X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המכירה תעשה תוך שמירה על ההסכם הקיבוצי ועל מלוא זכויות העובדים
▪  ▪  ▪

מפעל עוף קור שכולם מיהרו להספיד לפני שנתיים וחצי, עומד להימכר כ"עסק חי" תוך שמירה על ההסכם הקיבוצי ועל מלוא זכויות העובדים.
המפעל והמשחטה עמדו לפני שנתיים וחצי לקראת סגירה כאשר הבעלים - מפעלי שער הנגב הודיעו על פשיטת רגל. איש לא נתן סיכוי להצלת המפעל, וכל 120 עובדיו כבר ראו את עצמם יושבים בבית מחוסרי עבודה. דוד כהן יו"ר ועד העובדים: "במקום לשחוט עופות, הבעלים הקודמים שחטו אותנו", "הבעלים עשו על גבינו רווחי עתק במשך שנים, עד שהחליטו שנמאס להם והפקירו אותנו".
יו"ר ההסתדרות' ח"כ עמיר פרץ סירב לראות בסגירת המפעל עובדה מוגמרת, וכנגד כל הסיכויים פעל נמרצות כדי להצילו. פרץ הביא להפעלת המפעל באמצעות מפרק מפעיל והעביר לו סיוע כספי כדי לחדש את העבודה.
ההוכחה הגדולה להצלחת הצעד ניתנה אמש כאשר חברת "עוף טנא" הגיעה לסיכום עקרוני לרכישת המפעל כ"עסק חי ועובד", תוך כדי שמירה על ההסכם הקיבוצי ועל כל הזכויות שהיו לעובדים בעבר. בשבוע הבא, לצד הסכם המכירה, יחתם גם הסכם עבודה קיבוצי שיעגן את זכויות העובדים ויעניק להם מענק חד פעמי כתמורה לפיצויי הפיטורין שהגיעו להם מהבעלים הקודמים אשר פשטו את הרגל.
מבחינת עובדי המפעל, מכירתו מביאה לסיום תקופה ממושכת של חוסר ודאות ושל חשש מתמיד לפרנסה. דוד כהן יו"ר הוועד: "הסיפור שלנו הוא כמו הסיפור על המת שחזר לחיים. היום אפשר רק להגיד ברוך ה' ולהודות להסתדרות, היינו על סף התהום וכבר ראינו את המוות בעיניים, כי בשבילנו אבטלה היא כמו מוות, רק עמיר פרץ וההסתדרות הצילו אותנו ברגע האחרון ומנעו מאיתנו ליפול לתהום שאין ממנו מוצא. היום חזר לעובדים הברק בעיניים והביטחון העצמי".
ח"כ עמיר פרץ יו"ר ההסתדרות תקף את הדרך בה הממשלה מטפלת במפעלים ואמר, כי אינו מצליח להבין את פשר החיפזון של הממשלה לסגור מפעלים. "ממשלת ישראל ממהרת לסגור מפעלים ולהספיד אותם, מבלי למצות את כל אפשרויות ההצלה. אם "עוף קור" היה נסגר, כל עובדיו היו הופכים לנצרכים ולמובטלים ונופלים נטל על החברה, משום שאין באזור כל סיכוי למצוא עבודה חלופית. הכסף שהושקע בהצלת המפעל בטל בשישים לעומת המחיר הכבד שהיה על המדינה לשלם כדמי אבטלה והבטחת הכנסה לעובדים במקרה של סגירה.
ההסכם ייחתם בטקס חגיגי ביום שלישי בשעה 10:00 בחדר האוכל של המפעל, בהשתתפות העובדים, יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ וחברי הנהגת ההסתדרות אשר יקיימו שם את ישיבתם השבועית.

תאריך:  01/12/2002   |   עודכן:  01/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
טוענת: הציבור מודע לכך שסוכן ביטוח חייב להיות בעל רשיון כחוק
ענבל אביב
ללקוחות יש גישה לתיבת המייל שלהם באמצעות sms והם יכולים לקרוא אי-מיילים ולהשיב עליהם, בנוסף לקבלת התרעות על הודעות חדשות
ענבל אביב
פורז יצא בכינוס נגד מסירת עבודות תכנון למתכננים בחו"ל; בעבר נמסרו למתכננים בחו"ל עבודות תכנון בהיקף של כ- 100 מיליון דולר
שי פאוזנר
תציע גם שירות איסוף ואיכסון של תאי-דם מחבל הטבור; מבטיח מאגר של תאי אב לריפוי עתידני במחלות קשות כגון סרטן, מחלות לב ומחלות גנטיות
מירב לוי
בימים הקרובים ירוחב השרות לכל הבנקים; כמו כן ניתן לשלם את אגרת רשיון הרכב באינטרנט עד סכום של 3,500 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il