X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חתמה הסכם עם סיירה פסיפיק לאספקת אנרגיה מתחדשת אורמת בשני אתרים גיאותרמיים בנבדה; ההסכם מתבסס על החוק המחייב להגדיל חלקו של "החשמל הירוק"
▪  ▪  ▪

חברת אורמת תעשיות, באמצעות חברות נכדות בארה"ב, חתמה על שני חוזים לאספקה של עד 60 מגווט חשמל מ"אנרגיה מתחדשת" לחברת החשמל המקומית, Nevada Power Company, מקבוצת Sierra Pacific Resources או בשמה המקוצר - SPR.
ההסכמים שנחתמו מתבססים על החוק שעבר במדינת נבדה, המחייב את חברות החשמל שם, להגדיל לשיעורין את חלק "החשמל הירוק" בפורטפוליו שלהן, עד ל-15% בשנת 2013. החוזים שנחתמו עם אורמת מהווים חלק מ-227 מגווט של אנרגיה מתחדשת בסל האנרגיה של SRP אשר מחציתו מתבסס על אנרגית הרוח והשאר על האנרגיה הגיאותרמית ואנרגיית השמש.
החוזים מהווים צעד ראשון של מדינת נבדה, למלא אחר החקיקה החדשה במדינה, הדורשת עמידה במכסה מחייבת של ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות: אנרגיית שמש, רוח, אנרגיה גיאותרמית או ממקור של ביומסה. על-פי החוק נקבעה מכסה הכוללת, גידול מצרפי של 2% בכל שנה שלישית, עד להגעה לשיעור של 15% מכלל מכירות החשמל.
החוזים שחתמה סיירה פסיפיק, צפויים לספק את דרישות החוק לשנים 2005 ו-2006 וידרשו חוזים נוספים, כדי לעמוד בדרישות החוק החל משנת 2007 ואילך. שני ההסכמים כפופים עדיין לאישור של רשות החשמל של נבדה, שצפוי להתקבל בתוך מספר חודשים. חוק דומה צפוי להיכנס לתוקפו בקרוב בקליפורניה ואורמת נערכת להשתלב גם בדרישה ל"חשמל ירוק" הצפויה במדינה זו.
החוזה הראשון יאפשר לאורמת פיתוח של פרוייקט חדש בנבדה, Desert Peak 2, שיוקם בשטח הזיכיון הגיאותרמי שנרכש על-ידי החברה ביוני 2001, ביחד עם נכסי תחנת הכח Desert Peak. ההסכם מאפשר לחברה פיתוח תחנה בהספק של 20 מגווט עם אופציה להגדלה עד ל-30 מגווט, או הקטנה עד ל-15 מגווט על-פי גודל המקור הגיאותרמי. ההסכם השני 3 Desert Peak, מאפשר לחברה פיתוח תחנה נוספת באותו אתר בהספק מינימאלי של 10 מגווט, עם אופציה להגדלה עד ל-30 מגווט. תוקפם של שני ההסכמים הינו 20 שנה מיום תחילת המכירה המסחרית, עם התחייבות של חברות החשמל לקבל ולשלם על כל כמות החשמל עד לכמות המקסימלית שתיוצר.
אורמת מעריכה את ההכנסות הצפויות משני ההסכמים, בין 10 ל-25 מיליון דולר לשנה החל משנת 2005 ועד לשנת 2025. עלות ההקמה של תחנה בהיקף של 30 מגווט מוערכת בכ-50 מיליון דולר והיא תמומן בהון עצמי והלוואות לטווח ארוך. ההכנסות של אורמת מייצור חשמל מאנרגיה גיאותרמית מסתכמות כיום בכ-75 מיליון דולר לשנה.
יו"ר אורמת, יהודה ברוניצקי אמר עם חתימת החוזים, כי "הם המחשה נוספת של השיטה הכוללת (הוליסטית) של החברה בפיתוח בר-קיימא של מקורות גיאותרמיים".
שדות Desert Peak, ציין ברוניצקי, "משלימים את משפחת תחנות הכח בבעלות אורמת בנבדה, קליפורניה, גואטמלה, ניקרגואה, קניה והפיליפינים. תחנות כח גיאותרמיות של אורמת פועלות כיום ב-17 מדינות ומייצרות כ-700 מגווט חשמל נקי".
בעשור האחרון מנעו התחנות פליטה של כ-12 מיליון טון של דו-תחמוצת הפחמן וכן חסכו כ-6 מיליון טון של דלקים פוסיליים.

תאריך:  27/11/2002   |   עודכן:  27/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כ-400 פרקליטים ערכו כנס מחאה; ארבל פעלה לקידום שני פרקליטים ממקורביה: שי ניצן ואפרת ברזילי; פרקליטי המחוזות עורכים כינוס חסר תקדים בתל אביב; ארבל דוחה את הטענות נגדה: "כולם בני", אמרה; הולנדר מתייצב להגנת ארבל
רנית נחום-הלוי
לטענת הרופא האיטלקי אשה שטופלה על-ידו נמצאת בשבוע ה-33 להריונה ונושאת ברחמה עובר ממין זכר השוקל 2.5 קילו
שי פאוזנר
ההפרשות לחובות מסופקים גדלו ב-100% ל-555 מיליון שקל; הגדיל את הרווח מפעילות מימון ב-30%
רנית נחום-הלוי
מנכ"ל בגיר: היצוא של חליפות בגיר לקראת חג המולד 2002 גדל בכ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; אחת הסיבות: החליפה המתכבסת של בגיר
שי פאוזנר
ההכנסות ברבעון קטנו ב-9.4% ל-366 מיליון שקל; ענף התקשורת ממשיך לגרום לכור האת עיקר ההפסדים - כולל הפסדים גדולים בטלרד ובאי.סי.איי שנכנסו לאחרונה להליך רה-ארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il