליה איציק וסאלח טריף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il